2023-07-26, 20:50
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att man inte vill prata högt om "problemflickor som borde veta hut" på jobbet har jag full förståelse för.
Det är ett typiskt exempel på en åsikt som det är bäst att prata med familj eller vänner om. Det går även bra att ta upp den åsikten här på Flashback, för reaktionerna påminner trots allt lite om de som följde när någon var emot invandringen år 2005.
Citera
2023-07-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag skulle säga att det även beror på vilket yrke man har, och att det troligtvis är vanligare med sympatier för Dumpen inom arbetaryrken. Inom mitt yrke (mest hemma, men även kontorsråtta) så har jag inte träffat på någon som sympatiserar med Dumpen. Jag har dock stött på motsatsen, och då höll jag med på ett diskret sätt. Det betyder givetvis inte att det inte finns någon som sympatiserar med Dumpen inom mitt yrke, så min tolkning är att mina kollegor och kunder tillämpar samma strategi som jag. Det skulle ses som lite konstigt att visa öppen misstro till samhället inom mitt yrke, så som personer som sympatiserar med Dumpen ofta gör.

Det finns som sagt andra frågor som man inte pratar om på jobbet, till exempel invandringen. Oavsett om man tycker att den är bra eller dålig så tar man en social risk om man väljer att yttra sig. Det är bättre att ta sådant med familj och vänner.
Uppenbart att du tycker du har ett viktigt jobb och att din personliga åsikt skulle kunna äventyra det. Jag förstår dig. Accepterar verkligen din familj och dina vänner dig trots att du socialt måste dölja ditt verkliga jag?
Du fattar väl att de måste förneka dig för att rädda sitt eget skinn om du blir avslöjad?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-26 kl. 21:01.
Citera
2023-07-26, 21:00
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Självklart så är sexbrottsmaffians (av vilken Dumpen utgör en del) hetsjakt på vita heteromän störig.
Vita heteromän tänder på kvinnor. Ni yngkryggar hör hemma på koncentrationsläger. Att du gråter över dumpen tyder på att du inte vet vad man gör med pedofiler i övriga delar av världen.

Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Intressant historik du har...

Vet du vad Sara Nilsson och Patrik Sjöberg deklarerade 2022?
Kan tänka mig att det motsvarar mer än gäddornas förluster. Finns en annan tråd om dumpens ekonomi.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2023-07-26 kl. 21:02.
Citera
2023-07-26, 21:01
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Uppenbart att du tycker du har ett viktigt jobb och att din personliga åsikt skulle kunna äventyra det. Jag förstår dig. Accepterar verkligen din familj och dina vänner dig trots att du socialt måste dölja ditt verkliga jag?
Självklart respekterar min familj och mina vänner mina åsikter, varför skulle de inte göra det? Det innebär förvisso inte att de håller med om allt, men respekterar mig gör de. Att tycka att Dumpen och deras följare har fel är faktiskt inte särskilt konstigt ute i verkligheten.
Citera
2023-07-26, 21:03
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Vita heteromän tänder på kvinnor. Ni yngkryggar hör hemma på koncentrationsläger. Att du gråter över dumpen tyder på att du inte vet vad man gör med pedofiler i övriga delar av världen.
Haha, koncentrationsläger för oliktänkande har ju slutat bra historiskt. Förresten så har jag inte skrivit vad jag tänder på, annat än att jag vid ett tillfälle skrev att jag ser en viss grupp som lika upphetsande som en grävling. I vilken del av världen menar du?
Citera
2023-07-26, 21:05
Medlem
Citat:
Självklart respekterar min familj och mina vänner mina åsikter, varför skulle de inte göra det? Det innebär förvisso inte att de håller med om allt, men respekterar mig gör de. Att tycka att Dumpen och deras följare har fel är faktiskt inte särskilt konstigt ute i verkligheten.
Nu är det inte bara Dumpen du uttalat dig om när det gäller dina värderingar.
Hur mycket familj och vänner från den normala världen skulle du ha kvar om de visste?
Citera
2023-07-26, 21:07
Medlem
Citat:
Haha, koncentrationsläger för oliktänkande har ju slutat bra historiskt. I vilken del av världen menar du?
Att du kallar dig oliktänkande är som att kalla Anders Eklund humanist.
Sydamerika, USA… Här i Spanien så brände man ner en pedofils hus.

Citat:
Att anhöriga är likasinnade (förutom barnen) är nåt vi kan spekulera vidare i.
Citera
2023-07-26, 21:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nu är det inte bara Dumpen du uttalat dig om när det gäller dina värderingar.
Hur mycket familj och vänner från den normala världen skulle du ha kvar om de visste?
Visste vad? Menar du att jag inte är så förtjust i problemflickor?
Citera
2023-07-26, 21:09
Medlem
Citat:
Det bland annat.
Det är inte friskt hur du framställer det.
Din familj och vänner från den normala världen skulle inte gilla det du skriver här.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-26 kl. 21:15.
Citera
2023-07-26, 21:10
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Du har fortfarande inte definierat problemflickor. Har de koppling till maffian du pratade om?
Citera
2023-07-26, 21:11
Medlem
Citat:
Låt mig gissa. Problemflickor betyder utsatta tjejer man kan utnyttja sexuellt för dig.
Citera
2023-07-26, 21:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det bland annat.
Det är inte friskt hur du framställer det.
Kom igen nu, vad mer? Ja, min de känner till min inställning till problemflickor. Om det kan lugna dig så händer det ibland att min fru tycker att mina åskiter om dem är för stränga. Man måste dock våga vara sträng, annars så blir det bara kedjerökande bidragstagare av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in