Som titeln säger, vad är det som får dig att köpa den bilen, av just det märket? Spelar iofs ingen roll om det gäller nybil eller begagnat.
Jobbar själv som bilsäljare (tunga fordon), och jag bara älskar det när jag väl har övertygat en av mina Kunder att köpa bil av mig - speciellt om det är nya kunder. Men samtidigt, så undrar man varför den kunden bestämde sig för att köpa bil av mig framför ett annat fabrikat eller förhandlare, och det är ju inte den mest lämpliga frågan att ställa till en kund
Men tillbaka till ämnet. Vad är det egentligen som är avgörande när du handlar bil eller lastbil? Att du känner dig trygg på säljaren och att den förhandlaren gjorde bäst helhetsintryck, att säljaren ser till att du får en bra handel och avtal, att den aktuella förhandlaren har en välfungerande verkstad med bra rykte mtp service osv, att du är entusiast av just det aktuella bilmärket och/eller modellen? I 9 av 10 tillfällen så är det ju såklart en kombination av allt detta, men undantag finns.
Släng in era svar
EDIT: Vet inte helt om denna tråd hör hemma under köpråd.. så MOD står fri att flytta den.