Citat:
Se mitt resonemang ovanför mot Conjuring. Som du kan se så har jag inga problem att testa folks argument men de flesta kommer säga: ''Peddo, peddo! Du har autism''. Trots att logiken är glasklar.
Om chansen ges kommer jag göra allt för att hitta sprickor i hans resonemang.
Om chansen ges kommer jag göra allt för att hitta sprickor i hans resonemang.
Att ha ansvarsfrihet betyder inte att allt är okej. Det betyder att man inte bär skuld eller skyldighet till att lösa situationen. Även om man vill. Det är helt enkelt olämpligt för privatpersoner att ge sig in i situationer som berör andra privatpersoner. Det är en fråga mellan gäddorna, deras familjer och de olika myndigheterna.
Så om någon blir misshandlad på gatan och du står och förser misshandlaren med verktyg i stunden medans misshandlaren slår på offret, är det då OK enligt dig?
Misshandel är alltid fel. Det är ett brott. Brott är fel att begå. Förser man med verktyg kan du bli dömd för medhjälp. Ska paralleller dras till dumpen så förser de privatpersoner med information. Privatpersonernas reaktion är deras ansvar. Den ska hålla sig inom ramen av lagen. Annars måste den anmälas som brottslig, precis som gäddor polisanmäls om de begått ett brott.
Många av dina argument bottnar I gäddornas anhöriga. De är också ett offer för gäddorna. De har blivit svikna och får ibland utstå en missriktad vrede från sin omgivning. Det är osmakligt och empatilöst. Men det är inte dumpens fel. Det är ett mänskligt fel. Det sker på alla plattformer och blir utlöst av fler källor än dumpen.se