2023-07-26, 14:45
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Vad har det för koppling till dumpens fall?
Vad har det du skrev för koppling till Dumpens fall? Du svarar förvisso själv på frågan, men då frågar jag mig varför du ifrågasätter min länk. Anledningen till att jag finner den relevant är att både den (eller snarare personerna bakom den ursprungliga domen) och Dumpen är en del av en helhet som jag kallar för sexbrottsmaffian.
Citat:
Vill du läsa överlevares berättelser som inte har koppling till dumpen finns ett arkiv hos hovrätten. Där saknas de som inte kunnat, vågat eller haft kraft att driva en rättsprocess.
Min fetning.
Citera
2023-07-26, 14:45
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag har för mig att Dumpen erkände att de själva hade författat brevet där skribenten kallade sig för Kanelsnäckan, men i övrigt så kan man ofta se det på sättet att uttrycka sig.

Att ha för sig saker är inte detsamma som att motivera det till något som bottnar i en trovärdig källa. Kanske är dumpen spökskrivare som efter samtal sammanfattar händelsen, sånt är inte ovanligt. Vad som ser ut att vara mest vanligt är att privatpersoner mejlar in och såvida du inte kan komma med exempel på vad som utmärker de påhittade berättelserna så saknar din teori en trovärdig grund.
Citera
2023-07-26, 14:47
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det är en allvarlig anklagelse du kommer med.
Det är inte sant och man kan inte förminska barn som blivit utsatta för övergrepp. Är du inte riktigt klok i huvudet?
Att säga att någon har författat en novell och publicerat den under pseudonym på sina egen hemsida skulle jag inte kalla för en allvarlig anklagelse.

Tvärtom skulle jag säga. Med tanke på insatserna så finns det få saker som är så viktiga att ifrågasätta som anklagelser om övergrepp på barn.
Citera
2023-07-26, 14:47
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Vad har det du skrev för koppling till Dumpens fall? Du svarar förvisso själv på frågan, men då frågar jag mig varför du ifrågasätter min länk. Anledningen till att jag finner den relevant är att både den (eller snarare personerna bakom den ursprungliga domen) och Dumpen är en del av en helhet som jag kallar för sexbrottsmaffian.
Min fetning.

Jag skrev upp gäddor som blivit dömda. Du citerade separata fall utan koppling till något som publicerats på dumpen. Dina teorier om sexbrottsmaffian får du starta en egen tråd om såvida du inte kan dra en direkt parallell till dumpen.
Citera
2023-07-26, 14:51
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Att säga att någon har författat en novell och publicerat den under pseudonym på sina egen hemsida skulle jag inte kalla för en allvarlig anklagelse.

Tvärtom skulle jag säga. Med tanke på insatserna så finns det få saker som är så viktiga att ifrågasätta som anklagelser om övergrepp på barn.
Den som författar påhittade noveller om barn med sexuellt innehåll är sannolikt en pedofil.

Många som blivit utsatta för övergrepp som barn. Att du anklagar dem för att ljuga när de sedan är modiga och talar ut om det säger allt om dig.

Du är en s.k. victim-blamer. Fast på troll-nivå.
Det gynnar inte din sida.
Citera
2023-07-26, 14:58
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Den som författar påhittade noveller om barn med sexuellt innehåll är sannolikt en pedofil.

Många som blivit utsatta för övergrepp som barn. Att du anklagar dem för att ljuga när de sedan är modiga och talar ut om det säger allt om dig.

Att personerna bakom Dumpen är pedofiler får stå för dig.

Oj, vad modigt av kvinnan vars fall jag precis publicerade en länk till att ljuga om sin pappa. Synd för henne att hela upplägget sprack när hon långt senare försökte dra in fler personer i sina fantasier.

Att kalla någon för victim-blamer är bara ett sätt att försöka få den personen att hålla käften. Givetvis så är det helt legitimt att ifrågasätta någons anklagelser, och faktum är att hela vårt rättssystem bygger på just det.
Citera
2023-07-26, 14:58
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Citat:

Instämmer, så länge du inte kommer med argument utan förlitar dig på magkänsla och saker du "har för dig" framstår du istället som ett troll. Vilket är synd. Jag skrev dessutom att dumpen gjorde mer än hänga ut och skriva om överlevarnas historia. Har du tillägg till det övriga jag skrev eller håller du med?
Citera
2023-07-26, 15:08
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:

Oj, vad modigt av kvinnan vars fall jag precis publicerade en länk till att ljuga om sin pappa. Synd för henne att hela upplägget sprack när hon långt senare försökte dra in fler personer i sina fantasier.

Att kalla någon för victim-blamer är bara ett sätt att försöka få den personen att hålla käften. Givetvis så är det helt legitimt att ifrågasätta någons anklagelser, och faktum är att hela vårt rättssystem bygger på just det.
En ny nivå av gädda!
De jobbar mot övergrepp mot barn och du mår oerhört dåligt på grund av det. Det är bättre att du håller käften om du ska fara med osanning snorunge.
Citera
2023-07-26, 15:10
Medlem
goofers avatar
Historierna från "överlevare" är uppdiktade av Sara själv, det ha redan bevisats för länge sedan.
De fasansfulla men helt orealistiska historierna om 3 åringar som mins att både morfar och farfar våldtog henne samtidigt eller att hon fick koka makaroner själv.

Annat trams om nyfödda spädbarn som våldtas till döds kommer från en gammal skräckfilm, Sara trodde det var på riktigt och gjorde en krönika av det.

Kvinnan är för fan mytoman, man måste vara fullständigt utan kritiskt tänkande och förstånd om man tror att dessa historier är sanna.

Hur kan man ens fundera på sanningshalten när det är helt orimliga saker som berättas?

Propaganda för ökat swishflöde är vad det är.

Och det är ett hån mot riktiga barn som blivit utnyttjade, men det skiter väl dumpenfolket i.
Citera
2023-07-26, 15:12
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Vi ifrågasätter dina anklagelser som var kopplade till dumpen (inte fall som de inte skrivit om) och du har fortfarande inte presenterat en trovärdig källa.

Vill du fortsätta diskutera den där maffian du skrev om så skapa en ny tråd till det. På den här diskuterar vi dumpen.
Citera
2023-07-26, 15:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Instämmer, så länge du inte kommer med argument utan förlitar dig på magkänsla och saker du "har för dig" framstår du istället som ett troll. Vilket är synd. Jag skrev dessutom att dumpen gjorde mer än hänga ut och skriva om överlevarnas historia. Har du tillägg till det övriga jag skrev eller håller du med?
Jag tror inte att det spelar så stor roll vad jag skriver om Kanelkakans brev, du kommer ändå inte anse att det finns några bevis. Hur som helst så var konsensus här i tråden att brevet var ett uppenbart påhitt i samband med att det publicerades.

Här är ett av inläggen som jag refererar till. Om du är intresserad så kan du alltid klicka på pilen i vänstra hörnet och följa den delen av diskussionen själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Kanelkakan ja....

Citat: "Det är pappa säger hon, pappa har blivit tagen av dumpen" Ja så säger mamma såklart för alla vet ju vad Dumpen är eller hur??

Citat: "Varför tyckte du att du hade rätten att träffa en flicka och förstöra hennes liv ?" Ja så skriver en trettonåring, givetvis...

Gick sedan in på Dumpen.se och kollade videon och tyckte att pappa är dum

Dumma, dumma pappa!"!

Så jävla dåligt

När dom ändå ska hitta på så kunde dom väl ändå anstränga sig lite till?
För att svara på din sista fråga så är jag medveten om att Dumpen bland annat anlitar sina tolvstegspolare för att leka terapeuter, om det är det du avser.
Citera
2023-07-26, 15:15
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Om de var pedofiler skulle du inte vara här.

Jag tycker det är bra att du skriver. Du gräver gravarna djupare och ger samhället mer motivation. Nåt du inte förstår är att allt trappas upp och gör våra samveten varje gång det händer gäddorna nånting dåligt för det finns idioter som går över gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in