2023-07-25, 18:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men AD och AH mfl säger inte mannen hade breda axelvaddar, de säger han hade bred rygg och var vältränad. SE hade inte bred rygg eller breda axlar, tvärs om.

Fel tänkt, Scheike

AH säger att det kan ha berott på rocken och kappan. Det har redan citerats här i tråden.

Knip näbb, Palpatine!
Citera
2023-07-25, 18:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
I förhöret den 8:e april säger JA att mannen var barhuvad.

Kanske det, inget jag motsagt. Fakta är att JA sa mannen var barhuvad och eventuellt hade keps. Fakta.
Citera
2023-07-25, 18:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Som jag sa, jag lägger hellre tiden på annat. Att diskutera med dig är meningslöst.

Detta är sista inlägget som jag gör detta i.

Jag tycker nog att det är lika låg trovärdighet att hitta på i tråden som att hänvisa till misstänkta som du vägrar att specificera. Misstänkta du själv drog upp i ditt eget inlägg om SE.

Hittade du bara på igen som du alltid brukar? Ja, då var det i så fall som vanligt med din argumentering.

Edit: Det vore intressant att få ta del av Dalulvens hemliga jämförelsematerial med ""övriga misstänkta" eftersom hen tycks se pyramider och vältränade kroppar lite överallt där andra ser något helt annat.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-07-25 kl. 18:14.
Citera
2023-07-25, 18:14
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Kanske det, inget jag motsagt. Fakta är att JA sa mannen var barhuvad och eventuellt hade keps. Fakta.

Så han hade en genomskinlig keps då eller? Hade JA röntgensyn?

Tidiga förhör är mer tillförlitliga än senare, i och med påverkan utifrån, enligt minnesforskaren i "Striptease", 1997. Tror mer på en expert än en lekman, i detta fall.
Citera
2023-07-25, 18:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej, jag VET att han beskriver JÅS och jag VET att det är JÅS på bandet.

Hur kan JA se att SE var tunnhårig om han hade en keps på huvudet?

Röntgensyn?

Varför är han osäker och menar på att mannen var yngre?

Det kan jag också se om jag tittar på bilder av SE. Antingen det eller jättepanna. Därav "möjligen tunnhårig", som JA säger.

Något yngre än på bilden. Något yngre betyder några få år. SE var 18 år äldre än JÅS. "Något yngre" har aldrig betytt 18 år.
Citera
2023-07-25, 18:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Kan inte se detta mode hos någon annan av alla vittnen. Ingen pyramidform vid axlar och nacke, i alla fall.

Ok. Lista de andra vittnen där du sett på bilder tagna bakifrån.
Citera
2023-07-25, 18:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det kan jag också se om jag tittar på bilder av SE. Antingen det eller jättepanna. Därav "möjligen tunnhårig", som JA säger.

Något yngre än på bilden. Något yngre betyder några få år. SE var 18 år äldre än JÅS. "Något yngre" har aldrig betytt 18 år.

Som bekant hade JA fullt fokus på AB i porten, och såg sannolikt mannen endast som hastigast.

Glasögon, en rock åt det ljusare hållet och barhuvad stämmer in på JÅS.
Citera
2023-07-25, 18:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ok. Lista de andra vittnen där du sett på bilder tagna bakifrån.

I Skandiamannens fall är det så karaktäristiskt att det syns även framifrån.
Citera
2023-07-25, 18:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Som bekant hade JA fullt fokus på AB i porten, och såg sannolikt mannen endast som hastigast.

Glasögon, en rock åt det ljusare hållet och barhuvad stämmer in på JÅS.

Fullt upp med AB så han lätt missar när SE anländer, lätt blandar ihop JÅS och SE. Perfekt. Börjar kännas som ett starkare utpekande av SE som vittne.

Som sagt är SE välliknande nån på mordplatsen. Intressant.
Citera
2023-07-25, 18:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
I Skandiamannens fall är det så karaktäristiskt att det syns även framifrån.

Ok, säger ju inget om hur andra vittnen ser ut bakifrån. Så det var ett konstigt argument, grafologen
Citera
2023-07-25, 18:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Förstärkt axelparti och upphöjt nackparti via kragen var ett mode som SE anammade.

Fakta.

Det är heller inget mode som övriga misstänkta sprang runt i ...

Då har vi andra i tråden fått en unik inblick i Dalulvens påhittiga hjärna där egna rena påhitt blixtsnabbt förvandlas till tvättäkta "sanningar".

Det finns tydligen inga övriga misstänkta alls i Dalulvens något vingklippta hjärna. Där finns bara plats för SE. En SE som vars skuld Dalulven låst sig vid på ett ohälsosamt sätt dessutom.

Kanske det är bättre att Dalulven slutar att jämföra SE med fantasifoster inne i sin egen hjärna. Någon lista på övriga misstänkta förutom SE finns helt enkelt inte där.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-07-25 kl. 18:47.
Citera
2023-07-25, 18:32
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Fullt upp med AB så han lätt missar när SE anländer, lätt blandar ihop JÅS och SE. Perfekt. Börjar kännas som ett starkare utpekande av SE som vittne.

Som sagt är SE välliknande nån på mordplatsen. Intressant.

Nej, det är hittepå. I det första fullängdsförhöret, som nyss släpptes på tuben, beskriver han EN person som kommer fram till bilen. Det är denna beskrivning som fotovisningen är en uppföljning av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in