• 1
  • 2
2023-07-27, 09:15
Medlem
Tråknicks avatar
Tänkte testa karnivordieten, men tänker att det kommer göra ont i plånboken.

Fläskkött är ju billigt men tänker att man kommer tröttna. Finns ju många billigare nötköttsdetaljer, rulle tex men tycker det är svårt att hitta i affärer.

Var hittar jag billigast kött? Djur är oviktigt egentligen, likaså om det är färs eller delar.

Höns kunde man hitta för några år sen, men det gick tydligen inte ihop sig ekonomiskt. Detta går ju till förbränning idag tror jag.

Hjälp?!?

Edit: med billigt kött menar jag billigare än fläskfärs, alltså under 60 kronor kilot.
Senast redigerad av Tråknick 2023-07-27 kl. 09:18.
Citera
2023-07-27, 09:22
Medlem
Lacerdas avatar
Det kanske lönar sig att ta en färja till Baltikum med bil och släpkärra fylld med kylväskor och is för att bunkra upp?
Citera
2023-07-27, 09:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Fan vad fattigt. Har du inte ens råd att göra någonting? Du borde äta upp dig själv så du slipper se vart det leder det du önskar.

Haha härlig kommentar!

Ts prova kycklinghjärta / lever.
Går att köpa i butik, det mättar hundar då många ger de till hund. Så de lär nog mätta dig med
Citera
2023-07-27, 09:37
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Haha härlig kommentar!

Ts prova kycklinghjärta / lever.
Går att köpa i butik, det mättar hundar då många ger de till hund. Så de lär nog mätta dig med

Ja. Det ska vara bra. Paleo med eldoradokött i en luftficka i en betongkub i en storstad är fan inte äkta!

Bättre att lära sig som det var förr och bli levande på riktigt med det än att tramsa runt.
Citera
2023-07-27, 09:40
Medlem
Dumpstra i butikernas sopkärl.
Citera
2023-07-27, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Roadkill kostar inget

Karman i ett djur som mosats av ett bildäck är fortfarande inte fair.

Bättre då att ställa upp en massa stenar med en hävstång vid ett stup och locka till sig en flock rådjur med ett mantra och sedan häva ut alla stenar över dem så man får "gratis kött" för en hel månadscykel istället för att vara en modern vekling. Det är jakt.
Citera
2023-07-27, 09:41
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Tänkte testa karnivordieten, men tänker att det kommer göra ont i plånboken.

Fläskkött är ju billigt men tänker att man kommer tröttna. Finns ju många billigare nötköttsdetaljer, rulle tex men tycker det är svårt att hitta i affärer.

Var hittar jag billigast kött? Djur är oviktigt egentligen, likaså om det är färs eller delar.

Höns kunde man hitta för några år sen, men det gick tydligen inte ihop sig ekonomiskt. Detta går ju till förbränning idag tror jag.

Hjälp?!?

Edit: med billigt kött menar jag billigare än fläskfärs, alltså under 60 kronor kilot.

Fläskytterfilé eller fläskkotlett brukar gå att hitta billigt på ICA och kan tänka mig att det är ännu billigare om du går till någon av de andra butikerna. Fläskkotlett brukar ligga mellan 59-69 kr/kilo. Falukorv brukar gå att köpa billigt men då är det inte så mycke kött i dem
Citera
2023-07-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Dumpstra i butikernas sopkärl.

Ohygieniskt. Dessutom tror jag de tar det bästa köttet själv. När jag dumpstrade mycket som yngre så hittade jag allt möjligt men köttet slog de hål på så ingen skulle ta. Var försiktig.
Citera
2023-07-27, 09:47
Medlem
Kajahs avatar
Är det ens värt att köra karnivore om man inte hade tänkt lägga en del pengar på kött av god kvalitet? Bästa vore väl att köpa kött direkt från en ekologisk nötproducent, man kan ofta beställa köttlådor från dom. Men prislappen ligger en bra bit över 80:- kilot. Ett annat alternativ är att jaga själv. Båda lösningarna kräver en liten investering.
Citera
2023-07-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag köper kött på burk.
Märket "Vov" är ganska billigt.
Smakar fint att steka med lite vitlök.

Pensionärer i det kristna vanvårdssamhället känner sig nog grundlurade. Glöm inte att köpa ingefära så magontet försvinner av att äta hundmat

Dessutom är det en hemlighet att pensionärer äter kattmat istället för det är mer ädelt. Du får byta upp dig så du får bättre karma!
Citera
2023-07-27, 09:55
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Är det ens värt att köra karnivore om man inte hade tänkt lägga en del pengar på kött av god kvalitet? Bästa vore väl att köpa kött direkt från en ekologisk nötproducent, man kan ofta beställa köttlådor från dom. Men prislappen ligger en bra bit över 80:- kilot. Ett annat alternativ är att jaga själv. Båda lösningarna kräver en liten investering.

Flera tar upp kvalitet, jag definierar det som: "lämpligt för mänsklig konsumtion i större mängd". Vad som då faller bort för mig är hormonbehandlat sydamerikanskt kött och produkter som inte består av 100% kött. Sen får man väl ta det från fall till fall. Ekologiskt kött går ju normalt bort pga priset.
Senast redigerad av Tråknick 2023-07-27 kl. 09:59.
Citera
2023-07-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah

Du har rätt och du förstår. Industrellt kött och burkmat är en relik från 1900-talets vårdslösa resignation till overkligheten och helvetet efteråt.

I fattiga länder äter man bröd och lite kött som medicin eller kraft att uttrycka sanning. Det är för liv. Modernt liv är inte gammaldags visdom. Så är det bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in