2023-07-23, 22:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det var faktiskt vackert skrivet det där! Folk behöver tro och barn behöver trygghet. Det är vi skyldiga att ge dem. För där barnen finns kommer alltid prdofilerna att finnas. Nu måste vi bara komma på hur vi kan skydda barnen från övergreppen innan de äger rum.

Mitt svar var inte lika poetiskt som ditt, men hoppas att det duger ändå
Alla vuxna har varit barn, gäddorna också, det är förmodligen i barnaåren det gått fel. Och att det i de flesta fall inte rör sig om sexualitet, utan snarare kärlek. Vem kramar en snorig pojke?
Citera
2023-07-23, 22:42
Medlem
Citat:
Kul att hitta gemensam mark nu får vi bara övertyga resten!
Jag uppskattar den här läsningen framför smutskastning. Äntligen dialog!
Citera
2023-07-23, 22:42
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Alla vuxna har varit barn, gäddorna också, det är förmodligen i barnaåren det gått fel. Och att det i de flesta fall inte rör sig om sexualitet, utan snarare kärlek. Vem kramar en snorig pojke?

Det är ju tråkigt att pojken varit snorig och inte blivit kramad. Den dagen han blir vuxen hålls han dock till en helt ny förväntning. Då kan hanbskylla på taskig uppväxt och psykisk ohälsa. Det kan mildra straffvärdet i en domstol. Det kan inte göra någonting mindre brottsling.

Nu får den gäddan vara tacksam att det inte fanns ett riktigt barn som skapade ett moment 22 av snoriga ungar. Istället kan den gäddan söka hjälp för sitt trauma och låta bli att sprida det till nya barn.

Alla barn har rätt till en trygg barndom. Alla vuxna har en skyldighet att skydda den barndomen.
Citera
2023-07-23, 22:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det är ju tråkigt att pojken varit snorig och inte blivit kramad. Den dagen han blir vuxen hålls han dock till en helt ny förväntning. Då kan hanbskylla på taskig uppväxt och psykisk ohälsa. Det kan mildra straffvärdet i en domstol. Det kan inte göra någonting mindre brottsling.

Nu får den gäddan vara tacksam att det inte fanns ett riktigt barn som skapade ett moment 22 av snoriga ungar. Istället kan den gäddan söka hjälp för sitt trauma och låta bli att sprida det till nya barn.

Alla barn har rätt till en trygg barndom. Alla vuxna har en skyldighet att skydda den barndomen.
Den dagen hon blir vuxen hålls hon dock till en helt ny förväntning, eller är det skillnad på pojke och flicka. Men ändå inte, har hon blivit utsatt, och även om hon gett sitt jag, kan hon skylla allt på övergreppet. Hon kan på så sätt två sina händer som i Bibeln, om det är det hon vill göra? Hon behöver inte ens skylla på ödet, hon kan skylla på ett pedo för all sin ångest i hela sitt långa liv.
Citera
2023-07-23, 22:58
Avslutad
Citat:
Det var faktiskt vackert skrivet det där! Folk behöver tro och barn behöver trygghet. Det är vi skyldiga att ge dem. För där barnen finns kommer alltid prdofilerna att finnas. Nu måste vi bara komma på hur vi kan skydda barnen från övergreppen innan de äger rum.

Mitt svar var inte lika poetiskt som ditt, men hoppas att det duger ändå
Jag vet inte vad motsvarigheten till dumpen ledde till i USA och England. Att få folk att sluta tro går nog inte så länge folk vill tro.
Kanske information om att inte finns minderåriga och inte heller vuxna kvinnor som vill ha sex eller ens dejta efter kontakt över internet. Den tiden har varit, om den ens fanns. I så fall får de vara bra tjocka för annars är syftet något annat.

Alla dejtingsidor borde vara sönderscamammade sedan länge men så blir nog aldrig fallet då tillflödet till "dammar och sjöar" fortsätter i ungefär stor lika takt som avrinningen därifrån.

Det finns varken barn eller kvinnor som vill dejta dig. Bortkastad tid. Det finns barn på tex KIK men de svarar såklart inte. Det är maximalt deras mormödrar, storebröder, farsor mfl.
Istället för Impulskontrollen eller Preventell borde Sjöberg lämna lista på most advanced sexbots och visitkort till tex www.verkligheten.se
Men vem skulle vilja besöka en sådan sajt och om någon hade gjort det, vem skulle i så fall vilja veta...
Citera
2023-07-23, 22:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Den dagen hon blir vuxen hålls hon dock till en helt ny förväntning, eller är det skillnad på pojke och flicka. Men ändå inte, har hon blivit utsatt, och även om hon gett sitt jag, kan hon skylla allt på övergreppet. Hon kan på så sätt två sina händer som i Bibeln, om det är det hon vill göra? Hon behöver inte ens skylla på ödet, hon kan skylla på ett pedo för all sin ångest i hela sitt långa liv.

Jag spann vidare på ditt spår där det var en snorig pojke. När det gäller barn kan man inte göra skillnad på könen för de har samma rättigheter.

Läs nu mitt tidigare inlägg men byt ut alla han eller hon till ett "hen". Återkom sen med dina funderingar. Vill gärna höra dem.
Citera
2023-07-23, 23:06
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaDagbladet
Jag vet inte vad motsvarigheten till dumpen ledde till i USA och England. Att få folk att sluta tro går nog inte så länge folk vill tro.
Kanske information om att inte finns minderåriga och inte heller vuxna kvinnor som vill ha sex eller ens dejta efter kontakt över internet. Den tiden har varit, om den ens fanns. I så fall får de vara bra tjocka för annars är syftet något annat.

Alla dejtingsidor borde vara sönderscamammade sedan länge men så blir nog aldrig fallet då tillflödet till "dammar och sjöar" fortsätter i ungefär stor lika takt som avrinningen därifrån.

Det finns varken barn eller kvinnor som vill dejta dig. Bortkastad tid. Det finns barn på tex KIK men de svarar såklart inte. Det är maximalt deras mormödrar, storebröder, farsor mfl.
Istället för Impulskontrollen eller Preventell borde Sjöberg lämna lista på most advanced sexbots och visitkort till tex www.verkligheten.se
Men vem skulle vilja besöka en sådan sajt och om någon hade gjort det, vem skulle i så fall vilja veta...

Jag förstod inte mycket av det du skrev, men kan göra ett försök.

Man kan inte ha barn och kvinnor i samma liknelse här. Kvinnor är vuxna och hålls inför samma lagrum som män. Barn är minderåriga och en del av befolkningen som ska beskyddas.

Då får jag verkligen bilden från dig av att det behövs en lag som förbjuder det sexuella kontaktsökande till barn under 15. För att prata med en vuxen på en dejtingsida ser inte jag som ett brott. Att prata med ett barn och sedan söka upp det barnet ser jag som ett allvarligt brott. Därför måste kontaktsökandet bli olagligt så att barnet inte behöver vara målsägande och så att den vuxne kan hindras innan övergreppet äger rum.

En vuxens behov till att sexchatta eller kuttra på dejtingsidor går trumfar inte barns behov av trygghet. När denne får veta att det rör sig om en minderårig ska denne tacka för kaffet och söka dig vidare från plaskdammen.

Att det finns barn som utsätts online är ett faktum. Om det är ett stort eller litet antal kan man diskutera. Det vi ser på dumpen är att antalet män som är beredda att träffa den de tror är ett barn är stort.
Citera
2023-07-23, 23:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det är väl 3 av 261 uthängda gäddor som har tagit livet av sig? Den kumulativa incidensen blir därmed 1,15 % sedan Dumpens start. Nu vet jag inte hur länge Dumpen har funnits men ungefär 3 år väl? _____
Det är 5 som tagit, 2 familjer vill inte bekräfta. ECT har varit i kontakt med en och de vill inte prata vad jag förstår, är ju skämit för dem, såklart.

Ger 2 % hitintills, på drygt 2,5 år. Utslaget på Sveriges befolkning ger det 21 000 st. ungefär. En hel stad. närmare 10 000 per år. Vilket är ungefär 3 gånger fler än som dör i lungcancer per år. En av de värsta canserformerna.
Citera
2023-07-23, 23:21
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Det är 5 som tagit, 2 familjer vill inte bekräfta. ECT har varit i kontakt med en och de vill inte prata vad jag förstår, är ju skämit för dem, såklart.

Ger 2 % hitintills, på drygt 2,5 år. Utslaget på Sveriges befolkning ger det 21 000 st. ungefär. En hel stad. närmare 10 000 per år. Vilket är ungefär 3 gånger fler än som dör i lungcancer per år. En av de värsta canserformerna.

Art inte röka minskar risken för cancer.

Att inte träffa barn att våldta minskar risken att hamna på dumpen.
Citera
2023-07-23, 23:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Art inte röka minskar risken för cancer.

Att inte träffa barn att våldta minskar risken att hamna på dumpen.
Nu är det bara 7 % som röker i Sverige, men det är betydligt fler än de som hamnar i ett övergrepp.
Citera
2023-07-23, 23:27
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Nu är det bara 7 % som röker i Sverige, men det är betydligt fler än de som hamnar i ett övergrepp.

Om de är fler än 7% i Sverige som är inblandade i ett övergrepp är det en väldigt mörk siffra.
Citera
2023-07-23, 23:30
Medlem
Citat:

Jaha, jag trodde det bara var 3? Ja, då är det ju ännu högre om 2 inte vill bekräfta. Är det upp emot 2 % så är det ju mycket, väldigt mycket.

https://www.etc.se/inrikes/tredje-bekraeftade-sjaelvmordet-efter-dumpen-uthaengning
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-23 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in