2023-07-26, 18:05
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolFreddy
Nato började rusta och träna ukr hmm kanske det som startade kriget ? Tänk om ryssarna börjat rusta och träna Kuba ?
Kanske pro ryssarna inte har så fel ändå om vem som startade det här.
Jag ger inte mycket för pissryssar men usa är då inte guds bästa änglar heller och mes europa dansar med fy fn
Ja tänk om , kork... ryzzen samarbetar både med Kuba och Venezuela.... kork.
Citera
2023-07-26, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Från länken:

3 st destroyed. Resterade ”skadade” och med största sannolikhet redan omhändertagna för ch under reparation eller redan återinsatta i strid. Bandskador är inte allvarliga i sig, det är orörligheten som blir ett problem.

Ja du är väl experten på stridsvagnar och inte jag… sen att jag kan alla modeller såsom t90, leopard, challenger, stridsvagn S… hastighet, beväpning osv.

Nja jag är nog experten trots allt.

Och då konstaterar jag att det inte är så lätt att reparera, för leopard tex har du reservdelslager i Bremen medan vagnen befinner sig bakom fiendens linjer
Citera
2023-07-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Toppen, då är vi överens. 98% av Svenskarna stödjer Ukraina och kommer anta att det inte går bra för poopin som krigat i över 500 dagar mot Europas fattigaste land utan att lyckas. Capisce?

Ryssland har stridit mot en militär som är större än militären hos alla NATO-länder utom USA och som har fått så mycket stöd och krigsmaterial från hela västvärlden att den har tömt sina förråd och inte kan ge mer och är ändå på väg att utarma denna.
Citera
2023-07-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Kommunismen och Sovjetunionen skapades av judar och styrdes länge av judar. Under Stalin och andra världskriget så användes Sovjet av världsjudenheten för att krossa Tyskland.

Sovjet finns inte längre och Ryssland styrs inte längre av judar. Putin är, i judarnas ögon, den nya Hitler. Detta eftersom han inte vill lyda judarna. Alla som har fräckheten att säga "Nej" till judar är en ny Hitler.

Idag, liksom då, så är USA judarnas främsta bas och redskap. Det påhittade landet Ukraina används av judarna för att skada Ryssland. Ukrainas befolkning används som kanonmat i det judiska kriget mot Ryssland idag, precis som sovjetiska soldater användes som kanonmat i det judiska kriget mot Tyskland.

Även då var det USA som stod för massor av pengar, förnödenheter och krigsmateriel till Sovjet, på samma sätt som de öser in pengar och vapen i Ukraina idag.

Det finns massor av artiklar i nutida judisk media där Putin jämförs med Hitler.

Oavsett så blir det lite problematiskt.
Han med mustaschen såg ner på slaverna, icke germanska.
Putte är även mussekramare, det hade inte adde heller gillat.
Inte konstigt att herrarna jämförs då mycket av det adde gjort kopieras av putte.
Citera
2023-07-26, 18:23
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
11 vagnar på 2 månader är ju extremt dåligt! Det är vad Ukraina slår ut på 2 dagar.

Fan vad kass ryssen verkar vara?
Majoriteten är ju skadade och eftersom väst vagnar inte exploderar per default så kan de förmodligen repareras.
Citera
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Fatta då att du grundar dina åsiker helt på ett propagandanarrativ. Speciellt det om Zelinsky. Han är en skådis och han skådespelar. Han har inte skrivit manus.

Ett tips är att leta artiklar från tiden innan propagandamaskinen drog igång. Vill du på djupet förstå vad detta egentligen handlar så har jag ett bra boktips åt dig:
Not One Inch av M.E. Sarotte
https://www.adlibris.com/se/bok/not-one-inch-9780300259933
Du snackar skit.
Zelensky blev erbjuden av västvärlden att evakueras till första bästa lyxiga spa. Han valde att stanna kvar och utsättas för tiotals lönnmördarattacker och att leda sitt land. Därtill har han besökt fronten otaliga gånger. Det är inget skådespel det är fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Ryssland har stridit mot en militär som är större än militären hos alla NATO-länder utom USA och som har fått så mycket stöd och krigsmaterial från hela västvärlden att den har tömt sina förråd och inte kan ge mer och är ändå på väg att utarma denna.

Nej, Ryssland har inte ens smakat försatsen utav dessa PÅHITTADE förband från "väst" ännu. Som sagt, ge oss ett go så skall ni få stå till svars på era uppblåsta fantasier istället för att sitta och ljuga arslet av er så fort ni stjäl luft från er egen troposfär.

Give us a go!!!! jävla pissråtta till att ens tro att vi inte dansat samba med er samtidigt som vi ödmjukt hade erbjudit er en cell som är mångfalt bättre beskaffad än er egen genomruttna datja.

Helt vansinnigt att det fortfarande tas som seriöst att den ryska inavlen skulle kunna få oss till annat än att just sakta höja vårt mittersta finger och säga - Care for a dance BABY?

Sluta nu upp med att sprida lögner som är påhittade i ett inhemskt slutet, naivt och korkat RYSSLAND som om att de vore fungerande utanför er EGEN lilla SKITsfär!

Ukraina slåss INTE för Nato's, Västs eller USA's skull! De slåss för att de som alla andra tänkande människor AVSKYR att bli tillrättavisade utav inavlad rysk FANTASI
Citera
2023-07-26, 18:24
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Fatta då att du grundar dina åsiker helt på ett propagandanarrativ. Speciellt det om Zelinsky. Han är en skådis och han skådespelar. Han har inte skrivit manus.

Ett tips är att leta artiklar från tiden innan propagandamaskinen drog igång. Vill du på djupet förstå vad detta egentligen handlar så har jag ett bra boktips åt dig:
Not One Inch av M.E. Sarotte
https://www.adlibris.com/se/bok/not-one-inch-9780300259933
Zelensky önskade inget krig mot Ryssland, han fick det slängt i ansiktet av Putin. Att även Ukraina och andra länder ser Västvärlden som ett klart bättre alternativ än Putins värld är inte konstigt. Zelensky sköter sitt jobb bra, ingen annan än en sann Putinvän skulle väl vilja hans jobb? Att skicka sin befolkningen ut krig måste kännas grymt. De känslorna är det inga av idioterna innanför Kremls murar som har begåvats med.
Citera
2023-07-26, 18:38
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Jag håller inte på Ryssland jag håller på den ordning som bevarar mitt land och inte gör om det till en avfalllshink för hela världens missanpassade avskum och Ryssland är just nu det enda som står upp för den.
Alltså, hur dum och okunnig är du?? , vet du inte att ryzzland orkestrerat flera flyktingvågor mot Europa/Sverige.
Citera
2023-07-26, 18:38
Medlem
Jag är förbannad på Biden som fortfarande vägrar ge ATACMS till Ukraina.
Citat:
Är man svensk så stödjer man inte hela den ordning som gjort Sverige till ett skithålsland genom att stödja dess Proxy krig i Ukraina, din helvetes jävla folkförädare.
Åk hem till Ryssland, patetiska Ivan.
Citera
2023-07-26, 18:48
Medlem
Sexpressen har en låst artikel om en frontlinje där Z-kackerlackorna just nu attackerar i våg efter våg.

Kenneth Gregg beskrev för några dagar sedan en ny köttvåg av ryssar, samtliga beväpnade med 2 magasin och en granat. Ny kanonmat förmodar jag.

Är det samma område det talas om? Vart i så fall?
Citera
2023-07-26, 18:49
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ledsen att göra dig besviken. Jag är inte ryss, har aldrig varit i Ryssland och har ej heller ryska vänner. Vidare är jag inte heller på Rysslands sida i den här konflikten. Det jag däremot vill är att ni som är mest radikala ska fatta att ni blivit fullständigt hjärntvättade av propaganda. Hjärntvättade människor på båda sidor kommer se till att detta krig eskalerar till ett världskrig som skulle kunna betyda slutet för vår civilisation. Jag hoppas att det finns kloka och rimliga människor på båda sidor som kan se lite mer nyktert på konflikten. Ni krigshökar som svarar på mina inlägg tillhör dessvärre inte den kategorin.
Du står uppenbart på Rysslands sida i den här konflikten. Om du är så hjärntvättad, att du inte förstår vad du själv skriver och att varenda människa ser att du konsekvent stöder ryssarna i den här frågan, är det förstås en brist hos dig då och inte hos andra. Du skulle behöva pröva på något som kallas självkritik och fundera över vem du är. T.ex. ställa dig frågan, är du en ärlig eller oärlig människa. Vad skulle ett ärligt svar på det bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in