2023-07-26, 04:16
Medlem
Kackotopis avatar
Antingen blir Starfield det bästa ARPG-spelet någonsin, eller så blir det en lika stor flopp som Cyberpunk 2077 fullt med buggar. Risken är stor att spelet kommer funka ungefär som det var tänkt två år efter releasen.
Citera
2023-07-26, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Antingen blir Starfield det bästa ARPG-spelet någonsin, eller så blir det en lika stor flopp som Cyberpunk 2077 fullt med buggar. Risken är stor att spelet kommer funka ungefär som det var tänkt två år efter releasen.

Jag tror det blir både och- bästa spelet nånsin fast med en del buggar då det kommer vara så enormt stort med både contents och yta.
Citera
2023-07-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Jag tror det blir både och- bästa spelet nånsin fast med en del buggar då det kommer vara så enormt stort med både contents och yta.
De har haft så mycket tid nu på att polera spelet av rädsla för vad som hände Cyberpunk att det värsta är nog fixat. Problemet är väl mer kritiken avseende FPS och alltför många tomma världar som bara fyller mellanrummet och inte ger något innehåll. Men, lite över en månad till. Vi får se!
Citera
2023-07-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
De har haft så mycket tid nu på att polera spelet av rädsla för vad som hände Cyberpunk att det värsta är nog fixat. Problemet är väl mer kritiken avseende FPS och alltför många tomma världar som bara fyller mellanrummet och inte ger något innehåll. Men, lite över en månad till. Vi får se!

Blir det som Elite Dangerous med sina återkommande procedurell genererade dussin-scener blir det snabbt tumme ner. ED har ju en lysande grundide´men just bristen på variation blir snabbt tråkigt. Lika så Everspace 2. Round and round again....

(First post på 15 år typ)
Citera
2023-07-31, 14:23
Avslutad
Citat:

Fast frågan är om inte många av dom tomma världarna är för möjlighet till moddning och spelarskapade uppdrag osv? Det verkar ju finnas jävligt mycket möjligheter till det.
Citera
2023-07-31, 16:38
Medlem
Citat:

Äh. Det där ger jag inte vatten för. Bethesda är kungarna av buggfestar, så har det alltid varit och kommer förmodligen alltid vara.
Många av anledningarna till det är att spelen är så enormt stora med så mycket olika saker som kan gå fel vilket gör QnA nästintill omöjligt. Jag menar det är ju inte bara ett av deras spel som släppts halvtrasigt historiskt sett.
Synd att det gick och blev Microsoftexklusivt till slut, då jag saknar PC eller Xbox.
Citera
2023-08-01, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Fast frågan är om inte många av dom tomma världarna är för möjlighet till moddning och spelarskapade uppdrag osv? Det verkar ju finnas jävligt mycket möjligheter till det.
Ja, det verkar som att ryktena går åt det hållet. Bethesda själva är intresserade av att hålla spelet i liv längre än bara att sälja grundspelet utan vill kanske ge ut 1 dlc varje år eller så som ska fylla olika galaxer med innehåll. VAD dessa dlc:s ska innehålla är osäkert men spelarbasen hoppas på en ny storyquest, sidequests och nya världar att utforska.
Citera
2023-08-01, 14:55
Avslutad
Citat:
Ja, det verkar som att ryktena går åt det hållet. Bethesda själva är intresserade av att hålla spelet i liv längre än bara att sälja grundspelet utan vill kanske ge ut 1 dlc varje år eller så som ska fylla olika galaxer med innehåll. VAD dessa dlc:s ska innehålla är osäkert men spelarbasen hoppas på en ny storyquest, sidequests och nya världar att utforska.

Inte mig emot. De får gärna lägga till mer contents så man kan bygga ut skeppet, baser på planeter osv. Precis som Fallout 4 fast mer fritt. Att hittar jag ett grymt berg eller så så ska jag kunna bygga relativt obehindrat där.
Citera
2023-08-11, 08:24
Medlem
Förväntar mig att relativt få planeter besöks som en del av spelets main quest, kanske 10-20 (alla planeter med "huvudstäder" och jorden osv). Antar att dessa kommer vara bättre designade överlag än mängdplaneterna som väl skulle följa någon slags processuellt genererad block-variant.

Finns säkerligen mycket kul att se och göra ändå, men gissar att när man väl besökt typ 100 planeter är det inte lika lockande att åka till resterande 900+ som alla bara är uppbyggda slumpat och med generiska grottor/bandit camps.

Ändå ruggigt taggad, väldigt mycket ser väldigt bra ut av det vi har fått se så här långt.
Citera
2023-08-12, 04:22
Medlem
Vart kommer ni spela Starfield? Själv kommer jag spela Starfield den 6 September i Xcloud på min Samsung TV QN90A från 2021.

Ska vara 10% av planeterna så är asså 100 planeter som ingår i storyn och är aktiva 900 är asså tomma vilket betyder att i kommande DLC lär dom ju lägga till nya aktiva planeter att besöka som ingår i första story DLC som ska släppas.

Ju fler DLC vi får desto fler nya planeter att besöka där vi kan göra något.
Citera
2023-08-12, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av telefon82
Vart kommer ni spela Starfield? Själv kommer jag spela Starfield den 6 September i Xcloud på min Samsung TV QN90A från 2021.

Ska vara 10% av planeterna så är asså 100 planeter som ingår i storyn och är aktiva 900 är asså tomma vilket betyder att i kommande DLC lär dom ju lägga till nya aktiva planeter att besöka som ingår i första story DLC som ska släppas.

Blir PC för min del. Och ja, jag tror och hoppas som sagt på att antalet planeter gör ju att det kommer finnas sjukt stora möjligheter för DLC.s och spelarskapta moddar.
Citera
2023-08-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telefon82

Får bli PC och sedan får jag se om jag behöver uppgradera datorn alternativt skaffa en ny beroende på hur det fungerar. Som det ser ut nu ligger mina komponenter i ett mellanläge, mellan min och rek specs för spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in