Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
ADD i all ära, men sååå långsamt kan man ju knappast röra sig...
Man kan ju nästan få den uppfattningen att man räknar en "uppe/rörelseperiod" som en stegserie, med starttid då Maja började gå och tills dess mobien blir still, även om det är troliga avbrott där. Kanske med ett toabesök vid vardera "uppeperioder". Det känns närapå orimligt att en stegserie på 33 steg ska vara på 27 minuter, men endast en starttid och en stopptid?
Ja, när jag joggade nu, var hela passet indelat i tiominuters (ca) intervaller, medan som jag berättade om testet med hallonplockningen om du minns, skedde på annat sätt.
Själv får jag avbrott som sagt i min mobil då jag stannar en liten stund, och ny period påbörjas istället.
Om den sista perioden vid 02:43 visar uppehåll och sedan rörelse igen, dvs kanske ett uppehåll på tao, har ju livstidsdomen bedömt detta fel; att Maja bara gick in i badrummet, men inte ut.
Jag ska forska vidare lite hur detta beter sig. Håller på att förbereda en ”ball” grej för det ändamålet. Kopplar in det tunga kavalleriet nu, haha.
Alla kan testa detta med stegserierna som jag skrivit om tidigare. Kan påminna hur.
Man öppnar Hälsa-appen.
Har man inte lagt in ”Steg” under favoriter så kan man klicka på ”Visa alla hälsodata” och sen på ”Steg”.
Man skrollar ner till ”Visa alla data”, klickar på valfritt datum och sedan ser man stegserierna. Klickar man på stegserien så får man upp den vy som radion har visat bild på grannens mobils steg med.
Så på så vis kan man klicka runt och kika på om man har liknande steg och tider som MH har och fundera på vad man gjorde då de registrerades. Gick man lååångsamt, plockade man hallon på toa, eller gjorde man nåt annat.
All data från Hälsa-appen går att få ut utan att använda IT-forensisk programvara.
Man klickar helt enkelt på sin profilbild i Hälsa-appen i första vyn Översikt övre högra hörnet och väljer ”Exportera alla hälsodata”.
Man kan spara den filen man får ut i appen Filer eller mejla den komprimerade filen (.zip) till sig själv eller andra sätt och sedan packa upp den och läsa rådatan flera år bakåt.
Så när kvällstidning skriver att ett nytt program fått fram sluttiderna för stegserierna så har de nog blandat ihop lite här vad som är vad. Men det kan vi återkomma till senare.
Så att MH:s advokat menar att man vetat hela tiden om dessa sluttider i mobilen är ju sant om det var det han syftade på med sin kommentar där. Det är bara det att den detaljen, sluttiden alltså, inte tagits med i första fup. Men sluttiden har de kunnat kolla hela tiden enligt den princip jag visar ovan eller på annat sätt.