2023-07-26, 09:47
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Smack smack smack smack.

Är det Avel som vi ska tacka?
Kommer detta äntligen få tyst på trådsprängaren eller kommer denne försöka slemma sig genom samtliga (väldigt små) krympande hål?
Detta återstår att se ty spänningen är inte så olidlig längre.
Ja, vi kan nog ge ett tack till @Avel

Tidsutrymmet har krympt väsentligt då hon har kunnat sova (vilket jag inte tror att hon gjort alls)
Hon har säkerligen deltagit i mordet och ljugandet är ett sätt att försöka komma undan, som så många andra åtalade också gör. Det är standard.
Citera
2023-07-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Ja, vi kan nog ge ett tack till @Avel

Tidsutrymmet har krympt väsentligt då hon har kunnat sova (vilket jag inte tror att hon gjort alls)
Hon har säkerligen deltagit i mordet och ljugandet är ett sätt att försöka komma undan, som så många andra åtalade också gör. Det är standard.

M:s mobil låses upp med ansiktsigenkänning eller kod, vi vet inte vilket av det men teknikerna gör det, de vet säkerligen klockslagen också.
Även om mobilen är lättupplåst med ansiktsigenkänning måste en medveten rörelse ske för att spegla ansiktet.

Det är synd att Sveriges lagar är utformade på det viset att man måste presentera precis allt före förhandlingarna i rätten, Danmark gör annorlunda.
Citera
2023-07-26, 10:08
Medlem
nousernameneededs avatar
https://www.expressen.se/nyheter/ny-bevisning-i-tove-fallet-visar-18-aringens-logn/

Citat:
Ny bevisning har framkommit i Tove-fallet som tydligare visar den morddömde 18-åringens lögn om att hon sov när Tove mördades.

Genom ny teknik har polisen bland annat fått fram att hennes mobil låstes upp två gånger under mordnatten, rapporterar*P4 Jönköping.

Nån som är förvånad mer än missfostrets försvarare här inne
Citera
2023-07-26, 10:09
Avslutad
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/ny-bevisning-i-tove-fallet-visar-18-aringens-logn/

Ny bevisning visar att Maja har ljugit angående sovandet!
Citat från artikeln:
Citat:
Genom ett nytt program har polisen fått fram även sluttider för 18-åringens stegrundor under mordnatten. Hon har rört sig både mellan klockan 02.19 och 02.26 och mellan 02.43 och 02.48 under natten, rapporterar P4.
Polisen har även fått fram att Majas mobilskärm låstes upp två gånger under natten mellan de båda stegrundorna.
Om jag förstår rätt så har hon alltså gått steg 02:19 och 02:26 samt 02:43 och 02:48, och tiderna hör ihop med varann och indikerar varsin förflyttning. Och mellan dessa tider, dvs 02:26-02:43, så har hon låst upp telefonen två gånger. Är det så man ska tolka data? Hm, ”sovit”???

Hur ska Majas anhängare förklara detta, tro?
Citera
2023-07-26, 10:12
Medlem
Citat:

Tack. Lite rullgardin ner där för Maja!
Första stegserien 02:19-02:26
Upplåsning av mobil 2 ggr kl 02:33
Andra stegserien 02:43-02:48.

Mordet begicks mellan upplåsningen av mobil kl 02:33 och andra stegserien 02:43. Lite svårt att klämma in ett sovpass där, där hon varken hör mordet eller ringklockan.

Jag undrar vad hon gjorde 2 minuter efter J lämnade lägenheten när hon var upp och gick med telefonen. Städade hon? Tog hon fram plastpåsar?
Citera
2023-07-26, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Mordet begicks mellan upplåsningen av mobil kl 02:33 och andra stegserien 02:43. Lite svårt att klämma in ett sovpass där, där hon varken hör mordet eller ringklockan.

Jag undrar vad hon gjorde 2 minuter efter J lämnade lägenheten när hon var upp och gick med telefonen. Städade hon? Tog hon fram plastpåsar?

Dessutom, när Tove (och alla andra som avlider) gör sig av med kroppsvätskor, urinerar, så skulle det behövas städas ordentligt och ensamt av Johanna före McDonalds färden, hon skulle också behöva att släpa Toves döda kropp in till klädkammare utan att Maja märker oredan inför sitt toalettbesök.

Nej, det luktar tungotalande Pingstvän här och det har gjort det länge!
Citera
2023-07-26, 10:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Vad oväntat att hon inte lyckats sova igenom en dödskamp och likgömning i garderob några meter från henne

Undrar vad GW säger nu?
Citera
2023-07-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Nån som är förvånad mer än missfostrets försvarare här inne

Inte det minsta. Hoppas verkligen hon åker in på livstid, det ska inte löna sig att ljuga och hålla klaffen såhär.
Citera
2023-07-26, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Bra där! Jag lyssnade aldrig på länken till P4 Jönköping. Vad det framförallt bevisar är ju att hon var vaken 02:33. Det är helt nytt. Den tiden har hon tidigare hävdat att hon sov men där ljuger hon bevisligen. Hennes vittnesmål, som redan hade låg trovärdighet, tappar ytterligare i trovärdighet. Jag kan inte se annat än att hon blir dömd för mord i Hovrätten.
Citera
2023-07-26, 10:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Inte det minsta. Hoppas verkligen hon åker in på livstid, det ska inte löna sig att ljuga och hålla klaffen såhär.

Ja då lynchning inte är ett allternativ i Sverige... skulle gärna se dessa två och äcklet Allan i fallet Liselott få det istället för att kosta oss pengar.
Citera
2023-07-26, 10:30
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad oväntat att hon inte lyckats sova igenom en dödskamp och likgömning i garderob några meter från henne

Undrar vad GW säger nu?
Eller hur
Vi kan nog helt strunta i likgömnings-teorier hädanefter, vilket jag iofs har gjort då dessa började dyka upp i tråden.

GW lär köra på samma spår gissar jag, han vill att Maja ska gå fri. Av någon märklig orsak har han bestämt sig för hennes oskuld redan tidigt i utredningen.
Citera
2023-07-26, 10:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bra där! Jag lyssnade aldrig på länken till P4 Jönköping. Vad det framförallt bevisar är ju att hon var vaken 02:33. Det är helt nytt. Den tiden har hon tidigare hävdat att hon sov men där ljuger hon bevisligen. Hennes vittnesmål, som redan hade låg trovärdighet, tappar ytterligare i trovärdighet. Jag kan inte se annat än att hon blir dömd för mord i Hovrätten.

Vi får se snart alla missfoster älskare hittar nog på sjuka bortförklaringar för äcklet...

Spelar tydligen ingen roll hur mycket fläskläppen ljuger och ljuger...

Hennes adoptivföräldrar bör åtalas för att ha importerat kriminallitet till Sverige... jävla äckliga varelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in