2023-07-25, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror att om några år så kommer inte Wagner vara som Wagner "idag". Putin är nog medveten om att de fick för stor frihet och uppvisade kaxighet, och blev ju till ett hot mot han själv...

Infiltration, blandat med hjärtinfarkter och balkonghoppande väntar nog befäl där. Idag sägs det vara 8000 snubbar om jag har förstått det rätt i Vitryssland. Om några år så är de bara hälften. Man kommer att svälta ut de i längden. Som första steg blev de ju av med sina tunga vapen, de sista dagarna just nu.

Sötebrödsdagarna är över för Wagner tror jag.

Ja, de är redan över och de är svartlistade hos ALLA andra "förband" som anställer "frilansare".
Det enda Wgner är från och med idag är Lukas egen lilla privatarme för att om möjligt hålla tillbaks det stundande upproret där. Men inte ens det kommer de lyckas med eftersom att de känner sig som herrelösa ronins just nu, betalda för annat än det de egentligen skrev under för.
Det är endast de få som skiter i vilket och är desperata på dollares bland dem som kommer innegå i den korta sessionen kallat "krig" i Belarus när det bryter lös. resten kommer försöka som de har gjort i tre månader ALLAREDAN, att ansöka om medlemskap i andra "förband". Som sagt....det fungerar inte väl att skita ned sig på öppen marknad om det är den man sedan skall exploatera sig som tillgång på.

Wagner är slut och förbi, förutom de tre afrikanska stationerna de håller för INGET annat än egenvinning. Horor skall som horor bli behandlade och så blir det alltid oavsett tårar eller orsaker
Citera
2023-07-25, 01:25
Medlem
Kaptagons avatar
Verkar gå framåt för Ukraina runt Klishchiivka. Hoppas att detta stämmer.

Citat:
‼️ Klishchiivka, Donetsk region.

On the verge of a terrible surrender 🎉

🇺🇦 Donbas

https://twitter.com/TreasChest/status/1683601499455094787?t=uThWOi4qHU5NLFxrf096pw&s=19
Citera
2023-07-25, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
För det första så tror jag inte Wagner är så tokiga att dom skulle våga anfalla ett Natoland.
Man ska inte utesluta helt att de skulle kunna medvetet gå in i döden.
Det är liksom ingen nyhet att extremister är villiga att begå självmord.

Det är farligt och vanligt att folk tror att andra tänker likadant som de själva.

https://www.howtogetyourownway.com/biases/mirror_imaging.html
Citat:
Mirror imaging is a cognitive bias that occurs when individuals project their own beliefs, perspectives, and motivations onto others, assuming that they think and act in the same way. It involves assuming that others have the same values, desires, and decision-making processes as oneself, without considering the possibility of different cultural, social, or individual factors that may influence their behaviours.

https://muse.jhu.edu/article/233105/pdf
Citat:
The Japanese attacks on Pearl Harbor reflect the fallacy of decisions based upon mirror-imaging. According to Douglas Porch and James Wirtz, "It seemed inconceivable to the U.S. planners in 1941 that the Japanese would be so foolish to attack a power whose resources so exceeded those of Japan, thus virtually guaranteeing defeat."
The failure of the US planners to think beyond their own cultural experiences and reasoning allowed for the possibility of the surprise attack by the Japanese, who evidently held different perceptions of the strategic value and repercussions of the Pearl Harbor assault.
In "Axioms for Intelligence Analysts," Frank Watanabe of the Directorate of Intelligence warns that simply because something seems logical to an analyst does not mean that the subject being analyzed will see it that way—especially when differences in thought processes and beliefs are factored in to the equation.

Med det sagt.. Jag tror också att de förmodligen inte kommer att attackera Polen.
Citera
2023-07-25, 01:42
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Putin kan väl egentligen anfalla NATO-länder också men i de fallen låta Wagnergruppen ta hela smällen. Wagner är ju en egen arme och enligt de själva så tillhör de inte något land.
Vilka skulle NATO i så fall anfalla, att jaga Wagnergruppen lär inte vara helt enkelt då de tycks flytta sig då och då plus att de rent krasst inte tillhör något land.
Ska NATO bomba dem när de är i sitt läger i Belarus så lär det bli ett jävla liv.

Skulle dock gissa att ifall wagnergruppen helt random attackerar ett NATO-land så lär NATO sannolikt likställa det med att Ryssland anfallit. Farligt egentligen ifall wagner skulle gå helt banas och vilja skapa kaos och gör precis detta även fast Putin sagt skarpt ifrån.
Citera
2023-07-25, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Det är liksom ingen nyhet att extremister är villiga att begå självmord.

Det är farligt och vanligt att folk tror att andra tänker likadant som de själva.

https://www.howtogetyourownway.com/biases/mirror_imaging.html

https://muse.jhu.edu/article/233105/pdf

Med det sagt.. Jag tror också att de förmodligen inte kommer att attackera Polen.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....Nej, det är MYCKET troligt att de INTE kommer attackera Polen.
Oavsett om man är beredd att gå döden till mötes så innebär det inte att man per se är tappad bakom en vagn eller förljer rysk standard och väntar med konsekvenstänket tills man dött.

En vansinnig kreation skapad från en dretfull duma och ett par tre nötter som har sin syster som mor och sin far som bror här i tankfullt land, IE Sverige.

Nej, självklart kommer varken några utbölingar ala' Wagner i Belarus eller Belarus sig själv som stat att attackera något polen nej. Redan innan tanken kommer an har skrattet eliminerat den liksom de andra vansinniga "hittepå'na" som ryska MODS försökt, FÖRSÖKT skapa i desperation.

Att det ens diskuteras är bevis på hur tokigt det kan bli mitt i ett rådande krig. Nu koncentrerar vi oss på att se hur ryssen sakteligen elimineras tillbaks till sitt egenskapade fängelse och efter det fokuserar vi på att finna dem som råder inom Sveriges gränser. Precis som resten av Europa och världen. Redan idag skärptes reglerna för ryska "gröna kort" i IL,MI,NY och TX. Europa behöver vakna också. Där finns lika lite anledning att dalta med dessa stackars inavlade slaver som det finns att dalta med HITTEPÅET om att Wagner skall attackera Polen
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-07-25 kl. 01:48.
Citera
2023-07-25, 01:47
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp

Jag tror jag har hittat denna veckas copium, Wagners trupp på 3500 personer ska inta Poland och utmana deras 325.000 aktiva militärer. Förra veckans copium verkar nu ha släppt helt, det med att Wagner flyttade till Vitryssland för att dom skulle storma Kiev...

-Jaja
Citera
2023-07-25, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag tror jag har hittat denna veckas copium, Wagners trupp på 3500 personer ska inta Poland och utmana deras 325.000 aktiva militärer. Förra veckans copium verkar nu ha släppt helt, det med att Wagner flyttade till Vitryssland för att dom skulle storma Kiev...

-Jaja
Oslagbart!

And now.....off to the muppets and some sesame street to GROIN the THREAT down -

Här har vi en ganska färsk dokumentär som gjordes i URALbergen. KALLE 80 någonting var inte med då, och inte heller Wagner. Men ibland missar de bägge saker som inte ännu ses som fria på deras så balanserade medier.

- https://www.youtube.com/watch?v=KLQS6xo40kI

Här har vi info direkt från Ural. FSB lost a few together with the translation of the K to F, G to S and the B to F.......but we forget their constant dumbness of not understanding how to handle an alphabet as ALL others
Citera
2023-07-25, 01:58
Medlem
Jack.Elams avatar
På tal om Wagner, jag tror dom har tillräckligt mycket att göra i Afrika.

https://twitter.com/Tatarigami_UA/status/1683609818550919171
Citat:
A few days ago, a video emerged in Gourma region, supposedly showing fighters of JNIM, the Al-Qaeda branch in Mali. Today, @Valle_Riccardo_
reported a claim that JNIM executed a suicide attack on Wagner forces in Ségou region. The situation is likely to continue escalating
Citera
2023-07-25, 02:56
Medlem
Nu tror inte jag Wagner kommer gå in i Polen men iden att Ryssland inte skulle anfalla ett nato land förstår inte jag.
Ryssland har kärnvapen det är bara att attackera vad ska nato göra? svar inget.

Så länge vi i väst fortsätter stödja Ukraina i det tär kriget så tror, iaf jag, inte att Ryssland kan eller vill kriga mot fler länder.
Att stödja Ukraina är alltså inte bara bra för Ukraina utan också för oss andra.

Det är bara att hoppas att Ukraina lyckas med sin motoffensiv och kan ta tillbaka sitt land.
Tyvärr har ju Ryssen övertag.
Senast redigerad av Joltino 2023-07-25 kl. 02:58.
Citera
2023-07-25, 03:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Nu tror inte jag Wagner kommer gå in i Polen men iden att Ryssland inte skulle anfalla ett nato land förstår inte jag.
Nato kan svara med kärnvapen?
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-07-25 kl. 03:10.
Citera
2023-07-25, 06:35
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino

Så länge vi i väst fortsätter stödja Ukraina i det tär kriget så tror, iaf jag, inte att Ryssland kan eller vill kriga mot fler länder.
Att stödja Ukraina är alltså inte bara bra för Ukraina utan också för oss andra.

Det är bara att hoppas att Ukraina lyckas med sin motoffensiv och kan ta tillbaka sitt land.
Tyvärr har ju Ryssen övertag.
Nu är de flesta nog överens om att kärnvapen främst är ett politiskt vapen och ingen vid sunda vätskor vill ens glänta på Pandoras ask.
Citera
2023-07-25, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nato kan svara med kärnvapen?
Dom har ju sagt att dom inte kommer att göra det och misstänker i så fall om dom skulle vilja genomföra det att Nato kommer att splittras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in