Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Tack. Lite rullgardin ner där för Maja!
Första stegserien 02:19-02:26
Upplåsning av mobil 2 ggr kl 02:33
Andra stegserien 02:43-02:48.
Mordet begicks mellan upplåsningen av mobil kl 02:33 och andra stegserien 02:43. Lite svårt att klämma in ett sovpass där, där hon varken hör mordet eller ringklockan.
Jag undrar vad hon gjorde 2 minuter efter J lämnade lägenheten när hon var upp och gick med telefonen. Städade hon? Tog hon fram plastpåsar?
Kanske Avel har en framtida tjänst på IT avdelningen hos polisen att vänta?
Helt klart intressant info, vart framgår det att mobilen låses upp 02:33?
02:19- 02:26 kan som sagt stämma bra in på det Maja sagt, att hon gick förbi köket o Tove satt kvar o sen toa för att sen lägga sig igen kl 02:26.
andra stegserien kan vara som hon sagt med att Johanna väcker henne o hon går till toa, kissar eller whatever sen tillbaks.
Att hon inte sovit tycker jag är rätt bevisat nu (jag har själv funderat ang sovandet och att det kunde vara att hon hört allt men "stängt av" eller "låtsas inte höra".
om mordet begicks runt 02:33 behöver det inte betyda att hon var med inne på toan men helt klart vaken.
Det kan tex vara så att hon hört att Tove var på väg att gå och att det blev bråk, och att hon låste upp mob för att kolla klockan.
Jag är beredd att erkänna mig fel om det visar sig att hon var med inne på toan men vill än så länge ha lite starkare bevis än att det nu är så gott som bevisat att hon ej sov.
OM hon var med på toaletten och låst upp sin telefon så betyder det att hon haft mobilen på sig,
AVEL? hur funkar stegräknaren då om hon rör sig smått (inne på toaletten?) sätter/ställer sig/ändrar riktning?
Detta kan ju annars vara ett bevis på att hon INTE var med inne på toaletten, men att hon hört mer än vad hon sagt.