Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Jag svarade likadant från början, det är du som verkar önska att jag svarade annorlunda.
Jag önskar inte att Ukraina ger upp, om soldaterna och Ukrainas befolkning är beredda att dö för Krim och östra Ukraina så är det upp till dom.
Jag har ingen fredslösning, jag tycker inte att USAs stöd i form av klusterbomber verkar som ett steg i rätt riktning och det var det du störde dig på och det är därför vi har denna meningslösa diskussion.
Har vi tömt ämnet nu eller har du fler frågor till en nobody?
Så du blir kallad idiot och förrädare om du önskar fred?
Det var den andra delen i ditt inlägg.
Varför skulle du kallas för detta?
Om du inte anser att Ukraina ska ge upp.
Att de ska ta emot vapenstödet och fortsätta försvara sig.(men nu var det just det, fortsatt stöd med vapen som du inte gillade...)
Jag släpper inte frågan så lätt som du kanske förstår.
När man påstår något i ett öppet forum, får man också stå till svars.
Ditt inlägg var:
Citat:
Fantastiskt fin utveckling av kriget! Mer är på väg!
Tusentals dör varje dag och vi hejar på och skickar mer vapen.
Den som ens nämner fred eller förhandling är idiot eller förrädare.
I detta får man två saker som i första anblicken inte säger emot sig självt.
Fred och skicka inga vapen.
Men skickar vi inga vapen, så är det snart slut med Ukraina. Det är jag övertygad om. Du också.
Men mellan raderna går det inte att undvika att se att egentligen är det inte det du menar.
Vi hejar på och skicka mer vapen, är ett sätt att säga, vi ska inte skicka vapen!
Sedan skriver du följande:
Problemet med att "hjälpa" Ukraina så som vi gör är att vi gör det värre för båda parter i kriget.
Hur tycker du offensiven går? Vad är resultatet av våra vapen till Ukraina? Fronten är oförändrad men tusentals har dött, det är vad som händer när vi ger vapen precis i sådan mängd att Ukraina överlever men inte klarar av att ta tillbaka de områden som Ryssland annekterat.
Det är vidrigt enligt mig det väst och USA gör mot Ukraina just nu, Abrams leverans 2024, inget flyg/helikoptrar, ytterst begränsad mängd Leo2 och Challenger.
Nu vill du skicka massor av vapen.
Du undrar över offensiven. När jag läser bakåt, så ser vi i inlägg att offensiven kommer att ta längre tid än tänkt. Minor, ryskt artilleri och helikoptrar är problemet för en snabb offensiv. Det vet jag och du också.
Om Ukraina vill gå till anfall nu och inte vänta på resten, är väl deras val? Eller är det vidriga västs fel?
Sedan skriver du.
Citat:
Här får vi i väst bestämma oss, antingen går vi in och hjälper Ukraina genom ultimatum till Ryssland, antingen drar ni tillbaka till 1991 års gränser eller också får Ukraina hela vårt stöd i form av trupp och flygvapen. Ryssland kommer aldrig ge upp Krim och östra Ukraina frivilligt, befolkningen är till stora delar rysktalande och många verkar föredra Ryssland framför Ukraina.
Eller också går vi in med fredsförhandlingar och accepterar att Krim och östra delarna av Ukraina kanske mår bättre eller åtminstone bra av att vara under Ryskt styre. Det har ändå varit krig där sedan 2014.
Rätt eller fel får framtiden utvisa, just nu riskerar kriget att eskalera och dra in både Polen och Vitryssland.
Nu tycker du att man kan acceptera att ge upp delar av Ukraina.
Jag släpper inte en fråga så enkelt. Postar man inlägg utan att ha en genomarbetad tanke till inlägget, kan man skriva så.
Då slipper du mina torra frågor.
Annars kommer jag vara här i fortsättningen också.
En riktig askhole, är jag