Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Men vad är det som egentligen tar sån tid?
Byter om efter jobbet och tränar direkt efter, klar 90 minuter senare så är man hemma.
Detta är förstås inte varje dag utan istället kanske man storhandlar 1 gång i veckan eller mer sällan och gör andra ärenden samtidigt.
Kommer hem kör igång med mat vilket tar kanske 20 minuter att ha det rullande.
Plockar lite grejer och småstäda 10 min om ens det.
Lördag morgon städa någon timme samtidigt som man kör tvätt eller någon annan dag i veckan.
Sitter folk och glor på film/serier/spelar flera timmar per dag och sen känner sig stressade?
Tycker man får ett par timmar på vardagarna att fylla och massor av tid på helgen.
Men så är det ju inte. Ska man åka från jobbet, träna, handla, städa, laga mat tar det flera timmar innan man är klar och det är jobbigt.
Personligen har jag löst det med att träna på lunchen, hemkörning av storhandel 3 ggr/månad, städerska som kommer var 14 dag. Efter jobbet vill jag bara hem och ligga i soffan/sängen.
Jag har ett företag jag driver från soffan + att vi har ett landställe vi flyr till så ofta vi kan.
På landet är jag mer aktiv. Alltid något att påta med och fixa, men det är kul och avslappnande.