Citat:
Ursprungligen postat av
Hochpanna
Desperationen kommer att öka för varje räntehöjning och för varje månad som styrräntan hålls över 3 % - denna gång var det tydligen inte en kort tillfällig höjning av styrräntan utan en mångårig sådan. Nollränta tillhör det förgångna.
Desperationen kommer att öka när brf:er höjer avgifterna de kommande månaderna med 10-20 % till.
Desperationen kommer att öka till hösten då utbudet av bostäder är bra mycket högre än normalt - alla trängs och vill ut.
Desperationen kommer att öka när fler och fler förlorat insatsen med varje % som bostadspriserna sjunker.
Desperationen kommer att öka när gemene man börjar inse att födelsetalen är på tok för låga, invandringen stryps/utvisningar ökar och befolkningspyramiden är skev (pyramidspelet behöver näring underifrån med nya bolånetorskar).
Desperationen kommer att öka när berättelsen om ”bostadskarriär” kasseras och verkligheten sinker in - tiden då alla tjänade pengar på boendet är över.
Som att koka en groda i en kastrull. Vi är blott på 4:an på en 9-gradig skala just nu. Försiktigt skruvas det upp mot 5...
Jag tror du är optimistisk. 10-20% kanske, på hela BR-stocken, men tittar man på sina håll med nyare objekt post 2015 tex kommer avgifterna höjas 30-100% fråm dagens nivåer. I vissa undantagsfall över 100%. Det blir äckligt.
Till slut kommer folk undra.
Varför ska jag betala 10 460kr i avgift för min jävla fyra? MÅSTE MAN BETALA AVGIFT? JAG VÄGRAR HÖJNINGAR. GIRIG FÖRENING. DOM KAN INTE EKONOMI.
Lär dyka upp såna trådar och snyftartiklar snart, från folk som inte riktigt förstår vad en BRF är men som tagit sig vatten över huvudet och köpt in sig i ett exklusivt medlemskap.