2023-07-23, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Sökte på namnen på både krimfup och lexbase men 0 resultat

https://www.krimfup.se/search?name=Sofi+Juntanen&ssn=&crime=
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Sofi+Juntanen&Searc h%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Är de inte tidigare dömd för brott / liknande ?
Förresten, hette mamman och pappan likadant i efternamn ?
Det är sparsamt med info gällande pappan i familjen
Citera
2023-07-23, 19:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Nej, det kan jag inte. Ge tre exempel på scenarior där polisen bara på någon timma helt säker kan fastställa händelseförloppet.

Polisen fastställde inte något händelseförlopp efter en timme, heller i det här fallet.
Citera
2023-07-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Okej, jag hade inte en aning om att Laura var ett typiskt finskt namn.
Namnen spelar egentligen ingen roll i det här sammanhanget men jag tycker det är lite märkligt att hon tar ett finskt efternamn och ger barnen finska namn om hon är svensk och hon har tänkt att hon och barnen ska leva i Sverige. Barnen får en enklare start om de fått heta Marie & Lisa Holmgren. Jimmy Holmgren låter inte heller som någon mishmash.
Ja, jag tycker att folk som gör sådana val som hon gjort är knepiga.
Kan inte vara ovanligt att finska killar som gifter sig med svenskor tar det svenska efternamnet. Jag känner en finne som gjorde så vilket känns självklart.
Tror jag är klar med denna OT-utsvävning.

Ja det är märkligt. Hon byter sig förnamn och tar bort sitt andra namn. Som om hon klipper hela sitt ursprung och sin.ursprungsfamilj. Han verkar inte ha någon kontakt med sina.föräldrar. Levde dom så i isolat med varandra?
Citera
2023-07-23, 22:25
Medlem
bearhugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Jag blev lämnad 1997 det kostade mig massor ekonomiskt (vi hade en hästgård) och jag hade tre söner som jag bara fick se 9 dagar i månaden efter detta.
Att jag skulle begå mord över besvikelsen är helt jävla otänkbart. Detta är fan facit. I dag bryr jag mig inte ett skit över det som hände 1997 livet går vidare så enkelt. Jag har en ny familj och skaplig kontakt med mina 25 -30 åriga barn från förr.
För att mörda sina egna barn när man är besviken är så otänkbart för en normal förälder.

Härligt att höra en god återhämtning Lars.

Nu kommer jag vara lite okänslig. Polisens obduktion samt undersökning av bilen stärkte bevisen på att S*fi var mördaren av sina barn. Det innebär att J*mmy inte är någon psykopat lös i ett område nära mig, och har man tur så tar han försäkringspengarna och flyttar. Börjar på ny kula någonstans där han kan ha sina katter.
Citera
2023-07-23, 22:42
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bearhugs
Härligt att höra en god återhämtning Lars.

Nu kommer jag vara lite okänslig. Polisens obduktion samt undersökning av bilen stärkte bevisen på att S*fi var mördaren av sina barn. Det innebär att J*mmy inte är någon psykopat lös i ett område nära mig, och har man tur så tar han försäkringspengarna och flyttar. Börjar på ny kula någonstans där han kan ha sina katter.

Försäkringspengar????
Så du vet alltså att det fanns livförsäkring på både barnen och hustrun? Eller trollar du nu?
Om så nu är fallet att det fanns livförsäkringar så lär inte någon livförsäkring betalas ut för mamman (som tog sitt eget liv), men troligtvis för barnen.
Citera
2023-07-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Försäkringspengar????
Så du vet alltså att det fanns livförsäkring på både barnen och hustrun? Eller trollar du nu?
Om så nu är fallet att det fanns livförsäkringar så lär inte någon livförsäkring betalas ut för mamman (som tog sitt eget liv), men troligtvis för barnen.

De flesta livförsäkringar gäller visst även vid självmord. Förutsatt att de inte är nytecknade. 1 år är vanlig karens.
Men så mycket försäkringar hade d3 nog inte
Citera
2023-07-23, 23:19
Medlem
Far: Sör*n Frössm*n
Mor: L*na Holmgr*n
Syster: Em*a Frössm*n
Gogglade mig till detta
S familj
Citera
2023-07-24, 07:54
Medlem
Det skiljer inte mycket i ålder mellan systrarna S född 88. E född 86. Bägge har initialt mammans efternamn. Därefter framkommer att E får samma efternamn som Sör*n. S ändrar sitt förnamn tar bort sitt andra namn och kallar sig enbart Sof*. Gravid i månad 8 gifter hon sig med J. Huset köps inför andra barnets födelse. Dom har alltså inte bott i byns så länge och flyttat ett par gånger innan dess, bytt ort.
Vem är denne J egentligen?
Citera
2023-07-24, 10:13
Medlem
S J*ntunen är fortfarande inte dödförklarad enligt Ratsit.

Har det med brottet och obduktionen att göra? För det är väl hon som utfört det hela...?

OT:

En man som hängde sig 2020 var dödförklarad efter 6-7 dgr, så det gick snabbt.
Citera
2023-07-24, 10:29
Medlem
Jag tycker det är mycket märkligt att S fortfarande inte är registrerad som avliden på ratsit……
Citera
2023-07-24, 10:29
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Polisen fastställde inte något händelseförlopp efter en timme, heller i det här fallet.
Är det jätteviktigt om det var en timme eller senare samma dag? Frågan är vad det var som gjorde att polisen mycket snabbt, innan de hade svar från laboratorium och obduktioner, kunde fastställa händelseförloppet.
Citera
2023-07-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpansson
Jag tycker det är mycket märkligt att S fortfarande inte är registrerad som avliden på ratsit……

Håller med; andra självmord reggas snabbt. Har hon använt hagel...? 😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in