2023-07-26, 17:15
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Det är inte väst/USA-propaganda som gruppvåldtar barn i Ukraina.

Källa på detta? Kan du länka till ryska gruppvåldtäkter på barn?
Citera
2023-07-26, 17:20
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Källa på detta? Kan du länka till ryska gruppvåldtäkter på barn?
Det är otroligt lätt att googla. På mindre än 20 sekunder hittade jag bland annat denna artikel om 2 ryzka snipers som våldtog en fyraåring innan de våldtog hennes mamma samtidigt som de höll en pistol mot pappan som tvingades titta på.
https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-accuses-russian-snipers-abusing-child-gang-raping-mother-2023-03-14/
Det finns en "spree of sex crimes" bland de 88.000 krigsbrott som utreds.
Du vet att det pågår, du vill bara ha källor för att leka viktigpetter. Äckliga vatnik.

Artikeln innehåller fler godbitar, såsom:
"At another location where several families lived, the soldiers forced everyone into the kitchen and gang raped a 15-year-old girl and her mother, they said."
Senast redigerad av dusugermer 2023-07-26 kl. 17:27.
Citera
2023-07-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Nej, de har inte röstat för att tillhöra Ryssland. Ett val i Zaporozhzhia och Kerhson skulle gett omvända siffror mot det Ryssland påstod. Även i Donbas vill fler tillhöra Ukraina än Ryssland.

Skulle gett omvända siffror?! Vad betyder det? Presentera gärna källor. Men hur som helst så är det knappast någon seriös som bestrider att Krim och flera andra områden som Ukraina ovillkorligen kräver att få makt över har en befolkning som hellre vill tillhöra Ryssland.

Men varför inte bara genomföra nya omröstningar. Jag tror faktiskt att Ryssland skulle acceptera resultatet oavsett vad det blev. Vilket jag däremot inte tror att krigshetsarna i Väst skulle göra eftersom de har helt andra motiv att hålla igång detta.
Citera
2023-07-26, 17:22
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Märkligt att du har svårt för Ryssland🤔 Du kritiserar ju aldrig ryssråttorna men däremot alltid USA (som inte ens deltar i kriget)

Kritiken av Ryssland sköter ni ju bra själva. Jag har mer problem med ert naiva hjärntvättade synsätt och att ni förbehållslöst stödjer Zelinsky och Ukraina. Eller västnarrativet om man vill. Det är otroligt frustrerande. Hela diskussionen är kraftigt biased till Ukrainas fördel just nu. Skäms som svensk, vi brukade vara rätt bra på att se båda sidor (eller ja, i alla fall bättre än många andra) vilket gav oss trovärdighet internationellt. Nu är Sverige och svenskarna det land som i allra högsta andel stödjer Ukraina. Tror det var 98%. Finns inget land som kan uppvisa en lika kraftig bias. Vi borde skämmas.
Citera
2023-07-26, 17:24
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Kritiken av Ryssland sköter ni ju bra själva. Jag har mer problem med ert naiva hjärntvättade synsätt och att ni förbehållslöst stödjer Zelinsky och Ukraina. Eller västnarrativet om man vill. Det är otroligt frustrerande. Hela diskussionen är kraftigt biased till Ukrainas fördel just nu. Skäms som svensk, vi brukade vara rätt bra på att se båda sidor (eller ja, i alla fall bättre än många andra) vilket gav oss trovärdighet internationellt. Nu är Sverige och svenskarna det land som i allra högsta andel stödjer Ukraina. Tror det var 98%. Finns inget land som kan uppvisa en lika kraftig bias. Vi borde skämmas.
Att 98% har en moralisk kompass är fantastiskt. Slava Ukraini!
Det handlar för övrigt mer om att ta avstånd till poopin än att ta ställning för Zelensky, men det kanske är svårt att ta in? Varför tar du inte avstånd från poopin?
Citera
2023-07-26, 17:27
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Läs dina egna inlägg och försök relatera till dem, du har skrivit mycket som är ren propaganda gällande t.ex orsakerna till invasionen.
Att du inte kan förstå att det leder till ett visst hat mot en regim som invardera ett grannland samt ljuger konstant om det, samt hotar det landet som ma n bor i med kärnvapen tyder på ett visst motstånd från din sida att ta In fakta.
Om du kan undvika dina rea propagandainlägg kanske någon skulle ta dig mer på alvar.

Kom ihåg att all propaganda inte nödvändigtvis är lögner. Gäller båda sidor. Sedan försöker jag hålla diskussionen på vuxen nivå även om det är svårt att hålla sig ibland mot vissa av er. Du förstår att det du skriver ovan med att Ryssland hotat Sverige med kärnvapen inte är sant va? Det är västpropaganda och dessutom en lögn.
Citera
2023-07-26, 17:28
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Kom ihåg att all propaganda inte nödvändigtvis är lögner. Gäller båda sidor. Sedan försöker jag hålla diskussionen på vuxen nivå även om det är svårt att hålla sig ibland mot vissa av er. Du förstår att det du skriver ovan med att Ryssland hotat Sverige med kärnvapen inte är sant va? Det är västpropaganda och dessutom en lögn.
Du jag vete fan, man kommer inte mkt närmare än såhär vad gäller definitionen av att hota Sverige med kärnvapen:
https://www.reuters.com/world/europe/russia-warns-baltic-nuclear-deployment-if-nato-admits-sweden-finland-2022-04-14/
Citera
2023-07-26, 17:29
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Att 98% har en moralisk kompass är fantastiskt. Slava Ukraini!
Det handlar för övrigt mer om att ta avstånd till poopin än att ta ställning för Zelensky, men det kanske är svårt att ta in? Varför tar du inte avstånd från poopin?

Haha, du förnekar dig aldrig… Ok, jag tar avstånd Putin. Tar du avstånd från Zelinsky då?
Citera
2023-07-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Dagens fråga till de proryska avskummen i tråden -

Vad blir er förklaring till att återtagandet av Bakhmut är oviktigt, har ni fått era instruktioner ännu?

Sen bör ni hålla ögonen på zaporishiafronten för det går fort där nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Vilket återtagande av Bakhmut?

Det enda som går fort på Zaporizjzja-fronten är takten i vilken Ukraina förlorar pansarfordon. Ett smakprov: https://t.me/remylind21/5815
Måste tyvärr ge pro-ryssarna rätt här.. Vilket jävla återtagande av Bakhmut? Jag fattar inte varför folk säger saker som inte ens har hänt. Säg att Bakhmut är återtaget när det har blivit återtaget istället.
Citera
2023-07-26, 17:30
Medlem
Citat:
Hela diskussionen är kraftigt biased till Ukrainas fördel just nu. Skäms som svensk, vi brukade vara rätt bra på att se båda sidor

Javisst finns det två sidor.
En sida där dom har två uppstoppade massmördare i glasmonter till offentlig beskådan, och en annan sida som försvarar sig.
Är man normalt funtad med sitt moraliska kompass intakt så ser man bara en ut av dom två sidorna.
Om du funderar på vilken sida man INTE ser så kan jag ge dig en hint: -Man vägrar se den sidan som ställer ut två uppstoppade lik som ett heligt nationellt symbol.
Citera
2023-07-26, 17:34
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Haha, du förnekar dig aldrig… Ok, jag tar avstånd Putin. Tar du avstånd från Zelinsky då?
Jag vet för lite om Zelensky helt ärligt. Innan kriget visste jag exakt 0 om honom.
Det jag lärt mig sedan kriget startade är att det förmodligen inte finns så många fler människor på hela vår planet som har större bollar än vad han har.
Jag tror det finns i princip 0 andra landsledare som hade visat det mod och kraft som han gjort sedan dess.
Det är omöjligt att prata skit om hans handlande sedan kriget startade anser jag. Ingen hade agerat bättre. Inte du, inte jag, definitivt inte poopin.

Steg 1: Vi ska vinna kriget och tvåla till ryssfittan putin.
Steg 2: Ukraina kommer återuppbyggas och stå i skuld till hela västvärlden.

Jag ser inte framför mig hur Ukraina INTE kommer vara det land som nödgat blir av med allt vad korruption och smuts heter. Men - jag bryr mig inte mer om Ukraina efter kriget än jag gjorde innan kriget, så jag skiter helt ärligt i vilket, gör inte du det om du ska lägga handen på hjärtat?

Det är av yttersta vikt att den fria världen visar Putin vad det innebär att vara fri. Han måste stoppas till varje pris. Punkt.
Citera
2023-07-26, 17:34
Medlem
Citat:
Varför skulle han behöva göra det? En president har beordrat en illegal invasion och är efterlyst krigsbrottsling. Den andra försvarar sitt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in