2023-07-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Really? Du har inte varit i tråden speciellt länge. I juni skrev du om kineser, men då verkade du inte bedöma dem som ett hot.

Ett hot mot vem då?

Jag skrev:

Nja, jag är inte så säker på att det är i kinesernas intresse att Ryssland förintas. Faktiskt.

Mao tror jag inte kineserna kommer tillåta att Ryssland förlorar, Kina kommer hjälpa ryssen. Kanske kommer deras stöd komma från NK istället, NK blir syndabocken, dom har ju inget att förlora endå.

Låt mig säga så här, så länge inte själva Ryssland blir ockuperat, rysk mark, kommer Kina/NK vara lite försiktiga. Det spelar egentligen ingen roll vad som händer i Ukraina för dom. Men Kina kommer ALLDRIG tillåta att Ryskt territorium, kinas gräns, kontrolleras av NATO. Det blir tio gånger värre för dom än Taiwanproblematiken.

Du missförstod, men så blir det när man bara letar fel hos andra och inte tänker själv. Det vi diskuterade då var om NATO kommer ockupera Ryssland eller ta kontroll över ledningen i landet. Eventuellt att Kina kommer attackera Ryssland. A landgrab.

Just nu känns det här ot, så om du inte förstår vad jag skriver får det bara vara så. Jag kommer inte diskutera det här med dig.
Senast redigerad av Ballalaila 2023-07-26 kl. 09:43.
Citera
2023-07-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Ah, det var det där Putin sade 2014. 2014 ja. Därefter började NATO rusta och träna den ukrainska armen. Herregud. Ett helt nytt läge 2022 än 2014. Så några "Ryssland tar Ukraina på ett par veckor" är fortfarande NATO-mupparnas egna fantasier, eftersom ryssarna litar de ju ändå inte på - och de har ju inte sagt detta ens. Dumdjävlar, NATO-mupparna. "Ryssarna är övertygade om att Ukraina faller på några veckor" är alltså NATO-mupparnas egen ihopsnickrade myt utifrån något Putin ska ha sagt 2014, och som stämde då.

Idioter. Hela tiden.
Skönt i alla fall att Putin i så fall hade helt rätt i att Ukraina inte faller varken på några dagar, några veckor eller några år. Fast tanken var ju faktiskt att inte Kiev på några dagar, det går inte att förtränga eller förneka, Och högmod går ju före fall vilket den ryske diktatorn snabbt fick erfara.
Tror faktiskt du blandar ihop myter med verkligheten.

Och nej, lita på den ryske diktatorns utfästelser är det få som gör idag och tur är ju det.
Den fria staten Ukraina gör det definitivt inte nu och väst har nog aldrig gjort det.
Hellre död är röd är ett högst aktuellt ordstäv även idag.
Citera
2023-07-26, 09:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ett hot mot vem då?

Jag skrev:

Nja, jag är inte så säker på att det är i kinesernas intresse att Ryssland förintas. Faktiskt.

Mao tror jag inte kineserna kommer tillåta att Ryssland förlorar, Kina kommer hjälpa ryssen. Kanske kommer deras stöd komma från NK istället, NK blir syndabocken, dom har ju inget att förlora endå.

Låt mig säga så här, så länge inte själva Ryssland blir ockuperat, rysk mark, kommer Kina/NK vara lite försiktiga. Det spelar egentligen ingen roll vad som händer i Ukraina för dom. Men Kina kommer ALLDRIG tillåta att Ryskt territorium, kinas gräns, kontrolleras av NATO. Det blir tio gånger värre för dom än Taiwanproblematiken.

Du missförstod, men så blir det när man bara letar fel hos andra och inte tänker själv. Det vi diskuterade då var om NATO kommer ockupera Ryssland eller ta kontroll över ledningen i landet.

Just nu känns det här ot, så om du inte förstår vad jag skriver får det bara vara så. Jag kommer inte diskutera det här med dig.

Du tänker att Nato vill ockupera Ryssland fram till gränsen till Kina? Var har du fått det ifrån? Nato deltar inte ens i några strider.
Citera
2023-07-26, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du tänker att Nato vill ockupera Ryssland fram till gränsen till Kina? Var har du fått det ifrån? Nato deltar inte ens i några strider.

Det blev diskuterat då, jag argumenterade mot det.. snälla citera inte mig. Du har alldrig något vettigt att komma med.
Citera
2023-07-26, 09:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Det blev diskuterat då, jag argumenterade mot det.. snälla citera inte mig. Du har alldrig något vettigt att komma med.

Ok. Du tror att Kina på något sätt ska engagera sig i Rysslands brutala attack på Ukraina, för de vill inte att Ryssland ska förlora? Stämmer det?
Citera
2023-07-26, 09:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ryssarna ligger inte på latsidan..

US intelligence officials have warned that Russia is building a drone-manufacturing facility in country with Iran’s help that could have a significant impact on the war in Ukraine once it is completed.

When the facility is completed, likely by early next year, the new drones could have a significant impact on the conflict, the analysts warned. In April, the US released a satellite image of the planned location of the purported drone manufacturing plant, inside Russia’s Alabuga Special Economic Zone about 600 miles east of Moscow

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-07-26-23/index.html
Det är ändå imponerande att Ryssland måste ta hjälp av Iran för att få fram fungerande drönare. Ryssland påstod sig ha världens näst största och bästa armé efter USA, men det vi sett av Rysslands militär i Ukraina är ett enormt haveri. Ryssarnas egna drönare störtade i stora mängder och visade sig vara enkla hemmasnickrade träkonstruktioner med bensintankar av vattenflaskor.
Citera
2023-07-26, 10:05
Avstängd
smaug20017s avatar
Bögpundarna ville inte ge upp, då kör en ukrainsk Stridsvagn och jagar dem. Idioterna flyr sedan mot ukrainska positioner! Titta på hela om ni har tid.
Citat:
Amazing footage. It's a more extended version of a previously released video by the 3rd assault brigade.

Now with added context and communication. I translated it and added captions.

Please watch till the end.
https://twitter.com/Teoyaomiquu/status/1683880873735729152
Citera
2023-07-26, 10:09
Medlem
Pinsamt för ryzzen att tappa Bakhmut
Citera
2023-07-26, 10:16
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Återigen en del av dvärgens masterplan 😄
Citera
2023-07-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
En s k "trådsanning" som inte är belagd någonstans utanför ett par PR-twittare och några clickbait-rader från ett antal propagandister (bl a svensken Kenneth Drägg och någon brittisk skrivbordsmilitär vid namn Chip Chapman som säger något i den stilen på Youtube - i alla fall står det så i rubriken till hans video, den är f ö kul eftersom den är så verklighetsfrämmande).

Inga seriösa nyhetsmedier alls rapporterar att Ukraina skulle vara nästan på väg att omringa Bakhmut. Det finns en hel tråd om detta, startad av nån som bara drog påståendet ur sin bakdel:

(FB) Knäpptyst bland PRO-ryssarna om Rysslands fullständiga kollaps i Bakhmut
Citera
2023-07-26, 10:26
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Bögpundarna ville inte ge upp, då kör en ukrainsk Stridsvagn och jagar dem. Idioterna flyr sedan mot ukrainska positioner! Titta på hela om ni har tid.

https://twitter.com/Teoyaomiquu/status/1683880873735729152

Vilket jävla skämt… en producerad och ihopklippt propagandafilm? Readly? Är det sån här skit du sitter och runkar till? Så jävla pinsamt att ens länka till sånt här.
Citera
2023-07-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En s k "trådsanning" som inte är belagd någonstans utanför ett par PR-twittare och några clickbait-rader från ett antal propagandister (bl a svensken Kenneth Drägg och någon brittisk skrivbordsmilitär vid namn Chip Chapman som säger något i den stilen på Youtube - i alla fall står det så i rubriken till hans video, den är f ö kul eftersom den är så verklighetsfrämmande).

Inga seriösa nyhetsmedier alls rapporterar att Ukraina skulle vara nästan på väg att omringa Bakhmut. Det finns en hel tråd om detta, startad av nån som bara drog påståendet ur sin bakdel:

(FB) Knäpptyst bland PRO-ryssarna om Rysslands fullständiga kollaps i Bakhmut

Den rapporteringen borde väl passa putinkramarna som inte litar på judisk msm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in