Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Dravel. Läs bibeln en gång till från Apg så ska du se att Paulus minsann kallade Gud Fadern.
Ge mig citat, tack.
Medger att jag skippade det mesta av Apostlagärningarna när jag läste bibeln. De var så jävla tråkiga.
Men i sina brev försvarade Paulus absolut aldrig sexuella synder.
Jesus däremot hjälpte och försvarade sexuellt syndiga kvinnor gång på gång. Han pratade till exempel med en kvinna vid en brunn någon gång, och han sa till henne: Fem män har du haft, och den man du har nu är inte din man.
Och sen utsåg han henne till sitt sändebud. Skulle Paulus ha gjort det? Aldrig!
En annan gång tvättar en kvinna hans fötter, och lärjungarna säger till honom att han inte borde låta henne röra honom, för hon är en synderska. Jesus svarar att hennes synder är förlåtna, för att hon har visat mycket kärlek.
Paulus däremot hade sexualskräck. Han uppmanade sina lärjungar att leva i celibat om de kunde:
Citat:
Now to the unmarried[a] and the widows I say: It is good for them to stay unmarried, as I do. 9 But if they cannot control themselves, they should marry, for it is better to marry than to burn with passion.
1 Kor. 7:8
Jesus däremot sa aldrig till någon att de skulle gå och gifta sig. Nej, om Paulus hade hittat på Jesus, så skulle Jesus ha varit en helt annan person än den vi möter i evangelierna.