2023-07-24, 08:58
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Absolut inte jag vet om att det förekommer. Den uthängde blir paria både som arbetstagare och utanför jobbet- inom verksamheten för funktionshindrade är de ännu mer noggranna. De får gå omgående. Till förtidspension. Oavsett att bevis fattas helt för uthängning
Har du sett ett exempel på fel-uthängning?
Du måste förstå att det här går ut på att hjälpa barn. Att hänga ut oskyldiga är det sista man vill göra.
Citera
2023-07-24, 09:00
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De flesta som utsätter andra för kränkande sex, har kränkts själva, inte nödvändigtvis sexuellt men det finns också dem.

Vad tråkigt att de utsätter någon annan för något de själv blir kränkta av. Vilken tur på att ett samlag får avslutas när ena parten inte längre vill. Stopp, min kropp! Ska man säga då.

Alla former av sex är tillåtet så länge det håller sig inom ramen för samtycke och ålder. Sen ska alla vara levande och inga djur ska medverka. Klarar man det så har man varit inom lagen. (Samlagen kan vi kalla den).
Citera
2023-07-24, 09:02
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaDagbladet
Samma princip går att ställa mot dumpen, och mot alla dylika engagemang i de flesta länder.
Fiskare tror att de chattar med människor men också de för att mötas av inget mer än scam och oändliga bestämda träffar som aldrig blir till möten och som det inte finns någon människa bakom. AI skulle nog kunna fixa även det. Lagstiftning behövs inte när det går att scamma sönder båda sidor.

Det löser inget för de barn som faktiskt finns på internet. De behöver ett laglit skydd, inte ett dataprogram.
Citera
2023-07-24, 09:11
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Varför är det viktigt just när det gäller gäddorna, det kan inte vara så att tjejerna hamnat på just SIS hem kan påverkat och skapat depression? Är en tragisk och tråkig miljö har jag förstått, typ fängelse. Och är det obligatoriskt att blivit våldtagen för att hamna där på SIS?

Absolut kan övergrepp vara den sista sprinten, men på samma sätt kan avslöjandet av gäddan vara den sista sprinten. Du kommer inte runt med ditt resonemang.

Vem får bra betalt? De kan kanske vilja meddela något man tycker är fel, de som varit i pressen. Får Sara betalt när hon är i ordinarie press, hon har varit i en handfull media.

Att friska individer som förmår söka kontakt, därefter dör inom en snar tid är mindre troligt, du får tro vad du vill, jag är tämligen säker på det.

Just självmålen är en sak som Dumpenfolket försöker förringa, som Patrik ex. v. sade att en två gjort självmål, då han visste att två gjort det.

SIS-hem behöver förbättras.

Det är inget krav på våldtäkt för att hamna där.

Om en gädda är på gränsen till självmord ska denne söka hjälp, inte söka barn att våldta.

Självklart får man tro vad man vill. Men jag tycker vi kan hålla den här tråden till fakta. Så du får gärna visa fakta på att de var friska. Är MrX och #184 exempel på dessa? (#184 tidigare offer avslutade sitt liv som barn).
Citera
2023-07-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Du gömmer dig bakom siffror men förstår du att det är riktiga barn som det handlar om?
Det är barn som bittert fått lära sig att behöva tillfredsställa andra för att få finnas till. De är barn!
Barn vars liv någon stjäl för sina egna lustar.
Det är inte och kommer aldrig vara ok.

Vadå gömmer mig? Du kritiserade siffrorna och jag förklarar. Jag presenterar siffrorna, tar ingen ställning till dem.

Den här tråden är helt vansinnig.
Citera
2023-07-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Barn som blir sexuellt utnyttjade får extremt ökad självmordsrisk under tonåren/ung vuxen.
Jag förstår inte riktigt vad de försöker få fram för budskap.

Det är sunt förnuft att förstå hur trasig man blir av att bli trakasserad, mobbad, misshandlad och utsatt för övergrepp.

Du har inte ens förmått att kvantifiera risken. Vi andra har lite utbildning i bagaget. Budskapet är enkelt: ''Sluta förvränga verkligheten för att piska upp en hatstämning som leder till splittrade familjer och traumatiserade barn'', svårare än så är det inte.

Fakta kan aldrig vara fel. Ideologi däremot, ska man akta sig för.
Citera
2023-07-24, 10:44
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du har inte ens förmått att kvantifiera risken. Vi andra har lite utbildning i bagaget. Budskapet är enkelt: ''Sluta förvränga verkligheten för att piska upp en hatstämning som leder till splittrade familjer och traumatiserade barn'', svårare än så är det inte.

Vad är det för utbildning och kompetens du har som går ut på att förminska barns lidande?

Det som leder till att pedofilernas familjer splittras är att pedofilerna våldtar barn. Du förstår ju inte det eftersom du inte förstår bättre.

Trigga inte igång människor att kontakta anhöriga är du snäll. Dumpen är till för att beskydda barn. Vi bryr oss inte om de som skadar dem. Capish?
Citera
2023-07-24, 10:53
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Dumpen har verkligen belyst det här problemet så öppet för allmänheten. Tar de bort dumpen utan att det tillkommer en ny lag som gör försök till övergrepp eller våldtäkt ett brott så kommer det bara spela gäddorna i händerna. Nu har de en mindre strålkastare på sig som visar deras annars dolda loggar.

Sen är det så klart ytterst synd om anhöriga som för utstå trakasserier och hot. Jag står inte bakom när oskyldiga blir lidande. Men det är inte någon jag tycker dumpen kan hållas ansvariga för på samma sätt som nyhetssidor inte ska hållas ansvariga när de publicerar artiklar om brott mot barn. Flashback kommer ha identiteten inom en timme.
Citera
2023-07-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Dumpen har verkligen belyst det här problemet så öppet för allmänheten. Tar de bort dumpen utan att det tillkommer en ny lag som gör försök till övergrepp eller våldtäkt ett brott så kommer det bara spela gäddorna i händerna. Nu har de en mindre strålkastare på sig som visar deras annars dolda loggar.

Sen är det så klart ytterst synd om anhöriga som för utstå trakasserier och hot. Jag står inte bakom när oskyldiga blir lidande. Men det är inte någon jag tycker dumpen kan hållas ansvariga för på samma sätt som nyhetssidor inte ska hållas ansvariga när de publicerar artiklar om brott mot barn. Flashback kommer ha identiteten inom en timme.

Jag har bara fortfarande inte sett ett riktigt bra argument för dumpen. Vems identitet?
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-24 kl. 11:00.
Citera
2023-07-24, 11:04
Medlem
Citat:
Vad är det för utbildning och kompetens du har som går ut på att förminska barns lidande?

Det som leder till att pedofilernas familjer splittras är att pedofilerna våldtar barn. Du förstår ju inte det eftersom du inte förstår bättre.

Trigga inte igång människor att kontakta anhöriga är du snäll. Dumpen är till för att beskydda barn. Vi bryr oss inte om de som skadar dem. Capish?

Och om Dumpens syfte inte räddar barn och därmed skadar barn, hade du då ändrat din ståndpunkt? Som sagt, kom med något slagkraftigt argument istället.
Citera
2023-07-24, 11:07
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Jag har bara fortfarande inte sett ett riktigt bra argument för dumpen. Vems identitet?
Pedofilers konsekvenser har du sett. Det är straffet för att rättsväsendet inte beskyddar barn.
Citat:
Och om Dumpens syfte inte räddar barn och därmed skadar barn, hade du då ändrat din ståndpunkt? Som sagt, kom med något slagkraftigt argument istället.
Finns många exempel.
Bara det lilla att miljoner besökare i månaden får se vilka gäddorna är mer än tillräckligt.
Citera
2023-07-24, 11:15
Medlem
Citat:
Pedofilers konsekvenser har du sett. Det är straffet för att rättsväsendet inte beskyddar barn.

Finns många exempel.
Bara det lilla att miljoner besökare i månaden får se vilka gäddorna är mer än tillräckligt.

Tar du något ansvar för gäddornas familjer och anhöriga då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in