2023-07-23, 17:40
Medlem
Vasakortbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetroll
Nu har jag inte hunnit läsa igenom så mycket, det här fallet har gått mig helt förbi, men idag såg jag en bild i expressen angående dokumentären om försvinnandet, och jag reagerade direkt. Jag tror faktiskt jag satt mitt emot henne på tunnelbanan igår. Jag la märke till henne för att hon satt och somnade, noddade till liksom. Det var en väldigt smal tjej, blonderat hår dock, vilket inte verkar stämma med signalementet. Men jag var som sagt inte medveten om Louises försvinnande förrän idag, jag kände igen ansiktet direkt, ögonbrynen liksom. Om det var Louise så var hon iallafall i sällskap av en man som satt och betraktade henne från ett annat säte, han hade en elsparkcykel. Dom sa inte ett ord till varandra, han verkade nykter. Dom gick av tillsammans i skanstull tror jag. Borde jag ringa 11414 eller är det alldeles för osannolikt att det kan vara hon?
Klart du ska ringa in det!
Citera
2023-07-24, 05:29
Medlem
Jag ringde in tipset och polisen verkade ta det på allvar. Om det verkligen var hon så hoppas jag att hon blir återfunnen, tänk vad skönt om något sånthär kunde sluta någorlunda lyckligt, om man får uttrycka sig så.
Citera
2023-07-24, 13:31
Medlem
Vasakortbrallas avatar
Citat:
Jag ringde in tipset och polisen verkade ta det på allvar. Om det verkligen var hon så hoppas jag att hon blir återfunnen, tänk vad skönt om något sånthär kunde sluta någorlunda lyckligt, om man får uttrycka sig så.
Det vore helt fantastiskt för hennes närstående och inte minst hennes dotter som enligt expressen fortfarande frågar när mamma kommer hem.
Citera
2023-07-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasakortbralla
Det vore helt fantastiskt för hennes närstående och inte minst hennes dotter som enligt expressen fortfarande frågar när mamma kommer hem.
Om hon dyker upp vid liv väntar väl åtal eller hur blir det om andra redan dömts för brotten?
Citera
2023-07-25, 22:19
Medlem
Citat:

Vad jag förstår av dokumentären och podden vill hennes anhöriga ha ett slut. Om hon lever skulle allt sluta lyckligt. Det får man hoppas för det anhöriga.

På vilket sätt uppfattade polisen som på allvar? Kan du utveckla?
Citera
2023-07-26, 05:02
Medlem
Jag tycker det verkar mycket osannolikt at hon skulle vara vid liv.
Citera
2023-07-27, 11:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Jag tycker det verkar mycket osannolikt at hon skulle vara vid liv.
Har man läst förundersökningen mot hennes killkompisar är det svårt att ses att hon inte dödats av dem. All hemliga avlyssning, bilder osv av deras telefoner just från datumen louise försvann och framåt är sekretess och finns inte i HDA osv.
Citera
2023-07-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har man läst förundersökningen mot hennes killkompisar är det svårt att ses att hon inte dödats av dem. All hemliga avlyssning, bilder osv av deras telefoner just från datumen louise försvann och framåt är sekretess och finns inte i HDA osv.

Håller med! När dem inte tar med allt de tekniska så tror jag att det kan ge antydning till att ett brott finns. Polisen borde däremot inte heller ha delgivit dem misstankar mot killarna heller om dem inte har något på foten.
Citera
2023-07-27, 14:22
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Dokumentär om Lollan finns i Krimrummet på Spotify.
Lyssnade på den häromdagen och tyckte den var bra.

Hur har det gått för alla inblandade i detta? Det var ju droger som försvunnit till ett värde av nästan 200.000 kr, om jag inte minns fel. I dokumentären tyckte jag inte man med säkerhet kunde säga att det var hon som var orsaken till att droger hade försvunnit, men att man ändå anklagade henne för det.

Genom att ta livet av henne ger ju vare sig droger eller pengar tillbaks, så någon annan måste i så fall ha fått i uppdrag att få in dessa pengar. Lever alla inblandade idag?
Citera
2023-07-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Lyssnade på den häromdagen och tyckte den var bra.

Hur har det gått för alla inblandade i detta? Det var ju droger som försvunnit till ett värde av nästan 200.000 kr, om jag inte minns fel. I dokumentären tyckte jag inte man med säkerhet kunde säga att det var hon som var orsaken till att droger hade försvunnit, men att man ändå anklagade henne för det.

Genom att ta livet av henne ger ju vare sig droger eller pengar tillbaks, så någon annan måste i så fall ha fått i uppdrag att få in dessa pengar. Lever alla inblandade idag?
Alla utom Louise lever om man ska gå på vad jag läst och lyssnat mig till. Simon, Pontus och Viktor fick 8 år i hovrätten för kidnappningen av killen i dokumentären samt narkotikabrott. Värdet var högre än 200.000, det var väl bara det som ansågs va försvunnet INNAN polisen gjorde husis. Men hur smart är man om man låter dessa pundare krita.

Izabella fick 3 månader för medhjälp till människorov om jag minns rätt.
Glenn fick 4 månader o Josefine också några månader. Mell friades märkligt nog. Hon har dessutom misshandlat Louise tidigare enligt rykten så hon borde va mer intressant. Och sen dog ju Josefine i slutet av 2022 läste jag i nån tråd. Men hon blev inte mördad vad jag vet.
Citera
2023-07-27, 17:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Alla utom Louise lever om man ska gå på vad jag läst och lyssnat mig till. Simon, Pontus och Viktor fick 8 år i hovrätten för kidnappningen av killen i dokumentären samt narkotikabrott. Värdet var högre än 200.000, det var väl bara det som ansågs va försvunnet INNAN polisen gjorde husis. Men hur smart är man om man låter dessa pundare krita.

Izabella fick 3 månader för medhjälp till människorov om jag minns rätt.
Glenn fick 4 månader o Josefine också några månader. Mell friades märkligt nog. Hon har dessutom misshandlat Louise tidigare enligt rykten så hon borde va mer intressant. Och sen dog ju Josefine i slutet av 2022 läste jag i nån tråd. Men hon blev inte mördad vad jag vet.
Vad jag minns av förundersökningen finns inga fysiska bevis på att narkotika försvunnit och vem som då stulit det, utan endast något en av killarna påstår.

Vidare tas det även upp att det kan vara någon am de dömda som nollställa för eget behov.
Citera
2023-07-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vad jag minns av förundersökningen finns inga fysiska bevis på att narkotika försvunnit och vem som då stulit det, utan endast något en av killarna påstår.

Vidare tas det även upp att det kan vara någon am de dömda som nollställa för eget behov.
Fysiska bevis för att något försvunnit låter lite knepigt 😁 men jag fattar vad du menar. Dom har säkert haft ett viss husbehov så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in