2023-07-26, 20:16
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Argumentet är detta!

Innan dumpen var det ingen av er dumpsters som brydde er om barn, pedofiler eller vilka brott som sker på nätet.
Pedofiler och övergrepp har funnits i alla tider men det är förbannat konstigt att ni bryr er först nu när det har blivit en swishshow av det hela.
För det ärxså att ni skiter fullständigt i barnen, ni vill se gäddor fångade, det är allt det handlar om och det är hyckleri.

För om ni brydde or om barn som utsatts och utsätts för övergrepp har det i årtionden funnits organisationer som hjälper barn men de organisationerna har ni aldrig swishat eller hur?
Det finns tex organisationer som aktivt stoppar övergrepp på livestreamappar visste ni det?
Där unga tjejer, ibland alldeles för unga luras att visa sig nakna, de har under många år jobbat och de gör ett strålande jobb helt utan swishersättning.

Pedofiler och övergrepp uppfanns inte av dumpen, dumpen tjänar pengar på skiten!

Och alla som inte brydde sig om barn tidigare och nu helt plötsligt vaknat till av dumpens swishdomstol är inget annat än HYCKLARE.

Det primära ni söker är sensation i uthängningar, barn som dagligen utsätts för övergrepp i hem, skola, hos släktingar eller bekanta till familjen och i te att förglömma på alla appar som sänder live på internet barnen skiter ni för det blir ingen uthängning om man hjälper dessa barn som far illa på riktigt jämfört med dumpens påhittade tonåringar.

Att vi har samlat i ett forum där vi pratar om just dumpen utesluter inte att vi inte är engagerade på andra plan än just dumpen. Du kan inte veta om det var någon som brydde sig för du hade ingen kontakt med oss då.

Det finns massor med organisationer förutom dumpen. Jag kan inte svara för vilka alla som är aktiveäa i den här tråden är engagerade i eller donerat pengar till. Vi har heller ingen möjlighet att redovisa det för dig.

Det låter som en väldigt bra organisation. Du får gärna berätta mer i ett PM eftersom den här tråden handlar om hur dumpen arbetar.

Det är väl bra att dumpen också har väckt ett intresse eller belyst ett problem för någon som tidigare inte varit insatt. Jag skulle inte kalla det hyckleri utan att ta lärdom. All typ av upplysning gällande stora samhällsproblem är positiva. Kunskap måste spridas, här råder det delad mening över hur dumpen sprider det.
Citera
2023-07-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Charmant, då behöver du ju inte ta åt dig, men de andra hycklarna kan gott rannsaka sig själva om det är omtanke om barn eller uthängningar av pedofiler som är det intressanta och genererar swish?
Du vet mycket väl vad jag menar med tiden innan dumpen, ingen här i tråden eller på dumpens sida engagerade sig för utsatta barn.

För mig är det inte äkta.
Dumskalle, innan Dumpen så fanns inte ens denna tråd!
Citera
2023-07-26, 20:20
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tycker ändå att det är viss skillnad på att begära citat mot att begära källa. Ett citat är något som existerar eller inte, medan en källa (alltså ett utvärderat akademiskt papper med en konkret forskningsfråga, inte någon jävla länk till någon sida) oftast är föremål för tolkning.

Jag står hur som helst fast vid att jag inte sysslar med personangrepp i tråden. Om man anser att mitt retoriska och villkorade inlägg om nolltaxering och rattfylla ändå är det så anser jag att jag är en av de deltagare i tråden som sysslar minst med personangrepp.

Nog om detta nu, vi släpper det.

Det du beskriver är en forskningsstudie och inte en källa. En källa är vad en studie kan hänvisa till för att styrka sina argument.

Jag håller med om att du inte sysslar med personangrepp med dem du diskuterar med. Så där har vi hittat något vi håller med varandra om. Litet, men inte obetydligt, steg i rätt riktning.
Citera
2023-07-26, 20:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Därför att man inte pratar om saker som kan vara kontroversiella på jobbet, och Dumpen är definitivt kontroversiell. Jag pratar för övrigt inte om ekonomi, sexliv, vem jag röstar på, hälsa, m.m. på jobbet heller.
Det beror nog på vilka åsikter man har om man törs prata med andra eller inte.
Har en polis i familjen som säjer att det pratas om Dumpen i lunchrummet. Mest om Gäddorna, vad dom gör osv.
Även på mitt jobb har det pratats om Dumpen. En hovslagare fick sparken från min kollegas stall efter att ha blivit påkommen med att söka barn och unga och blev uthängd.
Citera
2023-07-26, 20:22
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du har själv berättat att du inte vill prata öppet om dina åsikter angående detta ämne på jobbet.
Varför inte?

Jag tror att han kommer efterfråga citat på det så vad beredd!
Citera
2023-07-26, 20:30
Medlem
Citat:
Har en polis i familjen som säjer att det pratas om Dumpen i lunchrummet. Mest om Gäddorna, vad dom gör osv.
Även på mitt jobb har det pratats om Dumpen. En hovslagare fick sparken från min kollegas stall efter att ha blivit påkommen med att söka barn och unga och blev uthängd.
Nej jag håller inte riktigt med.
Även om man har rätt åsikter så är detta ett svårt ämne att prata om. Många blir illa berörda och vill inte att det ska vara så vanligt förekommande som det är. Här är ytterligare ett exempel varför Dumpens arbete är så viktigt, vi måste våga lyfta på locket och visa problemet så som det verkligen förhåller sig OCH vi måste kunna hantera det.
Citera
2023-07-26, 20:32
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag tror att han kommer efterfråga citat på det så vad beredd!
Att man inte vill prata högt om "problemflickor som borde veta hut" på jobbet har jag full förståelse för.
Citera
2023-07-26, 20:34
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Att man inte vill prata högt om "problemflickor som borde veta hut" på jobbet har jag full förståelse för.

Jag har faktiskt på säker källa att man bara behöver säga till dem på skarpen.
Citera
2023-07-26, 20:37
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkomstuppgifter
Tweedys deklarerade årsinkomst 2022 ligger på 27 532 kr.

Intressant historik du har...

Vet du vad Sara Nilsson och Patrik Sjöberg deklarerade 2022?
Citera
2023-07-26, 20:45
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag skulle säga att det även beror på vilket yrke man har, och att det troligtvis är vanligare med sympatier för Dumpen inom arbetaryrken. Inom mitt yrke (mest hemma, men även kontorsråtta) så har jag inte träffat på någon som sympatiserar med Dumpen. Jag har dock stött på motsatsen, och då höll jag med på ett diskret sätt. Det betyder givetvis inte att det inte finns någon som sympatiserar med Dumpen inom mitt yrke, så min tolkning är att mina kollegor och kunder tillämpar samma strategi som jag. Det skulle ses som lite konstigt att visa öppen misstro till samhället inom mitt yrke, så som personer som sympatiserar med Dumpen ofta gör.

Det finns som sagt andra frågor som man inte pratar om på jobbet, till exempel invandringen. Oavsett om man tycker att den är bra eller dålig så tar man en social risk om man väljer att yttra sig. Det är bättre att ta sådant med familj och vänner.
Citera
2023-07-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Intressant historik du har...

Vet du vad Sara Nilsson och Patrik Sjöberg deklarerade 2022?
Tweedys deklarerade inkomst för 2022 på 27.532 kr tyder på att han måste ha andra inkomstkällor för att leva. Ingen klarar sig på det.
Ser att han är skriven hos sina föräldrar, försörjer de stackarna honom eller har han andra ljusskygga saker för sig?
Citera
2023-07-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag har faktiskt på säker källa att man bara behöver säga till dem på skarpen.

Jo det är lösningen på all världens problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in