2023-07-25, 23:37
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är en källa som minns något som sades, 3 månader tidigare.

Ingen annan källa verifierar detta. SE hävdar ju i åratal att GS var passiv hela tiden.

Så vem är det som är brysk? När, var och hur?
GS.

Vid det här laget kollar jag inte ens upp saker du säger längre. Jag utgår bara från att SE aldrig sagt att GS "Varit passiv hela tiden". Det känner jag verkligen inte igen. Var står det?

Det är när gs försöker få info från LP som han är brysk. Det händer ganska tidigt efter att han anländer.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragola
Kontinuerliga och överlappande! Den var ny. Inte ens om du begränsar dig till enbart dessa vittnen så beskriver de Stig.

Förresten; hur kunde Stig-mördaren veta att Palme var så blodig i ansiktet och munnen? Han sköt ju honom i ryggen och sprang iväg?

RB pratar han med dagen efter, och ALG & Co kan han ha pratat med flera gånger under 3 månaders tid.
Citera
Medlem
fragolas avatar
Citat:
Det som är relevant är ändå att SE i alla år hävdar att GS var passiv hela tiden (1986, 1990, 1992).

Han var inte i form, hade ont i ryggen, satt kvar i bilen, m.m.

Hur går det ihop med bryskhets-teorin?
Kan du vara hygglig och länka till vad du menar med 1986.

Sedan tror jag som sagt inte att Stig såg den bryska polisens ansikte.

Svara gärna på blodet i mun och ansikte om du orkar. Där fanns ju två källor som sagt.
Citera
2023-07-25, 23:38
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Fast du hävdar att GS var den som var brysk, när SE gång på gång beskriver honom som passiv.
Svara på frågan istället.

Tror du att ALG konstruerat ett så specifikt felaktigt minne? Som bara råkar stämma överens med vad GS säger?
Citera
2023-07-25, 23:39
Medlem
fragolas avatar
Citat:
RB pratar han med dagen efter, och ALG & Co kan han ha pratat med flera gånger under 3 månaders tid.

Det får du gärna belägga. I förhören säger väktarna ”jag ska försöka dra mig till minnes vad han sa…” Om han försökt påverka dem så hade det framkommit. För övrigt var det väl inte känt i media så jag fattar inte betydelsen av hur lång tid som gått.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Nej vi vet inte men det kan ha varit möjligt. Fanns väl också en dörr som var olåst till kl 23:22.

Vittnet Pia ansåg att ingen förföljde Palme.

Det hon säger är att ingen "går efter", en sån hade hon tagit för livvakt men det låter ju som hon menar att ingen är nära bakom. 25 m bakom kanske någon kan gå.

Korvgubben säger ju nåt annat än Pia. Då är en efter.

Man kan också gå på östra sidan.

En annan grej är att Pias förhör är tveksamma. Man kan tolka dom som att hon slutade titta efter LOP när de passerade henne. Att hon inte tittar söderut. Att hon hela tiden sett dom när hon tittade norr eller västerut.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-07-25 kl. 23:42.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Senare får Stig och Gösta en beef. Det är Gösta som är brysk, precis som han säger. Stig ser sannolikt inte ens att den polisen är Gösta, han kopplar inte ihop dem. Han ser bara en brysk polis.

Nej, det enda han säger är att LP blev irriterad på att GS passivt höll sig kvar vid bilen.
Citera
2023-07-25, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det han var säker på var att LOP gick innan mannen.

Vem skulle då denna okända möbelaffärstittande dubbelgångare till GM vara? (i scenariot där Grandmannen är GM)

SE är såå misstänkt på att han delvis matchar signalement på GM. Men rena dubbelgångare är bara nån random person... Dubbel måttstock.

Läs igen. Mårtens Grandman är ingen dubbelgångare till mördaren. Det finns ingen säker koppling att mördaren måste varit utanför Grand innan mordet. Finns andra teorier om walkie-talkies eller att någon ringde till mördaren från Grand m.m.
Citera
2023-07-25, 23:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det får du gärna belägga. I förhören säger väktarna ”jag ska försöka dra mig till minnes vad han sa…” Om han försökt påverka dem så hade det framkommit. För övrigt var det väl inte känt i media så jag fattar inte betydelsen av hur lång tid som gått.

Det framgår i intervjun med en minnesforskare i "Striptease" om MOP, 1997, att yttre intryck kan påverka. HO säger att han och SE brukade prata en del, och väktarna torde ha pratat inbördes.
Citera
2023-07-25, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det hon säger är att ingen "går efter", en sån hade hon tagit för livvakt men det låter ju som hon menar att ingen är nära bakom. 25 m bakom kanske någon kan gå.

Korvgubben säger ju nåt annat än Pia. Då är en efter.

Kan kan också gå på östra sidan.

En annan grej är att Pias förhör är tveksamma. Man kan tolka dom som att hon slutade titta efter LOP när de passerade henne. Att hon inte tittar söderut. Att hon hela tiden sett dom när hon tittade norr eller västerut.

Mårten såg inte heller något mer på den man som han såg utanför skyltfönstret. Korvgubbens signalementet stämmer inte med andra signalement från Grand t ex Margaretas och Annelies. Pia kollar på Palme en längre tid än Mårten och korvgubben.
Citera
2023-07-25, 23:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Svara på frågan istället.

Tror du att ALG konstruerat ett så specifikt felaktigt minne? Som bara råkar stämma överens med vad GS säger?

Eftersom SE endast ser GS vara passiv, något han upprepar gång på gång, så tyder detta på att ALG minns fel, missförstått eller blandat ihop med något annat. Glöm inte tumregeln om minst två källor!
Citera
2023-07-25, 23:46
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Kan du vara hygglig och länka till vad du menar med 1986.

Sedan tror jag som sagt inte att Stig såg den bryska polisens ansikte.

Svara gärna på blodet i mun och ansikte om du orkar. Där fanns ju två källor som sagt.

Det där har vi redan citerat och gått igenom. Meningslöst att kasta bort ännu en kvart på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in