Citat:
Ursprungligen postat av
Solltan1
.
Ja , när jag tittar på snabschaten, som togs blir jag lika undrade varje gång. Mattias springer in till just den grannen, han kommer på cykelväg från klotvägen
Varför vad ville han det ,är min viktiga fråga vi vet inte allt som sades
Efter det samtalade Mattias påstås det med båda grannarna fleras sk vuxna , alltså där han satt i gång billarmet. Allt tror jag inte kom fram av dessa vittnen. När de blev tillfrågade av polisen första gången
Då nämdes det inget om att någon av de körde ut med bilen en stund senare .
Det var väl andra i närheten som hörde att det körde ut en bil . Dock såg Mattias sist i livet på snabchaten då han genade över till grannen. Det känns som det utesluts viktig info därifrån på smalspåret
Spekulation
Antar att han inte ville vara ivägen och typ klara sig själv hem ,utan en tanke på att han verkade hamna ute alldeles för länge så att han hamnade i hypotermitillståndet ,och att nedkylningen blev ödesstigern honom .Kanske att det blev orsaken till att han avled därute ?
Så otroligt sorgligt i så fall .
Kanske granarna stod och snackade om inbrott osv. utan en tanke på i vilket tillstånd M. var i ?
Illa illa....idiotiskt alltihop!
Så lite som hade behövts för att kunna få honom hem ,men vem vet ? Alla kanske var alkoholpåverkade ,även grannarna ?
Men varför inte ta in honom när deras dotter t.o.m. kände honom ?
Så att han hade kunnat fått sitta i värme tills mamman kunde komma och hämta hem honom ? Konstigt att inte det gick att genomföra ?
Att deras ilska över tidigare inbrottstjuvar ,gjorde att det typ gick ut över stackars M.som då gav sig iväg vidare ut i den farliga kylan .....
(spekulation)