2023-07-27, 02:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men varför skulle de bekosta något som polisen gör ”gratis”?

Polisen gjorde ju inte det.
Inte förrän nu.

Och vad det i så fall kostat dem vet vi inte.

Det är inget konstigt med det om det haft möjligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Din version är helt orimlig eftersom du utelämnar väsentliga bevisligen inträffade händelser. Om man gör det så får man ihop det rent tidsmässigt, men det är ju bevisligen inte så det gått till.

Majas fipplande med telefonen 02:33 visar att hon, tvärtemot vad hon tidigare har uppgett, var vaken. Hon var även vaken 02:19-02:26 och 02:43-02:48. Det är svårt att pressa in nån sömn i Majas schema. Hon kan inte gärna somna in eller vakna upp på sekunden när telefonen inte är aktiv. Hon kan inte heller ha hunnit sova djupt utan grunt och uppenbarligen lättväckt. Att hon skulle missa ett mord och grannen som ringer flera gånger på dörren faller på sin egen orimlighet. Maja är allraminst vaken och hör mordet och grannens påringningar. Hon ljuger om sin sömn. Hon ljuger om att hon först ser Tove död i ett lakan i hallen. Hon ljuger om hela natten. Varför?

Lägger man där till agerandet innan och efter. Att inga avvärjningsskador alls hittats på någon och att Johannas version faktiskt har viss stödbevisning samt inte ger henne någon vinning så har jag inga som helst tvivel att domen står sig.
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Jag tillhör den lilla skara som inte begriper varför man inte har gjort en rekonstruktion ännu. Eller har man gjort det?

Vill få förklarat och visat hur i såfall Maja skulle ha kunnat hålla Toves händer. ”Mot golvet”, som Johanna svamlade om utan att förklara precis hur hon menar.

Det duger inte.

Det finns bara ett sätt att göra det på om händerna ska nå golvet och det har jag skrivit ett antal ggr, men utan särskild respons. Kanske för att det inte har hänt?

Jag vet inte vad jag ska tro.

Jag tror som du skriver. Det har inte hänt.
Citera
2023-07-27, 02:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Maja säger själv i förhör efter erkännandet:

A 153/1251

"F: Ja när Tove och Johanna satt i köket, att du var, att du så att säga varit i vardagsrummet
och hållit med på din telefon.
M: Eh, nej men jag, eh, har jag sagt att jag bara?
F: Du sa någonting i stil med att du satt där och höll på med din telefon.
M: Ja, nej men det, eh, eh, men jag tror att jag höll på lite med telefonen
."

A153/1271

"Eh, och jag går och, ja jag går och
hämtar mobilen som ligger kvar i sängen, eh, och då skriver Johanna ett sms, eh, jag var alltså
på toan då och Johanna skriver ett sms liksom att ja jag är på Donken nu och jag skickar
liksom en tumme upp och sen så kommer ju Johanna tillbaka.
"

Nu är jag osäker på om Maja verkligen ska komma ihåg var hon hämtar och lämnar mobilen, men det kanske är hennes vanliga mönster att hon lämnar den på ett specifikt ställe, vad vet jag.

Naturligtvis krymper tidsfönstret för sovandet, men Maja har hela tiden hävdat att hon varit upp vid två tillfällen, och sedan säger hon ju här i ja att hon kan ha meckat med mobilen när Tove ovh Johan är i köket.

Jag kan inte se hur det ska bevisa ett fasthållande av händer i badrummet.
Tidsfönstret för sovandet har krympt ihop så pass att det är helt borta.

Maja är aktiv åtminstone 02:19-02:26, 02:33 samt 2:43-02:48.

Man slocknar inte som ett ljus direkt efter man varit aktiv, och man vaknar inte och är aktiv direkt efter uppvaknandet. Så i anslutning till tiderna ovan som Maja bevisat är vaken och aktiv, får du lägga till tid före och efter då hon är vaken men inte aktiv alltså rör sig/agerar med telefonen.

Tiden mellan luckorna på aktiv, vaken tid fylls alltså ut av inaktiv, vaken tid. Så vilka minuter sov hon?
Citera
2023-07-27, 02:30
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Min mobil spårar varje steg jag tar geografiskt. Jag ser i historiken så här i efterhand exakt var jag var ”på kartan” under den tidsperiod som stegen registrerades.

Det var i en taxikö på en flygplats och kön rörde sig långsamt och stod stundtals helt still.
Det var kravaller i stan så det var ont om taxibilar då lokaltrafiken inte gick.
Det här är nog tredje gången jag beskriver det i tråden men nu vet du det också hur jag tänkte där.
I vilket fall så har det inget med Majas hälsoapp att göra då det är bevisat nu att hon rört på sig aktuell tid då mordet begicks. Det var ju tack vare dig som dom sa på radion.

Tydligen ska dom gå igenom grannens mobil också om jag förstått rätt eller om dom redan gjort det. Nu tror dom att mordet begicks tidigare än vad som gällde tidigare.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-07-27 kl. 02:34.
Citera
2023-07-27, 02:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Lägger man där till agerandet innan och efter. Att inga avvärjningsskador alls hittats på någon och att Johannas version faktiskt har viss stödbevisning samt inte ger henne någon vinning så har jag inga som helst tvivel att domen står sig.
Exakt. Man lägger till övriga fakta och då pekar alla pilar åt ett håll. Det är den sammanlagda bilden som fäller, och de nya bitar som framkommit nu gör det bara ännu lite tydligare.
Citera
2023-07-27, 02:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Tidsfönstret för sovandet har krympt ihop så pass att det är helt borta.

Maja är aktiv åtminstone 02:19-02:26, 02:33 samt 2:43-02:48.

Man slocknar inte som ett ljus direkt efter man varit aktiv, och man vaknar inte och är aktiv direkt efter uppvaknandet. Så i anslutning till tiderna ovan som Maja bevisat är vaken och aktiv, får du lägga till tid före och efter då hon är vaken men inte aktiv alltså rör sig/agerar med telefonen.

Tiden mellan luckorna på aktiv, vaken tid fylls alltså ut av inaktiv, vaken tid. Så vilka minuter sov hon?

Ptja har man narkolepsi så kan man nog få det att stämma för Maja men någon sådan diagnos har hon inte så vitt jag vet!

Polare till mig somnar i stortsätt han bara sätter sig ner... men han vaknar lika fort igen när man påkallar uppmärksamhet... dvs ingen djupsömn men likt förbannad börjar han snarka så fort han satt sig ner i soffan...

man måste vara en idiot för att tro på Missfostrets historia, skrämmande att sådana idioter har rösträtt till och med.
Citera
2023-07-27, 03:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ptja har man narkolepsi så kan man nog få det att stämma för Maja men någon sådan diagnos har hon inte så vitt jag vet!

Polare till mig somnar i stortsätt han bara sätter sig ner... men han vaknar lika fort igen när man påkallar uppmärksamhet... dvs ingen djupsömn men likt förbannad börjar han snarka så fort han satt sig ner i soffan...

man måste vara en idiot för att tro på Missfostrets historia, skrämmande att sådana idioter har rösträtt till och med.
Det som spännande med Maja är att hon med perfekt precision tajmar sin sömn med tiden för mord och grannens påringningar.
Citera
2023-07-27, 03:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
I vilket fall så har det inget med Majas hälsoapp att göra då det är bevisat nu att hon rört på sig aktuell tid då mordet begicks. Det var ju tack vare dig som dom sa på radion.

Tydligen ska dom gå igenom grannens mobil också om jag förstått rätt eller om dom redan gjort det. Nu tror dom att mordet begicks tidigare än vad som gällde tidigare.

Det var skönt att det är bevisat nu. Då borde det vara dags för henne att börja berätta vad hon gjort. Det vore klädsamt att uppvisa ånger och samvetskval. Det är visserligen alldeles försent men ändå. Kan verkligen inte hennes föräldrar få henne att förstå det?
Citera
2023-07-27, 04:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det som spännande med Maja är att hon med perfekt precision tajmar sin sömn med tiden för mord och grannens påringningar.
Det är verkligen stötande och vilken normal människa som helt blir provocerad av hennes lögner. Hon frågade inte ens Johanna varför det låg ett lik i bilen och vad som hade hänt. Istället tog hon en tupplur. Allt för att få sin skönhetssömn som hon så väl behöver? Mördar-Maja är motbjudande på alla sätt.
Citera
2023-07-27, 05:29
Medlem
Ja, det är en insats hennes föräldrar hade kunnat göra. Om de lyckats påverka Maja att åtminstone låtsas vara ångerfull och erkänna, skulle de hjälpa Toves familj med de frågor som finns kvar. Nu är det så uppenbart att Maja ljuger. Ljuger och döljer och försvårar.

På en helg gick Maja från sexklubb till mord.
Det är inte klokt vad ondskefullt och grymt.
Citera
2023-07-27, 06:32
Medlem
vittbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Varför skulle man försöka fuska med en stegräknare och för vem? Sluta fantisera och hitta på saker som inte stämmer. En stegräknare räknar steg och inget viftande med armarna. Glöm det och dessutom har din konstiga stegräknare ingenting med fallet Maja att göra. Sen att det skulle registeras steg när du cyklar är också inbillning för så fungerar det inte. Inte om du sitter i en roddmaskin heller. Bara så att du vet! Majas Iphone registerade dom steg hon gick och det kommer bli hennes fall då lögnerna är uttömliga nu och har förlorat sitt värde.

Lägg ner. Du har helt fel, och är överbevisad av miljoner människor runt om i världen som upptäckt det som du av någon grumlig anledning vill negligera. Sorry, jorden är inte platt. Vi har varit på månen. Det du skriver är bara löjligt. Din faktaresistens och rashat är imponerande.

Vissa stegräknare har till och med en felprocent på 99%. Fakta är fakta och jag skulle bli förvånad om åklagaren skulle använda stegräknaren att basera sin talan på eftersom Majas advokat skulle demolera stegräknaren precis som du demolerar din egen trovärdighet bara genom att öppna käften.

Den i dina ögon äckliga negerns advokat har inte mkt att oroa sig för.
Senast redigerad av vittbrus 2023-07-27 kl. 06:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in