Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-17, 15:15
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge150
Något som jag inte fattar är när dom slogs så blodet rann, reagerade inte deras mamma??? När dom kom hem.
Som alla andra i tråden tycker jag att det är mycket som verkar dolt. Antigen hos modern eller kamraterna. Och pappan vad vet han??
Och givetvis den kvarvarande brodern,
Alla dessa suspecta bilder som tidigare fanns i tråden som länkar. Bla det som finns mellan tingsryd å Karlshamn.

Vad finns mellan Tingsryd och Karlshamn? Det har jag missat .
Citera
2023-07-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Öh? Fallet är ju solklart och de flesta vet ju vad som har hänt. Förutom då virrpannor som driver udda konspirationsteorier och skvaller, vilket det uppenbarligen finns många av i den här tråden.

Finns ju flertalet vittnesmål och till och med en filmsnutt. Med 99,9% säkerhet ljuger naturligtvis inte alla vittnen, kompisar etc. Han har hoppat i Lagan, sprungit till skogs eller möjligen krupit in i någon yta där ännu ingen tänkt på att leta. Alla andra teorier är ju extremt långsökta.

Hej Burkgurka!

Vad är det som Du påstår är "solklart" i fallet, Mattias försvinnande?

Redogör för det "solklara fallet", eller låt bli att påstå!

Efter ett sådant påstående är Du skyldig att förklara "det vi virrpannor" inte förstått!
Senast redigerad av Spanarn0451 2023-07-18 kl. 00:32. Anledning: förtydligande
Citera
2023-07-18, 00:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Men också vad ska de göra när de inte har en kropp och ingen pratar? Det är väl ingen som tvivlar på att brorsan och vännerna vet vad som hänt/ medverkat i det som hänt. Men sålänge de håller käft så vad ska polisen göra mer än vad de redan gjort, d.v.s. letat samt förhört? Är ingen poliskramare men i detta fall har jag svårt att se vad de hade kunnat göra, de kan ju inte spendera alla sina resurser på att vända på varje sten. Förhoppningsvis växer grabbarna upp och någon av dom tar sitt ansvar som medmänniska och åtminstone berättar vart kroppen finns.

Det enda det verkar som de ljuger om är hur mycket de brukade dricka. Och påstod att de inte använde narkotika. Jag tror att de bara underdrivit av skäl som att de inte vill framstå som missbrukare. De har lite olika åsikter om hur full han var. Annars tycker jag inte det verkade som någon ljög.

Tror han var småpackad, fick någon tablett han blev förvirrad av och sedan sprang runt tills han var utmattad.
Citera
2023-07-18, 04:06
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanarn0451
Hej Burkgurka!

Efter ett sådant påstående är Du skyldig att förklara "det vi virrpannor" inte förstått!

Andas.
Varför går du igång så förbannat?
Inte första gången du klampar in utan bäring!
( Om jag påstår att jordgubbar är gott) skall du då undra hur jag kan påstå det! Vad har jag för bevis för det?
Lägg ner eller lägg av.
Citera
2023-07-18, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanarn0451
Hej Burkgurka!

Finns ju ett händelseförlopp med runt ett dussin vittnen/vänner inklusive oberoende vuxna. Att alla dessa skulle ljuga i en gigantisk cover up för att dölja ett mord är helt enkelt virrpanneri. Behöver inte förklaras mer än så. Läs t ex trådstarten.
Citera
2023-07-18, 18:07
Jag lyssnar på poden nu och i avsnitt 2 uttalar sig rektorn för skolan M gick på. Vilken pappskalle, med en sån rektor kan man bara önska alla elever som gått på den skolan massor med lycka till i framtiden, dom behöver det mer än någon annan
Citera
2023-07-19, 16:04
Medlem
Har nyss lyssnat på dokumentären om detta fall och skummat igenom tråden här. Efter ha sett videon när M^ttias tvillingbror sitter gränsle över honom och matar slag efter slag med knuten näve och blodet sprutar.. medan deras vän filmar och skrattar. Mina misstankar gentemot broder ev broder + någon vän blir inte mindre. Känns som om man är kapabel till något sådant så är man nog troligen kapabel till något i samma genre, fast grövre.
Citera
2023-07-20, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Vad finns mellan Tingsryd och Karlshamn? Det har jag missat .
Sök på Kulturstig Hakafors Tingsryd

Finns en del kopplingar till det hela
Citera
2023-07-20, 13:11
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge150
Sök på Kulturstig Hakafors Tingsryd

Finns en del kopplingar till det hela

Oavsett man söker på "Kulturstig Tingsryd" "kulturstig "tingsryd" "hakafors"i tråden får man inga äldre träffar på inlägg.
I tråden hittas bara dom inlägg som gjorts nyligen, inget äldre.

Sök på Google ger 1st träff. [url]https://www.visittingsryd.se/skulpturstig
Men finner inget samband med tråden.

Edit
https://www.visittingsryd.se/skulpturstig
Senast redigerad av Ossan 2023-07-20 kl. 13:14. Anledning: Edit
Citera
2023-07-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Förstår att det måste kännas när man åker i närheten .

Det är för j-gt att en ung artig kille som M skall behöva ta " spott & spe" och få skit utav grannar, när han står där och ringer på utan skor och jacka och ber om hjälp med att få något varmt att dricka på grund utav kölden ; för att annat vidrigt folk har som hobby att göra inbrott ständigt där.....

Jag mår dåligt av att ingen kunde se och förstå att killen behövde direkt hjälp ,och att omdömet omkring hur han uppfattades var helt missbedömt .

Varför kunde inte den där tjejen som kände honom ; berätta för sina föräldrar att han var en en helt vanlig sjysst kille som pluggade franska ; skulle bli franska lärare och antagligen hamnat i knipa ?
Istället för att stå där och filma honom .Helt otroligt .

Och att de vuxna stod därute på gräset med honom och tjatade om inbrottstjuvar istället för att erbjuda honom skjuss hem till hans mor ?
.
Ja , när jag tittar på snabschaten, som togs blir jag lika undrade varje gång. Mattias springer in till just den grannen, han kommer på cykelväg från klotvägen
Varför vad ville han det ,är min viktiga fråga vi vet inte allt som sades
Efter det samtalade Mattias påstås det med båda grannarna fleras sk vuxna , alltså där han satt i gång billarmet. Allt tror jag inte kom fram av dessa vittnen. När de blev tillfrågade av polisen första gången
Då nämdes det inget om att någon av de körde ut med bilen en stund senare .
Det var väl andra i närheten som hörde att det körde ut en bil . Dock såg Mattias sist i livet på snabchaten då han genade över till grannen. Det känns som det utesluts viktig info därifrån på smalspåret
Spekulation
Citera
2023-07-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solltan1
.
Ja , när jag tittar på snabschaten, som togs blir jag lika undrade varje gång. Mattias springer in till just den grannen, han kommer på cykelväg från klotvägen
Varför vad ville han det ,är min viktiga fråga vi vet inte allt som sades
Efter det samtalade Mattias påstås det med båda grannarna fleras sk vuxna , alltså där han satt i gång billarmet. Allt tror jag inte kom fram av dessa vittnen. När de blev tillfrågade av polisen första gången
Då nämdes det inget om att någon av de körde ut med bilen en stund senare .
Det var väl andra i närheten som hörde att det körde ut en bil . Dock såg Mattias sist i livet på snabchaten då han genade över till grannen. Det känns som det utesluts viktig info därifrån på smalspåret
Spekulation
Antar att han inte ville vara ivägen och typ klara sig själv hem ,utan en tanke på att han verkade hamna ute alldeles för länge så att han hamnade i hypotermitillståndet ,och att nedkylningen blev ödesstigern honom .Kanske att det blev orsaken till att han avled därute ?
Så otroligt sorgligt i så fall .
Kanske granarna stod och snackade om inbrott osv. utan en tanke på i vilket tillstånd M. var i ?
Illa illa....idiotiskt alltihop!
Så lite som hade behövts för att kunna få honom hem ,men vem vet ? Alla kanske var alkoholpåverkade ,även grannarna ?

Men varför inte ta in honom när deras dotter t.o.m. kände honom ?
Så att han hade kunnat fått sitta i värme tills mamman kunde komma och hämta hem honom ? Konstigt att inte det gick att genomföra ?
Att deras ilska över tidigare inbrottstjuvar ,gjorde att det typ gick ut över stackars M.som då gav sig iväg vidare ut i den farliga kylan .....

(spekulation)
Senast redigerad av evaveva 2023-07-24 kl. 13:51.
Citera
2023-07-26, 12:40
Medlem
Jag vet inte om det diskuterats i tråden än. Men tänkt om det inte alls var Mattias som vittnena såg komma springandes? Tänk om det var Dennis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in