2023-07-26, 22:12
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
McBeth om desinformation och analys av attacken mot katedralen i Odessa

Odessa Cathedral Attack Analyses
https://www.youtube.com/watch?v=BmvUp6qIwCw
Citera
2023-07-26, 22:28
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Det korta och ryggmärgsreflexmässiga svaret blir USAs intresse i Ukraina och NATOs utvidgning. Alla andra anledningar är sekundära även om de kanske spelar roll för att få folket med sig. Men ska tänka mer på din fråga och se om jag vill revidera mitt svar.

Läser du boken jag tipsade om så blir det här spelet mellan stormakterna alldeles uppenbart. Not One Inch av M E Sarotte - köp och läs!

Så Ukraina - ett land som är fritt och erkänt även av Ryzzland - får inte göra affärer med vilket annat land som helst utan att Ryzzland har Veto rätt?

Nato utvidgas inte, länder söker sig till Nato och blir medlemmar om de uppfyller kraven, jag antar att det finns en del krav om man nu vill gå med i BRICS också.

De flesta länder som sökt sig till Nato har gjort det på grund av Ryzzlands politiska utveckling - de har sökt sig dit frivilligt och ingen har tvingat in dem i försvarrsalliansen. Ska inte ett fritt och oberoende land få lov att söka sig till olika internationella organisationer som BRICS eller Nato utan att Ryzzland lägger sitt inbillade veto mot det?
Citera
2023-07-26, 22:38
Moderator
farbror_barbros avatar
20--30 inlägg raderade om vem som är mest lurad av propaganda. Vänligen håller till trådens ämne.

/Mod
Citera
2023-07-26, 22:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Ä
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag har verkligen inga problem med olika synpunkter eller information att ta del av, oavsett sida. Gäller att vara kritisk mot allt. Att ni tror jag stöttar Ryssland invasion är bara löjligt, likväl era stämplingar. Skillnaden är att jag ser helheten, och tror inte på allting, och kopplar historiska skeenden och politiska relationer i samband med Rysslands agerande.

Alla är inte enkelspåriga.

Tja, här tyckte du det var helfestligt att Kyiv bombades.

Citat:
Oja dom bombar hela KIEV!!!!!

https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/ukraine/kyiv-city-council/kyiv/maidan-square.html

Hahaha

Men du är väl ’neutral’…
Citera
2023-07-26, 22:42
Medlem
Zelenskyis tal till nationen ikväll andades optimism. Ukraina har lyckats bra med att skydda luftrummet och man har haft bättre resultat på slagfältet än tidigare.

Min slutsats är att det går frammåt. Att avancemangen är så stötvisa runt Bakhmut kan enligt min mening bero på att man roterar trupper hela tiden. Bögryska trupper är mer mer utmattade och självklart tar bögeriet på krafterna också.

Zelenskyi lovade mer detaljer om framgångarna vid senare tillfälle.

(Det känns som om HBTQ-ryssland retirerar ifrån Staromaiorske.)
Citera
2023-07-26, 22:54
Medlem
KillPus avatar
Patriot! Vilket grej! Kul att även Sverige satsar på detta system.
Vidriga Z-orcher fick suga kuk idag...vilket är egentligen ryZZarnas livsuppgift!
4 av 4 Kinjal eliminerade
33 av 36 andra missiler eliminerade!
Citera
2023-07-26, 23:14
Medlem
dusugermers avatar
https://twitter.com/KyivIndependent/status/1684283458846064640
Ukrainas luftförsvar är fanimej helt otroligt. Eller så är poopin världsmästare på att misslyckas mest med raketskjutning. Eller både och.
36 kryssningsmissiler nedskjutna! Putte gråter på sin kammare och snart ramlar någon ner från en balkong igen, eller vad tror ni? Slava Ukraini!
Citera
2023-07-26, 23:15
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Tillfångatagen ryss kommer med intressanta uppgifter i Zolkins kanal.

Han tvångsrekryterades i fängelset av armén (ej Wagner) och skickades till fronten. Intressant att han nämner att "skickas till Avdiivka" användes som hot. Han vet inte så mycket om Avdiivka men indirekt förstår man att fronten vid Avdiivka är helvetet på jorden för en ryss.

"Storm Z - we are the elite" From prison to the basement, from the basement to the trench
https://www.youtube.com/watch?v=YGwH7DKv1yk
Citera
2023-07-26, 23:28
Medlem
Thelonegunmans avatar
Ryska absurd propaganda:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1684310037789913088

Haha, vad är det här för nåt? Fascistiska tyska soldater stürmar ett tyskt hem och plockar med sig all interiör i hemmet och hänger upp porträtt av Zelensky och säger "Heil Zelensky".
Bara i landet upp- och ner.
Citera
2023-07-26, 23:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Galne Girkin ska sitta häktad fram till slutet på augusti då en ny häktesförhandling ska hållas. Så honom kan man helt glömma ett tag nu. Galne Girkin vann iaf matchen mot snubben på 1420 vem som skulle bli gripen först haha!!

Citat:
According to the information received, the hearing on the appeal of the defense of Igor Strelkov on the choice of a preventive measure for him is scheduled for August 29, 2023 at 14:00. The meeting will be held in the Moscow City Court at the address: Moscow, Bogorodsky Val, house 8.

https://t.me/strelkovii/6212
Citera
2023-07-26, 23:58
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Patriot! Vilket grej! Kul att även Sverige satsar på detta system.
Vidriga Z-orcher fick suga kuk idag...vilket är egentligen ryZZarnas livsuppgift!
4 av 4 Kinjal eliminerade
33 av 36 andra missiler eliminerade!

Samtidigt är det ryska luftförsvaret lika ihåligt som en schweizerost.

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1684293850846707716?t=4pYh5kDoh_krW18737kQ2w&s=19
Citera
2023-07-27, 00:07
Medlem
Citat:
Nej, det tycktes inte vara festligt att Kiev bombades din patetiska ynkrygg. Påståenden om fällda bomber i Kiev i början av kriget florerade i tråden, och livesända webcams postades.

Därav ironin i mitt inlägg ovan att "Kiev bombas från alla håll, hahaha" för det var fullt med trafik och lugna gatan i just Kiev.

Förstår du då att jag garvade åt de påståenden om att de rullade in trupper i Kiev och stridsflyg, inte åt att Kiev bombades (vilket de inte gjorde i det fallet)

Du är sannerligen den mest desperata människan på det här forumet. Men det är bra, Fortsätt sprida dina lögner och propaganda. Ren panik från din sida, vilket är skönt att se.

Exakt 67 stycken byggnader BOMBADES utav RYSKT flyg de första två dagarna, i just KIEV.

Sitter du här och förnekar detta? Liksom resten utav "övningen" pågående inom arme'n som stod på kö utanför KIEV just då?

Helt jävla otroligt att det som en HEL VÄRLD kunnat se LIVE förnekas utav en "barkie" på ett svanskt forum.

Var där ingen bombardering utan det var bara ren propaganda för att få folk, som mig eller den du svarade, att verka psykotiska och hysteriska?

Jo.....den var ju bra den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in