Citat:
Tack!Det är ingen fara, jag "hinner" själv inte svara alla, även om jag vill det. Inte sällan kan diskussionen ändå fortgå, även om man inte svarat.
Jag vill förtydliga, att blödningen ligger bakom de två strukturerna i hjärnstammen;
"[...]traumatiskt betingade blödningar mellan de mjuka hjärnhinorna på baksidan av hjärnbryggan och den förlängda märgen"
Jag tror att det är mycket troligt att de väsande ljud som Tove haft, och det som Joahanna beskriver som att hon rycker till (liknande) är just de sista stadierna som rättsläkaren beskriver.
Jag tror nu inte att Johanna hade en minsta tanke på att avsluta, och absolut inte att ringa efter hjälp. Förmodligen (vi får väl se vad det rättsliga rådet kommer fram till) så är de skador som finns på halsen, ett tydligt tecken på att den kraft som Johanna har haft runt halsen, väldigt talande.
Det är möjligt att Johanna har någt visst mått av känsloregister, att hon kan ha upplevt att det var obehagligt att se Toves tunga komma ut, väsande ljud, ryckningar osv, men frågan är om detta är ett tecken på att hon bara är förvånad/fascinerad över att slutet skulle se ut på det viset, och osäker på vad det egentligen är som händer.
Jag vill förtydliga, att blödningen ligger bakom de två strukturerna i hjärnstammen;
"[...]traumatiskt betingade blödningar mellan de mjuka hjärnhinorna på baksidan av hjärnbryggan och den förlängda märgen"
Jag tror att det är mycket troligt att de väsande ljud som Tove haft, och det som Joahanna beskriver som att hon rycker till (liknande) är just de sista stadierna som rättsläkaren beskriver.
Jag tror nu inte att Johanna hade en minsta tanke på att avsluta, och absolut inte att ringa efter hjälp. Förmodligen (vi får väl se vad det rättsliga rådet kommer fram till) så är de skador som finns på halsen, ett tydligt tecken på att den kraft som Johanna har haft runt halsen, väldigt talande.
Det är möjligt att Johanna har någt visst mått av känsloregister, att hon kan ha upplevt att det var obehagligt att se Toves tunga komma ut, väsande ljud, ryckningar osv, men frågan är om detta är ett tecken på att hon bara är förvånad/fascinerad över att slutet skulle se ut på det viset, och osäker på vad det egentligen är som händer.
Har precis samma tankar som er.
En synpunkt jag skrivit om många gånger som ju är uppenbar för TR och de flesta tror jag, är en del av ”Indiciekedjan” men kanske inte, kan inte tillräckligt…
Men det faktum att Johanna inte ger Tove en knuff, örfil, knytnävsslag, sliter i hennes hår och slåss… som ju är det som borde skett om det ska stämma med hennes egen berättelse om att ” det dök upp en tanke om att vi skulle slå henne ”…..
Att ” knäa” sparka till i knävecket samtidigt som man tar tag runt personens rygg/nacke ( som J sa att hon gjorde) och då Svingar ned en person bakåt som inte hinner värja sig i ETT BADRUM!!!!!!!! ( hårt underlag) och rött kort på en fotbollsplan med GRÄS… är ju inget man någonsin skulle göra oavsett hur förbannad man är, ( om man är normal” eller ens full) eller ens skulle komma på… det är ju som att någon som tävlar/tränar skytte skulle ta fram älgstudsaren o skjuta, någon som tävlar karate skulle ta till döds slag, en mekaniker tar fram skruvstäd eller va fan som! Ja, ni vet ju vad jag menar, blir bara sååå upprörd. Behövs ju inga fler bevis egentligen. OCH TILL DET SISTA i det jag skrivit om…..
Johanna nöjer sig inte med att hon svingar ned Tove ” i backen ” som mörderskan uttrycker sig 😪…. Men det borde väl heta i ”golvet ” eller ? Även Maja säger backen…..
Vidare efter Johanna sagt att Tove slår i rejält i huvudet i golvet då inomhus … går hon vidare med (OM DET ÄR SANT, tror 100 % på att Tove säger det) att svara Tove som enligt henne sagt ” vad fan håller ni på med ?” Liggandes på rygg och slagit i huvudet rejält… så svarar Johanna ” vad fan håller DU på med” ?!!!!!
Johanna OCH MAJA har ju ALLA MÖJLIGHETER ATT ” vakna till ” här med känslor, sympati och chock över att det blev värre för Tove än att slå henne…. Men nej då stryper monstret henne …. OCH BRänner henne 2 Jävla gånger…
Visst det är inte bevis… men att Johanna berättar det ( hon kunde ju försökt ljuga liiite och utelämnat en del detaljer OM HON VARIT FRISK….
Men jag tycker det räcker, behövs inte mycket mer just för att det finns sååå mycket som tyder på Enbart tanke att döda o dölja