2023-07-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Detta är falsk ryktesspridning såvida du inte kan källbelägga det.
Det emotsägs såhär enkelt:
"I de östra och södra delarna så strider de som är för Ryzzland mindre engagerat än många ryssar". Ord mot ord?

Mitt antagande är mera rimligt med tanke på att de tidigare brutit sig ur Ukraina och självständigt stridigt mot dem och sedan bett om att få ingå i Ryssland.
Citera
2023-07-26, 17:39
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Mitt antagande är mera rimligt med tanke på att de tidigare brutit sig ur Ukraina och självständigt stridigt mot dem och sedan bett om att få ingå i Ryssland.
Jag anser att mitt antagande är mera rimligt eftersom en majoritet i dessa områden inte alls stödde, och framförallt inte stödjer, Ryssland.
Citera
2023-07-26, 17:44
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Här påstås en rysk VDV-grupp bli förintade i södra Ukraina.

https://twitter.com/azovsouth/status/1684145814090973185?s=46&t=fdUQpo98qGxRVZiQdr9zLg

Vilka det än är så blir de förintade.
Det är precis som du säger, de blev utplånade men herr Clark kommer kalla dig en runk nisse för att du postade det. Buuuhuu du inte snilla man, du nasty etc

Dom svinen hoppar av direkt 10 meter från ukrainska försvarare....
Citera
2023-07-26, 17:46
Medlem
Citat:
Jag anser att mitt antagande är mera rimligt eftersom en majoritet i dessa områden inte alls stödde, och framförallt inte stödjer, Ryssland.

Men du har ingen grund till att göra ditt antagande men det har jag. Att du inte förstår det är dock följdriktigt med tanke på den slutledningsförmåga som du uppvisat.
Citera
2023-07-26, 17:47
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Men du har ingen grund till att göra ditt antagande men det har jag. Att du inte förstår det är dock följdriktigt med tanke på den slutledningsförmåga som du uppvisat.
Grunden är följande:
Inte ett enda "antagande" som saknar källor kommer ha någon mening. Möjligen i dina ryssforum, men inte här.
Citera
2023-07-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Har sett den där tweeten tidigare, så jag kollade upp hans källa Bulba of Thrones. En ryss på Telegram karakteriserade honom så här ( i översättning på en arkivsida):

https://russia.osintukraine.com/2023-04_8.html

Det är mycket möjligt att Bulba är ryss, men representativ för hur ryssar vid fronten ser på läget är han nog knappast.

Ukrainas armé trycker på mot ryska positioner vid ett frontavsnitt i södra Ukraina som löper mellan byn Velyka Novosilka och staden Berdjansk.

I den ena filmen, som inte geolokaliserats, framträder ukrainska specialförband i byn Staromajorske, där man säger sig ha tagit flera ryska soldater till fånga. I en annan film, som kanalen geolokaliserat, syns hur ryska soldater retirerar.

Ryska militärbloggare ger en liknande bild.
”Situationen är väldigt svår i Staromajorske”, skriver en av dem.
Citera
2023-07-26, 17:56
Medlem
Citat:
Grunden är följande:
Inte ett enda "antagande" som saknar källor kommer ha någon mening. Möjligen i dina ryssforum, men inte här.

Det finns inga källor som vi här har tillgång till som inte på ett eller annat sätt bygger på antaganden så man måste ytterst lita på sin egna slutledningsförmåga, och jag litar mycket mer på den än personer som hela tiden slänger sig med nedlåtande epitet, för det visar att de saknar förmåga till objektivt tänkande.
Citera
2023-07-26, 18:02
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Det finns inga källor som vi här har tillgång till som inte på ett eller annat sätt bygger på antaganden så man måste ytterst lita på sin egna slutledningsförmåga, och jag litar mycket mer på den än personer som hela tiden slänger sig med nedlåtande epitet, för det visar att de saknar förmåga till objektivt tänkande.
Toppen, då är vi överens. 98% av Svenskarna stödjer Ukraina och kommer anta att det inte går bra för poopin som krigat i över 500 dagar mot Europas fattigaste land utan att lyckas. Capisce?
Citera
2023-07-26, 18:03
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du kanske har problem med läsförståelse. NATO i Svergie och Finland gör att man inte längre kan betrakta östersjön som en kärnvapenfri zon. Precis som NATO flyttar fram sina kärnvapen och andra relaterade system så gör Ryssland det i Kaliningrad som exempel. Självklart är vi nu hotade med kärnvapen som medlem av en annan kärnvapenallians eller trodde du att det skulle skydda oss för att "njuta" av elden som neutralitet gjorde?

Vad lugnt och skönt det hade varit om Ukriana förklarat sig neutrala tillsammans med oss och visat sin stora granne lite respekt.
Jag ifrågasatte inte poopins hot. Jag bevisade att det fanns där. Tack för att du stöttar.
Citera
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Jag vet för lite om Zelensky helt ärligt. Innan kriget visste jag exakt 0 om honom.
Det jag lärt mig sedan kriget startade är att det förmodligen inte finns så många fler människor på hela vår planet som har större bollar än vad han har.
Jag tror det finns i princip 0 andra landsledare som hade visat det mod och kraft som han gjort sedan dess.
Det är omöjligt att prata skit om hans handlande sedan kriget startade anser jag. Ingen hade agerat bättre. Inte du, inte jag, definitivt inte poopin.

Steg 1: Vi ska vinna kriget och tvåla till ryssfittan putin.
Steg 2: Ukraina kommer återuppbyggas och stå i skuld till hela västvärlden.

Jag ser inte framför mig hur Ukraina INTE kommer vara det land som nödgat blir av med allt vad korruption och smuts heter. Men - jag bryr mig inte mer om Ukraina efter kriget än jag gjorde innan kriget, så jag skiter helt ärligt i vilket, gör inte du det om du ska lägga handen på hjärtat?

Det är av yttersta vikt att den fria världen visar Putin vad det innebär att vara fri. Han måste stoppas till varje pris. Punkt.

Fatta då att du grundar dina åsiker helt på ett propagandanarrativ. Speciellt det om Zelinsky. Han är en skådis och han skådespelar. Han har inte skrivit manus.

Ett tips är att leta artiklar från tiden innan propagandamaskinen drog igång. Vill du på djupet förstå vad detta egentligen handlar så har jag ett bra boktips åt dig:
Not One Inch av M.E. Sarotte
https://www.adlibris.com/se/bok/not-one-inch-9780300259933
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Kritiken av Ryssland sköter ni ju bra själva. Jag har mer problem med ert naiva hjärntvättade synsätt och att ni förbehållslöst stödjer Zelinsky och Ukraina. Eller västnarrativet om man vill. Det är otroligt frustrerande. Hela diskussionen är kraftigt biased till Ukrainas fördel just nu. Skäms som svensk, vi brukade vara rätt bra på att se båda sidor (eller ja, i alla fall bättre än många andra) vilket gav oss trovärdighet internationellt. Nu är Sverige och svenskarna det land som i allra högsta andel stödjer Ukraina. Tror det var 98%. Finns inget land som kan uppvisa en lika kraftig bias. Vi borde skämmas.

Hade Ukraina gjort motsvarande mot ett fredligt Ryssland hade jag varit på Rysslands sida. Har skrivit det tidigare.
Nu är det inte så det ser ut. Därför finns det inga som helst sympati för ryzzfan.
Citera
2023-07-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Jo, det har folk svårt för. Därför har jag svårt för såväl Ryssland som USA och Kina. Och om man jämför så kan man väl ändå med råge säga att USA är sämst i klassen. Därför irriterande att Svenskar så okritiskt köpt västs (dvs USAs propaganda).

Nja piss USA låtsas i alla fall bry sig och dom har ju en någorlunda fungerande demokrati. Dessutom kan ryssland få för sig att invadera oss det skulle aldrig usa göra dom vill bara sno våra pengar precis som piss Kina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in