2023-07-24, 09:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Du får tro vad du vill. Det är ju bekräftat att de har tillgång till avancerad utrustning för green screen och även skapa hologram. Jag tycker något känns konstigt med hans klipp. Men jag vet inte. Du vet inte. Om någon är expert får de gärna kommentera.

Jag gjorde ju det. Du har som sagt fel.
Citera
2023-07-24, 09:55
Medlem
Man måste va hyfsat dum i huvudet om man stödjer bombning av fucking spannmål

https://liveuamap.com/en/2023/24-july-6-person-wounded-as-result-of-russian-attack-in-odesa
Citera
2023-07-24, 09:55
Medlem
leachs avatar
Ny lägsta nivå på rysk korruption? Stoppat 2 fingrar per par i egen ficka.

👽 "Aliens are fighting!" Ukrainian soldiers entered the occupiers' positions and found strange gloves. They were designed for only four fingers, like those of aliens.
Russian occupants have surprised Ukrainian defenders again.
https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1683383600522067968
Citera
2023-07-24, 10:08
Medlem
Citat:
Men hur blind/dum är du? Det producerades ett antal videoklipp i början där Zelinsky stod i ticha framför ruiner av byggnader och höll tal. Dessa är uppenbart gjorda med green screen. Sökte nu för att hitta ett exempel men hittade inte något av de klipp jag tänkte på men här är ett annat exempel. Ser du inte att det är green screen?

https://www.straitstimes.com/world/europe/ukraine-will-fight-until-the-end-zelensky-says-on-independence-day

Inget fel i det i sig mer än att ni verkar så jävla korkade att ni tror att han utsatte sig för fara på riktigt. När det gäller plåtningen för Vouge kan du väl knappast missat detta. Ser du på riktigt inte vilken propagandamaskin han omgärdas av? Skrämmande…
Ja, visst tusan är det green screen i den videon, det är helt uppenbart. Framför allt den där scenen en halv minut in där han står på en gata med tanks och nån pampig regeringsbyggnad (?) bakom sig, den känns som en halvdålig övning i digital copy-paste.

Retoriken är Zelenskys typiska mix av uppblåst hämndbegär, devota hyllningar till England (Boris Johnson som såg till att han inte fick skriva under något vapenstillestånd och därmed körde Ukraina ännu djupare ner i dyngan) och svullnande sentimentalitet. Förstår att det går hem hos Tiktok-generationen och bland folk med ett ständigt rysshatande på steroider. Clownen bankar sig för bröstet men i längden har han inte mycket att erbjuda, en pudding av iskalla politiserade lögner och propaganda.

Det ska bli intressant att se ifall Kiev vågar ta på sig ansvaret för den misslyckade drönarattacken i Moskva i morse eller om Kuleba istället kommer att köra sin vanliga bögfnissiga taktik: "Nehej det var kanske inte vi, men man ska inte röka cigg när man är i Moskva, hihi".
Senast redigerad av HepCat-X 2023-07-24 kl. 10:12.
Citera
2023-07-24, 10:11
Medlem
DDRTVs avatar
Ryssarna fortsätter våldta, mörda och tortera vilket verkar vara deras signum genom hela historien. Ryssar passar inte in i civiliserade samhället, de uppträder likt ISIS. Lika lite som väst vill ha ISIS i väst vill de ha smutsiga ryssar i sitt land.

Mose, a Norwegian judge, said the commission has documented cases in which children have been "raped, tortured and unlawfully confined."

“There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes," he added. "In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from 4 to 82 years."

https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna49168
Citera
2023-07-24, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375
Så här ser det ut i alla fall.

Vilket inte motsäger Blinkens uttalande.
Citera
2023-07-24, 10:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Är du en expert? På vilka meriter om jag får fråga? Eller är du egentligen helt ointresserad av sanningen egentligen? Vad har du för incitament till att du låtit dig hjärntvättas helt? Rysshat?

Jag är utbildad på, och arbetar med filmmediet på olika sätt.

Edit. Just i fallet Zelensky är ’green screen’ dessutom extremt dumt, med tanke på presidentens klädval.
Senast redigerad av Clay Allison 2023-07-24 kl. 10:31.
Citera
2023-07-24, 10:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Man måste va hyfsat dum i huvudet om man stödjer bombning av fucking spannmål

https://liveuamap.com/en/2023/24-july-6-person-wounded-as-result-of-russian-attack-in-odesa

Finns nog en "method to the madness" ifrån Putins sätt att se på saker. Han skall ha erbjudit ryskt korn istället. Väntas rekordskörd tydligen i Ryssland.

Tyvärr finner jag inte länken för stunden.
Citera
2023-07-24, 10:19
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, visst tusan är det green screen i den videon, det är helt uppenbart. Framför allt den där scenen en halv minut in där han står på en gata med tanks och nån pampig regeringsbyggnad (?) bakom sig, den känns som en halvdålig övning i digital copy-paste.

Retoriken är Zelenskys typiska mix av uppblåst hämndbegär, devota hyllningar till England (Boris Johnson som såg till att han inte fick skriva under något vapenstillestånd och därmed körde Ukraina ännu djupare ner i dyngan) och svullnande sentimentalitet. Förstår att det går hem hos Tiktok-generationen och bland folk med ett ständigt rysshatande på steroider. Clownen bankar sig för bröstet men i längden har han inte mycket att erbjuda, en pudding av iskalla politiserade lögner och propaganda.

Det ska bli intressant att se ifall Kiev vågar ta på sig ansvaret för den misslyckade drönarattacken i Moskva i morse eller om Kuleba istället kommer att köra sin vanliga bögfnissiga taktik: "Nehej det var kanske inte vi, men man ska inte röka cigg när man är i Moskva, hihi".
Ja tacka vet jag den korte ryzzka blöjmannen som står mitt i hettan han skapat och inger lite hopp åt homosoldaterna han skickar ut i slakt, ....eller är det han som omger sig av statister vid framträdanden och mest gömmer sig som en ynklig paranoid efterlyst bortgjord sk man 😄. Lite skillnad på ledare i dessa 2 länder
Citera
2023-07-24, 10:32
Medlem
ariberts avatar
Ukraina lider ohyggliga förluster längs med hela frontlinjen och har de senaste dygnen pressats tillbaka flera kilometer från den första Ryska försvarslinjen.

Ukraina saknar både manskap och militärmaterial för att fortsätta sin försenade våroffensiv som nu övergått till sommaroffensiv. Ukrainas militära resurser sinar i en rasande takt. Hela brigader förintas eller kapitulerar.
Citera
2023-07-24, 10:32
Medlem
Enligt pro-ukrainske youtubern "Reporting from Ukraine" så expanderar Ukraina brohuvudet på östra sidan av Dnipro i Kherson region.

För att den lilla offensiven där skall bli framgångsrik måste man nog ändå hitta sätt att få över tung materiel, men vad jag kan förstå har man lyckats föra över infanterifordon utan att ha pontonbroar.

Detta är också ett sätt att långsamt driva ut bögryssarna ifrån Ukrainskt territorium.
Citera
2023-07-24, 10:34
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Fantastiskt fin utveckling av kriget! Mer är på väg!
Tusentals dör varje dag och vi hejar på och skickar mer vapen.

Den som ens nämner fred eller förhandling är idiot eller förrädare.

En enkel fråga.
Vad tror du skulle hända om inte Ukraina fick stöd med vapen?

Jag upprepar min fråga, för du verkar sitta på svaret eller facit. Men du glömde nog bort mig?
Vore intressant att få ditt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in