Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Ja, jag förstår vad du menar. Men jag delar inte uppfattningen att det skulle vara praktiskt ogenomförbart för M att hålla i T s händer om hon satt vid sidan.
Hur bär hon sig åt då att nå handleden på andra sidan utan att krocka med J som sitter med raka armar ovanför T?
FL förstår att det blir en knepig position och ställer därför frågan:
BF:
Men alltså man har ju en hand på var sida så att säga av kroppen.
J: Ja, jag alltså jag kommer inte ihåg exakt vart händerna var faktiskt.
Citat:
Själv tror jag hon satt bakom T s huvud. Men jag ser många möjliga alternativa positioner. Det är ju bara badrummets storlek och deras positioner som begränsar dom olika alternativen. Vi vet inte ens vilken position T låg i till att börja med.
T låg på rygg och enligt J har T strax innan tagit tag om J:s hals och frågat vad fan de höll på med. Man kan rentav misstänka att J låter T få säga någonting strax innan för att visa att T var fullt medveten och till och med kunde attackera J.
Om hon satt bakom huvudet; hur lyckas hon återigen med konstgreppet att hålla nere T:s händer mot golvet utan att krocka med J?
Citat:
Håller man i någons handled tror jag inte det behöver ge mjukdelsskador. Det är nog snarare huden som sträcks. Testa själv att håll runt din handled och dra i armen. Behöver inte trycka särskilt hårt för att hålla fast greppet.
Det har du rätt i, det behöver inte ge skador. Men om jag fastnar i ett sådant grepp så vrider jag på hand/handled snarare än drar; du är stark i pronationsrörelsen där du tar hjälp av hela armen utan en låst armbågsled som förhindrar böj- och sträckrörelser förutom vridningar.
Men ge gärna förlag på en position som är utförbar.