2023-07-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Precis, hon är död dessvärre. Innan jag läste fupen så hade jag en väldig sympati för henne. Därefter, tror det var i Upplands Väsby, så betedde hon sig illa. Tappade lite därefter, kanske jag är lite känslig?

Man är väl oskyldig tills motsatsen är bevisad. Eller hur?

Hört ryktes vägar att den familjen som blev utsatta inte är helt reko, de anmäler folk hit och dit för massa random shit..
Citera
2023-07-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Skummade igenom den här tråden och man verkar tro att hon dödats och att åtminstone en av killarna är fullblodspsycho och är den troliga mördaren?
Dom andra då, var dom med och sitter alla inne? Finns det någon som är ute och snackar, med tanke på alla rykten som går om hur det hela gick till.
Och varför dödades hon ? Hon borde väl varit med värd levande om det handlar om pengar?

Håller helt med av det jag läst i denna tråd samt fup att allt tyder på de grabbarna. Det hade vart intressant att läsa vart deras telefoner mm vart när Louise försvann.
Citera
2023-07-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Möjligt, men de måste bevisas också. Jag har ingen aning om namnen på dom. Men dom som sitter för skenavrättningen på han som var med i dokumentären, klart att de är dom, sen är de säkert några andra också. Sen vart Louise skulle befinna sig, i en skog nånstans 2-3mil därifrån. Dom har haft tid att både mörda henne och begrava henne i lugn o ro. Får hoppas att hon hittas, men jag har svårt att se de faktiskt tyvärr

Någon måste ju veta vart de som pratas om här i tråden var när Louise försvann och dagarna efter. Jag såg något om att tjejen hade handlat på någon mack dagen efter eller på morgonen Louise försvann. Kan det köpet ha gjorts i närheten av en dumpningsplats?

Vart kommer man om man åker 2-3 mil ifrån där? Är inte så insatt i dessa områden.
Citera
2023-07-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apan1891
Någon måste ju veta vart de som pratas om här i tråden var när Louise försvann och dagarna efter. Jag såg något om att tjejen hade handlat på någon mack dagen efter eller på morgonen Louise försvann. Kan det köpet ha gjorts i närheten av en dumpningsplats?

Vart kommer man om man åker 2-3 mil ifrån där? Är inte så insatt i dessa områden.

Klart att folk vet vart hon är begravd. Men de känns lite som att många är rädda för när dessa svin kommer ut. Och de är väl inte jätte många år kvar tills dom gör de, dom fick väl 8år eller något. Och är väl ute om 5-6år, vet inte hur gamla dom va när dom åkte in, men rabatter kan väl tillkomma. Vi måste bli bättre på detta i Sverige, att inte folk ska vara rädda för vad som kan hända när någon kommer ut från kåken, man ska inte behöva leva med den rädslan, de är så jävla sjukt.

Ja, de beror väl på vilket håll man kör, men tänk en skog 2-3 mil från huset. Dom har som sagt haft god tid på sig, och vägarna i de området är inte fullt av polisbilar precis.
Citera
2023-07-09, 17:19
Medlem
Citat:
Efter att ha släppt detta fallet ett tag på grund av andra mordfall och dylikt. Så man är lite ringrostig, men vad är de som tyder på att hon är död vill jag fråga?, jag har hört anhöriga som sagt att hon skulle aldrig lämna sitt barn och så, och visst, de är ett bra argument. Men om man verkligen är hotad till livet och har vetskapen att barnet kommer klara sig för man har familj och vänner som kommer sköta om barnet och ge de all kärlek. Vad finns mer för argument?

Jo, jag håller med. Visserligen bestod vänkretsen av diverse low-lifes som inte verkar lägga två fingrar emellan när det gäller deras egna intressen, men hon borde vara mer värd vid liv än död. Fast det kanske är så vi som inte lider av psykiska störningar och missbrukar/självmedicinerar narkotika tänker.
Tidigare i tråden nämndes att kontakten i Spanien undrat om en av kvinnorna i kretsen kunde arbeta av skulden genom prostitution, vilket gänget fann helt uteslutet. Om jag kommer ihåg rätt så hade Louise själv också kontakt med Spanien, kanske nappade hon på erbjudandet om att komma ifrån skulden genom att upprätta egen kontakt med killen i Spanien? Hon ser/såg (?) ju bra ut även om hennes leverne satt sina spår. Om man redan är skyldig 250 000 så kan ju kostnaden för ett falskt pass och en flygbiljett till solkusten inte spela någon roll för den som betalar.
Citera
2023-07-13, 16:53
Medlem
Dokumentär om Lollan finns i Krimrummet på Spotify.
Citera
2023-07-14, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowerpower69
Jo, jag håller med. Visserligen bestod vänkretsen av diverse low-lifes som inte verkar lägga två fingrar emellan när det gäller deras egna intressen, men hon borde vara mer värd vid liv än död. Fast det kanske är så vi som inte lider av psykiska störningar och missbrukar/självmedicinerar narkotika tänker.
Tidigare i tråden nämndes att kontakten i Spanien undrat om en av kvinnorna i kretsen kunde arbeta av skulden genom prostitution, vilket gänget fann helt uteslutet. Om jag kommer ihåg rätt så hade Louise själv också kontakt med Spanien, kanske nappade hon på erbjudandet om att komma ifrån skulden genom att upprätta egen kontakt med killen i Spanien? Hon ser/såg (?) ju bra ut även om hennes leverne satt sina spår. Om man redan är skyldig 250 000 så kan ju kostnaden för ett falskt pass och en flygbiljett till solkusten inte spela någon roll för den som betalar.

Det låter inte så troligt att en person som inte har pengar eller kunskap om att hålla sig helt gömt ifrån polisen kan ta sig ut ur landet med falskt pass. Sånt tar lite tid och kostar. Enligt dokumentären så har hon trots att hon vart efterlyst har kontaktat sin familj förmodligen för att hon har ett barn. Det känns underligt att hon i så fall skulle dra utan ett ord, barnet verkar vara hennes käraste ägodel enligt familjen.
Citera
2023-07-14, 14:01
Medlem
Citat:
Klart att folk vet vart hon är begravd. Men de känns lite som att många är rädda för när dessa svin kommer ut. Och de är väl inte jätte många år kvar tills dom gör de, dom fick väl 8år eller något. Och är väl ute om 5-6år, vet inte hur gamla dom va när dom åkte in, men rabatter kan väl tillkomma. Vi måste bli bättre på detta i Sverige, att inte folk ska vara rädda för vad som kan hända när någon kommer ut från kåken, man ska inte behöva leva med den rädslan, de är så jävla sjukt.

Ja, de beror väl på vilket håll man kör, men tänk en skog 2-3 mil från huset. Dom har som sagt haft god tid på sig, och vägarna i de området är inte fullt av polisbilar precis.

Straffrabatten kommer ju inte i efterhand utan döms ut i rätten. De inblandade killarna var väl över 20 om jag inte minns helt fel. Frågan är om en hittelön skulle locka de som inte sitter..
Citera
2023-07-15, 00:12
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag råkade bara klicka på en betalartikel i Expressen nyss
https://www.expressen.se/nyheter/vad-hande-med-lollan/
(som jag inte tänker betala för) och är totalt oinsatt i det här fallet.

Antagligen har det här ingenting med någonting att göra,
men var det inte en lite större brand för några år sedan på
den adressen där Louise är skriven?
Vet någon någonting om detta?

Louise ser ut att ha bott på den adressen i bara mindre än ett halvår innan hon försvann?
Jag tror branden var några år tidigare.

Jag hittar bara Louise som är skriven på adressen.
Det ser ut att vara ett VÄÄÄÄLDIGT stort hus för bara en person att bo i.
Huset ser nybyggt ut. Var det det som byggdes upp igen efter branden?
Citera
2023-07-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag råkade bara klicka på en betalartikel i Expressen nyss
https://www.expressen.se/nyheter/vad-hande-med-lollan/
(som jag inte tänker betala för) och är totalt oinsatt i det här fallet.

Antagligen har det här ingenting med någonting att göra,
men var det inte en lite större brand för några år sedan på
den adressen där Louise är skriven?
Vet någon någonting om detta?

Louise ser ut att ha bott på den adressen i bara mindre än ett halvår innan hon försvann?
Jag tror branden var några år tidigare.

Jag hittar bara Louise som är skriven på adressen.
Det ser ut att vara ett VÄÄÄÄLDIGT stort hus för bara en person att bo i.
Huset ser nybyggt ut. Var det det som byggdes upp igen efter branden?
Louise bodde inte på folkbokföringsadressen enligt förundersökningen.
Citera
2023-07-21, 13:55
Medlem
Nu har jag inte hunnit läsa igenom så mycket, det här fallet har gått mig helt förbi, men idag såg jag en bild i expressen angående dokumentären om försvinnandet, och jag reagerade direkt. Jag tror faktiskt jag satt mitt emot henne på tunnelbanan igår. Jag la märke till henne för att hon satt och somnade, noddade till liksom. Det var en väldigt smal tjej, blonderat hår dock, vilket inte verkar stämma med signalementet. Men jag var som sagt inte medveten om Louises försvinnande förrän idag, jag kände igen ansiktet direkt, ögonbrynen liksom. Om det var Louise så var hon iallafall i sällskap av en man som satt och betraktade henne från ett annat säte, han hade en elsparkcykel. Dom sa inte ett ord till varandra, han verkade nykter. Dom gick av tillsammans i skanstull tror jag. Borde jag ringa 11414 eller är det alldeles för osannolikt att det kan vara hon?
Citera
2023-07-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetroll
Nu har jag inte hunnit läsa igenom så mycket, det här fallet har gått mig helt förbi, men idag såg jag en bild i expressen angående dokumentären om försvinnandet, och jag reagerade direkt. Jag tror faktiskt jag satt mitt emot henne på tunnelbanan igår. Jag la märke till henne för att hon satt och somnade, noddade till liksom. Det var en väldigt smal tjej, blonderat hår dock, vilket inte verkar stämma med signalementet. Men jag var som sagt inte medveten om Louises försvinnande förrän idag, jag kände igen ansiktet direkt, ögonbrynen liksom. Om det var Louise så var hon iallafall i sällskap av en man som satt och betraktade henne från ett annat säte, han hade en elsparkcykel. Dom sa inte ett ord till varandra, han verkade nykter. Dom gick av tillsammans i skanstull tror jag. Borde jag ringa 11414 eller är det alldeles för osannolikt att det kan vara hon?
Ja varför inte. Ring in tipset, då kan polisen kolla övervakningskameror och matcha mot sina bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in