Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Really? Du har inte varit i tråden speciellt länge. I juni skrev du om kineser, men då verkade du inte bedöma dem som ett hot.
Ett hot mot vem då?
Jag skrev:
Nja, jag är inte så säker på att det är i kinesernas intresse att Ryssland förintas. Faktiskt.
Mao tror jag inte kineserna kommer tillåta att Ryssland förlorar, Kina kommer hjälpa ryssen. Kanske kommer deras stöd komma från NK istället, NK blir syndabocken, dom har ju inget att förlora endå.
Låt mig säga så här, så länge inte själva Ryssland blir ockuperat, rysk mark, kommer Kina/NK vara lite försiktiga. Det spelar egentligen ingen roll vad som händer i Ukraina för dom. Men Kina kommer ALLDRIG tillåta att Ryskt territorium, kinas gräns, kontrolleras av NATO. Det blir tio gånger värre för dom än Taiwanproblematiken.
Du missförstod, men så blir det när man bara letar fel hos andra och inte tänker själv. Det vi diskuterade då var om NATO kommer ockupera Ryssland eller ta kontroll över ledningen i landet. Eventuellt att Kina kommer attackera Ryssland. A landgrab.
Just nu känns det här ot, så om du inte förstår vad jag skriver får det bara vara så. Jag kommer inte diskutera det här med dig.