Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Jag baserar min åsikt och kunskap på information som tidigare var helt legitim och inte ifrågasatt här invänt heller. Slår vad om att många av er som låter mest här inne inte var så intresserade av Ukraina innan Rysslands invasion. Putins propaganda ger jag inte mycket för lika lite som Propagandan från Kiev. Det är lite Dunning-Kruger över er, de som uppenbart är mest okunniga, ignoranta och egentligen ointresserade av fakta är de mest självsäkra och som låter mest här inne.
Din vandring runt den heta gröten säger det mesta.
Har jag petat på för många öppna sår?
Nya målstolpar spela du in. Hur många år har man haft Ukraina som intresse?
Hur många år av specialkunskap kärvs för att godkännas enligt den senaste regeln som du kommit fram till. 5, 10 eller 20 år?
Med tanke på dina svar och pudlingar kring "nazireggimen Zelensky", kan man avgöra att dina kunskaper om Ukraina är mycket bristfälliga. Att du inte heller försöker att läsa på om lite fakta, innan du ska flytta fokus från Rysslands ansvar.
Att du vill relativisera Rysslands brott enligt ett antal områden och avtal, säger en hel del om dina moraliska kompass.
Din bristande kunskap om Ukraina, får en att fundera på vad som istället ligger bakom ditt behov av att flytta fokus.
Vill påminna om att Sverige som nation och även befolkningen, står oerhört starkt bakom stödet till Ukraina. 97-98% är siffrorna.
Då blir det märkligt med dina inlägg, som ska ses utifrån att du själv säger dig stötta Sverige och Väst.
Är det verkligen sant?