2023-07-26, 19:42
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Starka grupper beskyddar svaga. De trycker inte ner dem.

Där har du din lilla lilla man.

https://www.flashback.org/sp80823315
https://www.flashback.org/sp79750032
Innan dumpen fanns för två år sedan. Hur skyddade du barn mot pedofiler?
Brydde du dig ens om utsatta barn? Visst är det så att innan dumpen sket ni I hur verkligheten för barn sett ut sedan internet kopplades upp första gången.

Hyckleri kallad det!
Citera
2023-07-26, 19:44
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Länka till ett inlägg där jag använder deras förflutna emot dem.

Citat:
Det är väl snarare du som är dum om du inte klarar av att hitta ett sådant citat från mig.

Citat:
Wow, jag påstår att Sara nog har bristande betalningsvilja om hon skulle dömas till att betala skadestånd till någon av gubbarna. Vilket påhopp, verkligen.

Vidare skriver jag att man skulle kunna beskriva Patrik och Sara som nolltaxerande rattfyllon, om man vill.

MEN det fanns citat när du använde deras förflutna mot dem. Du verkade så säker på din sak att jag nästan trodde på dig.
Citera
2023-07-26, 19:44
Medlem
Citat:
Wow, jag påstår att Sara nog har bristande betalningsvilja om hon skulle dömas till att betala skadestånd till någon av gubbarna. Vilket påhopp, verkligen.

Vidare skriver jag att man skulle kunna beskriva Patrik och Sara som nolltaxerande rattfyllon, om man vill.
Nolltaxerande är en konst som många hyllade affärsmän lyckats med.

Har Sara elller Patrik kört ihjäl någon? Nämen då finns det ju inga riktiga offer! Vad gnäller du för?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-26 kl. 19:47.
Citera
2023-07-26, 19:46
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
I’m human.

Du fick vad du bad om och nu ska du tjafsa vidare.

Du använder folks förflutna emot dem. Vilket är skrattretande eftersom man kan krossa dig med sanningen.
Så för att du säger dig vara en människa som verkar behärska åtminstone några engelska glosor så vågar jag inte prata om vad jag tycker utanför dörren?

Du säger att jag drar upp Patriks och Saras förflutna, och som bevis så anför du ett ett och ett halvt år gammalt inlägg, där påståendet är retoriskt och villkorat? Är det inte enklare om du bara medger att jag inte brukar syssla med personangrepp istället?
Citera
2023-07-26, 19:48
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Innan dumpen fanns för två år sedan. Hur skyddade du barn mot pedofiler?
Brydde du dig ens om utsatta barn? Visst är det så att innan dumpen sket ni I hur verkligheten för barn sett ut sedan internet kopplades upp första gången.

Hyckleri kallad det!

Jag förstår inte ditt argument. Bara för att vi samlats i ett forum som diskuterar dumpen så begränsar det diskussionen till att handla om dumpen. Exempel på utsatta barn utanför dumpens arbete kan tas in så länge det kan kopplas till den här trådens ämne.
Citera
2023-07-26, 20:01
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag förstår inte ditt argument. Bara för att vi samlats i ett forum som diskuterar dumpen så begränsar det diskussionen till att handla om dumpen. Exempel på utsatta barn utanför dumpens arbete kan tas in så länge det kan kopplas till den här trådens ämne.
Argumentet är detta!

Innan dumpen var det ingen av er dumpsters som brydde er om barn, pedofiler eller vilka brott som sker på nätet.
Pedofiler och övergrepp har funnits i alla tider men det är förbannat konstigt att ni bryr er först nu när det har blivit en swishshow av det hela.
För det ärxså att ni skiter fullständigt i barnen, ni vill se gäddor fångade, det är allt det handlar om och det är hyckleri.

För om ni brydde or om barn som utsatts och utsätts för övergrepp har det i årtionden funnits organisationer som hjälper barn men de organisationerna har ni aldrig swishat eller hur?
Det finns tex organisationer som aktivt stoppar övergrepp på livestreamappar visste ni det?
Där unga tjejer, ibland alldeles för unga luras att visa sig nakna, de har under många år jobbat och de gör ett strålande jobb helt utan swishersättning.

Pedofiler och övergrepp uppfanns inte av dumpen, dumpen tjänar pengar på skiten!

Och alla som inte brydde sig om barn tidigare och nu helt plötsligt vaknat till av dumpens swishdomstol är inget annat än HYCKLARE.

Det primära ni söker är sensation i uthängningar, barn som dagligen utsätts för övergrepp i hem, skola, hos släktingar eller bekanta till familjen och i te att förglömma på alla appar som sänder live på internet barnen skiter ni för det blir ingen uthängning om man hjälper dessa barn som far illa på riktigt jämfört med dumpens påhittade tonåringar.
Citera
2023-07-26, 20:02
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Så för att du säger dig vara en människa som verkar behärska åtminstone några engelska glosor så vågar jag inte prata om vad jag tycker utanför dörren?

Du säger att jag drar upp Patriks och Saras förflutna, och som bevis så anför du ett ett och ett halvt år gammalt inlägg, där påståendet är retoriskt och villkorat? Är det inte enklare om du bara medger att jag inte brukar syssla med personangrepp istället?

Det var faktiskt du som bad som citaten och i din efterlysning gav du inte någon begränsande tidsram släpp det istället nu så kan vi diskutera sakligt. Du tyckte det var en strategi när jag efterfrågar källor, nu synar jag ditt citattjat som en strategi.
Citera
2023-07-26, 20:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Hur vet du att jag inte vågar prata öppet när jag går utanför dörren?
Du har själv berättat att du inte vill prata öppet om dina åsikter angående detta ämne på jobbet.
Varför inte?
Citera
2023-07-26, 20:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det var faktiskt du som bad som citaten och i din efterlysning gav du inte någon begränsande tidsram släpp det istället nu så kan vi diskutera sakligt. Du tyckte det var en strategi när jag efterfrågar källor, nu synar jag ditt citattjat som en strategi.
Jag tycker ändå att det är viss skillnad på att begära citat mot att begära källa. Ett citat är något som existerar eller inte, medan en källa (alltså ett utvärderat akademiskt papper med en konkret forskningsfråga, inte någon jävla länk till någon sida) oftast är föremål för tolkning.

Jag står hur som helst fast vid att jag inte sysslar med personangrepp i tråden. Om man anser att mitt retoriska och villkorade inlägg om nolltaxering och rattfylla ändå är det så anser jag att jag är en av de deltagare i tråden som sysslar minst med personangrepp.

Nog om detta nu, vi släpper det.
Citera
2023-07-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Argumentet är detta!

Innan dumpen var det ingen av er dumpsters som brydde er om barn, pedofiler eller vilka brott som sker på nätet.
Pedofiler och övergrepp har funnits i alla tider men det är förbannat konstigt att ni bryr er först nu när det har blivit en swishshow av det hela.
För det ärxså att ni skiter fullständigt i barnen, ni vill se gäddor fångade, det är allt det handlar om och det är hyckleri.

För om ni brydde or om barn som utsatts och utsätts för övergrepp har det i årtionden funnits organisationer som hjälper barn men de organisationerna har ni aldrig swishat eller hur?
Det finns tex organisationer som aktivt stoppar övergrepp på livestreamappar visste ni det?
Där unga tjejer, ibland alldeles för unga luras att visa sig nakna, de har under många år jobbat och de gör ett strålande jobb helt utan swishersättning.

Pedofiler och övergrepp uppfanns inte av dumpen, dumpen tjänar pengar på skiten!

Och alla som inte brydde sig om barn tidigare och nu helt plötsligt vaknat till av dumpens swishdomstol är inget annat än HYCKLARE.

Det primära ni söker är sensation i uthängningar, barn som dagligen utsätts för övergrepp i hem, skola, hos släktingar eller bekanta till familjen och i te att förglömma på alla appar som sänder live på internet barnen skiter ni för det blir ingen uthängning om man hjälper dessa barn som far illa på riktigt jämfört med dumpens påhittade tonåringar.
Vad snackar du för skit?
Du har ingen aning om vem jag eller alla andra stödjer.
Jag stödjer fler organisationer och föreningar, har så gjort i över 40 års tid.
Nu handlar denna tråden om Dumpen så då är det enbart Dumpen vi diskuterar här.
Comprende?
Du måste ha slagit dig
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-26 kl. 20:13.
Citera
2023-07-26, 20:11
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du har själv berättat att du inte vill prata öppet om dina åsikter angående detta ämne på jobbet.
Varför inte?
Därför att man inte pratar om saker som kan vara kontroversiella på jobbet, och Dumpen är definitivt kontroversiell. Jag pratar för övrigt inte om ekonomi, sexliv, vem jag röstar på, hälsa, m.m. på jobbet heller.
Citera
2023-07-26, 20:15
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vad snackar du för skit?
Du har ingen aning om vem jag eller alla andra stödjer.
Jag stödjer fler organisationer och föreningar, har så gjort i över 40 års tid.
Nu handlar denna tråden om Dumpen så då är det enbart Dumpen vi diskuterar här.
Comprende?
Charmant, då behöver du ju inte ta åt dig, men de andra hycklarna kan gott rannsaka sig själva om det är omtanke om barn eller uthängningar av pedofiler som är det intressanta och genererar swish?
Du vet mycket väl vad jag menar med tiden innan dumpen, ingen här i tråden eller på dumpens sida engagerade sig för utsatta barn.

För mig är det inte äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in