Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
"Varför berätta för en granne"?
För att ju fler man involverar desto stööre chans att ingen misstänker något?
"Men du ställer aldrig upp några hypoteser eller händelsförlopp"
Jag kommer ihåg när vi ombads spekulera kring att SE hade mörkblå täckjacka. Det tog ett ögonblick innan det skrattades åt att då gick vittnesmålet från YN bort. För tusende gången, varför spekulera när motdebattören redan vet att man har fel?
Men det SE gör är alltså att han ser sin granne hämta tidningen, och då ringer han grannen och säger han kan berätta vad som hände. Varför skulle GM SE göra så? Han borde ha fullt upp fundera ut en plan.
Nej det skrattades inte åt att YN föll bort. Det var bara ett offer som ni inte rikigt var villiga att göra. För mig är det inget problem, för att YN ska vara ett extra duktigt vittne är inte baserat på annat än ett rent antagande. Om SE var GM hade han blå jacka, det är jag övertygad om.
Mitt problem var att ni inte spekulerade vad den blå jacka hade för påverkan på teorin helhet. Hur det förändrar förklaringsmodeller som tex förväxlingen. Er spekulation var "han kan ha haft en blå jacka, ingen skillnad".
Jag vet inte vad ditt problem är, men skapa gärna en egen tråd om du vill diskutera meta istället för sakfrågan.