Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Vad är det som inte stämmer, menar du?
Man gjorde ju några tafatta försök med att bekräfta SE på mordplatsen genom att just ställa direkta frågor till några vittnen och om de sett honom. Dessa blev det ju nekande svar på.
Här borde man direkt ha genomfört denna typ av vittnesidentifikation med samtliga vittnen.
Se hur usla man vad med vittnet Alf L. som tilläts ljuga och ändra uppgifter, där man först 1994 i samband med GMP:n fick upp ögonen (då som misstänkt) och kunde gå till botten med hans lögner.
Detta skulle så klart också ha retts ut tidigare, där är lögnerna och ändrade uppgifter över tid vidare överträffande SE's påstådda dito. (Och Alf blev som bekant ett GMP-objekt, GA)
Jag vet att du inte kanske helt delar min tanke men ändå..
Jag tror att Engström nämner att han enbart pratar med 1 person på hela brottsplatsen och det är Lisbeth...
En person som alltså inte är i sina sinnesfullabruk som endast säger blå täckjacka och pekat åt hållet GM sprang åt..
Övriga vittnen pratar inte Engström med eller vågar ljuga om...
Här menar jag att Engström tar det säkraste kortet av dom alla...
Låt säg att när Lisbeth får reda på att Engström påstår pratat med henne men känner att detta är helt galet...!
Ringer Mårten och polisen och säger: Jag har minsann inte pratat med denna Skandiamannen !!
Både Mårten och Polisen tänker nog samma tanke som jag nu...Men snälla Lisbeth du var i chock och hysterisk det är lätt man inte vet vad man säger eller har en "blackout"
Men övriga Vittnen , Polisen eller Media interagerar inte Engström alls med ...
Så det blir bara chockade och hysteriska Lisbeth han "pratar" med..
Är han GM så är han lite smart att inte ta för stora chansningar som att t.ex säga att han pratade med Delsborn..