2023-07-24, 15:56
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Det påstås att Solovyov gripits!

Nån som hört nåt mer om detta?
Tror han gjorde come-back igår efter sin "semester", dvs försatt på fri fot igen.
Citera
2023-07-24, 15:57
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Man avvaktar nog och ser vad som händer.

Putin har ju lovat svara med allt de har inklusive kärnvapen om Ryssland attackerats.

Det har ju inget hänt tidigare utan det har varit tomma hot.
Men första gången, vad jag vet, som Ukraina öppet medgett att dom låg bakom anfallet.
Citera
2023-07-24, 15:58
Medlem
leachs avatar
Rysk ingenjörskonst!
Satan vilket U-land Ryssland är. Man förstår att mongolerna vill svina, stjäla och plundra i I-landet Ukraina.

⚡️A Russian version of the unmanned kamikaze vessel
https://twitter.com/WarMonitors/status/1683473566589677569
Citera
2023-07-24, 16:03
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Det påstås att Solovyov gripits!

Nån som hört nåt mer om detta?

Morgonen efter listan släpptes så tog en annan programledare över hans morgonshow och nämnde att han var lite utarbetad och tagit semester. Efter det så har jag sett några nya klipp med honom dyka upp i mitt twitterflöde, jag kan dock inte svara på om det är äldre klipp eller om han kommit tillbaka från semestern.
Citera
2023-07-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Jo, vatnik, du är med. Genom att ständigt posta propaganda från Kreml är du en del av det och du är inte på vår sida.

Varför är fortfarande svårbegripligt men misströsta inte, du är med i kriget. Du lär däremot inte få några medaljer för din insats. När kriget är slut har ryzzland redan glömt er.
Återger bara det som står i svensk media, men om det är sant det kan man ju inte veta..

Men du har rätt jag är inte på eran sida, och det är nog inte så många fb krigare som du om man skulle räkna, för dom flesta tar nog starkt avstånd till kriget.
Citera
2023-07-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ok, det är väl naivt att tro det blir fred i närtid, men ser man bakåt i historien så slutar alla krig så småningom med att det blir fred.
Så även denna gång, frågan är hur många som behöver dö och vilka gränser som kommer flyttas.

När senast besegrades väst och definitionen är då att väst inkluderar länder som UK, USA.

De två världskrigen förlorades av de som trodde dom skulle kunna slå väst, kalla kriget förlorade Sovjet genom att kollapsa.

Napoleon fick stryk och det går väl ännu längre tillbaka än så egentligen.

Din retoriska fråga har historiskt alltid slutat med att de som motsatte sig väst förlorade.
Citera
2023-07-24, 16:07
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Fel?
Nej, jag tror du har otur när du tänker.

Min fråga var på ditt inlägg om att stoppa leveranserna. D v s nu idag som de är.
Det var ditt inlägg som jag först svarade på. Tempus: Nutid.

Men nu ändrade du dig till de leveranser som skedde innan 2022. Tempus: Dåtid.

De vapenleveranser som skett nu, av tanks ammunition, artilleri m.m. har kommit efter att man gav upp Kiev.
Man ville försvara sig.

Ditt inlägg:
Fantastiskt fin utveckling av kriget! Mer är på väg!
Tusentals dör varje dag och vi hejar på och skickar mer vapen.

Den som ens nämner fred eller förhandling är idiot eller förrädare.

Men Ukraina vill försvara sig och sin frihet.
Du vill stoppa leveranserna och Ukraina blir tvingade att ge upp, kan vi utgår ifrån. Eller hur?

Så du vill att Ryssland ska ta över Ukraina. Eller hur?
Inte fred i sig som är viktigt, m a o. Som du i slutmeningen vill göra gällande. Eller hur?

Du tolkar in absurdt mkt i mitt enkla inlägg om att den som nämner fred är idiot.
Det är precis vad du gör nu.
Citera
2023-07-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Hur går det med den ryska motoffensiven i Luhansk?
Ryssland har ju knappt kommit någonstans alls trots att ryssarna har tömt sina skrotupplag på varje stridsvagn och artilleripjäs som går att skicka till fronten.
Nej Ryssland kommer ingenstans numera.
Citera
2023-07-24, 16:08
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Morgonen efter listan släpptes så tog en annan programledare över hans morgonshow och nämnde att han var lite utarbetad och tagit semester. Efter det så har jag sett några nya klipp med honom dyka upp i mitt twitterflöde, jag kan dock inte svara på om det är äldre klipp eller om han kommit tillbaka från semestern.
Varför skulle de gripa han? Han är väl en av de största i Poopin hejaklack?
Citera
2023-07-24, 16:15
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
När senast besegrades väst och definitionen är då att väst inkluderar länder som UK, USA.

De två världskrigen förlorades av de som trodde dom skulle kunna slå väst, kalla kriget förlorade Sovjet genom att kollapsa.

Napoleon fick stryk och det går väl ännu längre tillbaka än så egentligen.

Din retoriska fråga har historiskt alltid slutat med att de som motsatte sig väst förlorade.

Rent geografiskt är Napoleon och Hitler båda väst men det är en annan diskussion.

Annars har du helt rätt i att USA/NATO är helt överlägsna rent militärt idag och varit de senaste 100 åren.
Ryssland har inte en chans om väst ger Ukraina ordentlig support. Varför sker inte det isf?
Vi kan ta Kristersson som exempel, han har sagt att kriget måste vinnas av Ukraina, inga andra alternativ finns.
– Att avsluta Rysslands krig i Ukraina är en fråga om global fred och säkerhet.

Om det nu handlar om global fred så borde Kristersson kunna avvara några Gripenplan med underhåll och piloter om så krävs. Vad kan vara viktigare än global fred?
Citera
2023-07-24, 16:17
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Varför skulle de gripa han? Han är väl en av de största i Poopin hejaklack?

Hänger samman med denna twittertråd

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1682683244884500482
Citat:
1/ The arrest yesterday of Igor "Strelkov" Girkin may be the start of a crackdown on jingoistic "hurrah-patriots", according to an apparently leaked report which is said to have led to his detention. It also denounces many others including broadcaster Vladimir Solovyov.

Men lite kort och som jag förstår det, en del tror att det kan komma en större utrensning bland demagogerna. Vladimir Solovyov var nämnd vid namn i rapporten/strategidokumentet och dagen efter den släpptes så tog han semester, därav ryktena.
Citera
2023-07-24, 16:18
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Målet nu är ju inte trycka ut Ryssland ur Ukraina, för det vet dom om att det inte går, utan målet är att ta tillbaka så pass mycket så fredsförhandlingar kan starta.
Om detta vet du inte ett jävla skit.
Men tro mig, Ukraina vill ha ut sista ryss ur landet, om detta finns inga rimliga tvivel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in