Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Ingen länk?
Och vad beror denna skillnad på? Könsdiskriminering? Det finns inga belägg för att 50/50 skulle vara idealt och mer fördelaktigt än säg 49 %, 48 % etc. Du vill forcera fram equality of outcome som det heter. En arbetsplats är inte nödvändigtvis bättre med perfekt könsfördelning mellan könen. Det är inte ens logiskt att hävda det. Och vad tycker du om tråden? Löneskillnader, lönediskriminering etc.? Tråden heter ju trots allt ändå: ''Kvinnor får i genomsnitt 4 MKR under sin livstid från män''.
Jag ser att du undviker det andra jag skrev i andra trådar, förmodligen för du inser att du har gjort bort dig.
Som jag påpekat för dig betyder
jämn könsfördelning att
minst 40 procent är kvinnor och
minst 40 procent är män. Om en grupp består av mer än 60 procent kvinnor är den kvinnodominerad och om den består av mer än 60 procent män är den mansdominerad. Det är i alla fall vad som står på SCB:s hemsida (googla själv).
Jag har aldrig påstått att det finns belägg för att 50/50 skulle vara idealt och mer fördelaktigt än 49 %, 48 %. Halmgubbe 1.
Ett ideal är något som finns i en perfekt värld. Så haka inte upp dig på sådana petitesser som 50/50 och tolka inte det bokstavligt eller snarare ”siffrigt”. Om det är 48 % M och 52 % K eller annat värde mellan 40 och 60, så räknas det som jämn könsfördelning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Jo, jag förstår vad idealt betyder, men jag ser igenom dina taskiga argument. Att påstå att en arbetsplats är automatiskt bättre för att det är 50/50, eller dylikt är rent trams. Ibland måste man välja bort ett visst kön. Din logik är bristfällig

.
Du kör en form av gish gallop taktik där du bara vräker ur dig källor. Problemet blir när du stöter på någon som kan tolka data på en högre nivå än du kan, för då blir det svettigt. Är väl därför du undviker att svara på det jag har skrivit i andra trådar också

.
Jag testar dina teser. Om du inte ha förstått det än.
Det är du som påstår att jag skrivit att en arbetsplats automatiskt är bättre för att det är 50/50. Inte jag. Halmgubbe 2.
Jag märker inget av att du kan tolka på en hög nivå. Du förvränger och vrider på nästan vartenda ord jag skriver, märker ord, tolkar allting bokstavligt eller ”siffrigt” och bygger halmgubbar. Dessutom har jag tidigare idag besvarat flera av dina tramsiga inlägg. Att jag inte svarade på dina senare inlägg berodde helt enkelt på att jag hade annat för mig än att hänga på FB, t ex att gå på bio.
Du borde göra något åt din felaktiga självbild (kognitiva bias). I vartenda av dina inlägg avslöjar du din oförmåga att inse att du överskattar dina kunskaper. Vet du vad en sådan sjukligt överskattad självbild kallas? Googla!