2023-07-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Intressant, var kan man läsa mer om det ? Hoppas att Solovyev är gripen, ett riktigt psycho.

Han är gripen
Citera
2023-07-24, 00:07
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Apor finns i Afrika, som Sverige har importerat horder av. Vi ryssar är björnar som ligger i ide och när de väcks sliter de isär motståndaren.

Det visade sig att den ryska björnen var en teddybjörn som var din bästa vän när du var ett litet barn.... En saga, en chimär
Citera
2023-07-24, 00:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ingen invasion, utan ett försvarskrig likt i jämförelse med Israels 1967.

Då måste du nog utveckla denna "sagohistoria" något brutalt för att det skall tas på allvar, i konspirationsforat. Inte här. Israel hotades utav utplåning. Ryssland har inte hotas utav någon utplåning.

Tills nu är det inte ens skitprat ifrån en mytoman.
Citera
2023-07-24, 00:10
Medlem
Citat:
Sedan när har Ryssland fört erövringskrig?

Det gjorde de de när stora landområden togs från Kina för flera hundra år sedan.

Men i Ukraina är det ett helt och hållet ett försvarskrig som pågår likt med Israels försvarskrig från 1967 när Israel slog till före fienden.

Dumheter. Israel var direkt hotat även 1967, men deras bestående ockupation och annekteringar av palestinska områden är inte ok för det. Israel saboterar konstant FN:s beslut om två stater.

Men vad gäller Ryssland så är det direkt trams att Ryssland skulle vara hotat. Det enda som Ukraina kunde göra som skulle kunna utgöra ett hot mot det ryska styret var att utgöra ett föredöme när det gäller demokrati, mänskliga rättigheter och åtgärder för att minska korruption. Ett demokratiskt och väl fungerande Ukraina skulle utgöra ett existentiellt hot mot Putins regim. Och till viss del kan jag förstå att Putin vill försvara sitt livstids-presidentskap (här i Sverige vill ju också ha anställningstrygghet), men att göra det genom att invadera andra länder är inte acceptabelt.
Citera
2023-07-24, 00:10
Avslutad
Det där BRICS som ryzzarna här hyllar verkar gå bra. Sydafrika har lagt arresteringsorder på den psykotiska dvärgen med bajsväska och som svar hotar nu Ryzzarna att starta krig mot Sydafrika.

Aj aj.
Citera
2023-07-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Fyttirackarn asså. Putin verkar ändå reda ut detta. Ingen jävel vågar göra nått i det där pisslandet. Men kul med utrensningar i alla fall. Hoppas mycket kompetent folk får smaka på yxan.

Det finns inget tillräckligt kompetent folk i ryssmongoliet, alla är korrupta och alkoholiserade det är därför dom alltid är efterblivna jämfört med väst. Dom förlorar igen, precis som dom förlorade kalla kriget. Deras största problem är att dom inte inser att dom är underlägsna väst och att mongolimperiets dagar sedan länge är över
Citera
2023-07-24, 00:14
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Ska jag vara helt ärlig nu så har jag ingen aning. Det jag vet är att Ukrainare inte på något sätt är bättre än ryssar. De har lögn och korruption i generna. Dock tyder väldigt mycket på att Ukraina gått åt ett extrem-nationalistiskt håll där man gjort det hotfullt och ovälkommet för alla minoritetsgrupper i landet. Man har åter igen glorifierat gamla nazister som Stepan Bandera, Azov etc. Det är ingen slump. Nazism är det mest anti-ryska som finns. I grund och botten var det därför väldigt många svenskar sympatiserade med Hitler och nazismen under WW2. Just detta stör mig som fan. Helt ok att vi hatar ryssar, inget fel i det, vi har det i vårt DNA. Men varför denna vurm för det lika vidriga Ukraina. Obegripligt. Tror många i framtiden bittert kommer ångra sitt stöd för Ukraina. Det är dock svårare nu att sopa undan alla digitala spår jämfört med att gömma en Nazze-uniform på 40-talet.
Idiot, hade du kopplat in hjärnan de sista 30 åren hade du sett hur ryssar och ukrainare gått olika vägar.
Ryssland- en efterbliven nationalism och imperialism,
Ukraina vänder sig mot Europa och den civiliserade världen.
Citera
2023-07-24, 00:22
Moderator
farbror_barbros avatar
Trådens ämne är, som namnet antyder, Rysslands invasion av Ukraina 2022, inte Panama eller Israel och Västbanken. Inlägg raderade, varningar utdelade.

/Mod
Citera
2023-07-24, 00:23
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
USA kommer inte överlåta några ATACMS. Tyvärr.

Ukraine Update: No ATAMCS long-range missiles for Ukraine, for now
Citat:
As for ATACMS, there just aren’t that many of them. Just 4,000 in total have been built, and many of them were used up during the War on Terror and training, while almost 1,000 of them have been sold to foreign buyers. Only 500 are manufactured per year, most of them contractually committed to foreign buyers. And with China and North Korea both acting belligerently, ATACMS would be important in an American defense of either South Korea or Taiwan. It’s clear the Pentagon is hesitate to dip into what appears to be a limited stash.

All that said, absent completely empty stocks, it does seem ridiculous that the United States wouldn’t have 50 of the rockets to spare. It wouldn’t take much: a few dozen fired into Sevastopol would clear out Russia’s Black Sea Fleet and send them out of range of the port city of Odesa, which they are hammering with sea-skimming anti-ship missiles immune to current Ukrainian air defenses. A dozen more might be able to take out the rail line on the Kerch Bridge. That would leave 1-2 dozen ATACMS for opportunistic targets, and to simply keep Russia fearful and at bay.
https://www.dailykos.com/stories/2023/7/23/2182926/-Ukraine-Update-No-ATAMCS-long-range-missiles-for-Ukraine-for-now
Citera
2023-07-24, 00:28
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Ska jag vara helt ärlig nu så har jag ingen aning. Det jag vet är att Ukrainare inte på något sätt är bättre än ryssar. De har lögn och korruption i generna. Dock tyder väldigt mycket på att Ukraina gått åt ett extrem-nationalistiskt håll där man gjort det hotfullt och ovälkommet för alla minoritetsgrupper i landet. Man har åter igen glorifierat gamla nazister som Stepan Bandera, Azov etc. Det är ingen slump. Nazism är det mest anti-ryska som finns. I grund och botten var det därför väldigt många svenskar sympatiserade med Hitler och nazismen under WW2. Just detta stör mig som fan. Helt ok att vi hatar ryssar, inget fel i det, vi har det i vårt DNA. Men varför denna vurm för det lika vidriga Ukraina. Obegripligt. Tror många i framtiden bittert kommer ångra sitt stöd för Ukraina. Det är dock svårare nu att sopa undan alla digitala spår jämfört med att gömma en Nazze-uniform på 40-talet.

Host host, nazistwagner är naturligtvis helt ok?
Citera
2023-07-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det där BRICS som ryzzarna här hyllar verkar gå bra. Sydafrika har lagt arresteringsorder på den psykotiska dvärgen med bajsväska och som svar hotar nu Ryzzarna att starta krig mot Sydafrika.

Aj aj.

BRICS är en misslyckad papperstiger, inget av medlemsländerna stödjer ryssarnas annekteringar. Indien har militärövningar tillsammans med USA, Brasilien röstade ryssfientligt i FN:s generalförsamling. Ingen är väl rädd för ryssarnas krigshot och röda linjer längre, inte ens afrikanska u-landsnegrer.
Citera
2023-07-24, 00:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
USA kommer inte överlåta några ATACMS. Tyvärr.

Ukraine Update: No ATAMCS long-range missiles for Ukraine, for now

https://www.dailykos.com/stories/2023/7/23/2182926/-Ukraine-Update-No-ATAMCS-long-range-missiles-for-Ukraine-for-now

Det hela är ett "lag jobb" som jag ser det. Britter/fransmän har givit "stormshadow", jänkarna nu sist med "cluster-bomber". Man kompletterar nog varandra.., och att det bestämt skall framgå att det inte är jänkarna som hela tiden som har stafett-pinnen i sin hand.

I den saken är jag inte bekymrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in