2023-07-21, 13:53
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Varför skulle inte det vara sannolikt? Är det inte snarare det absolut mest självklara att folk som kan kontrollera tillgången till sanningen kommer att försöka utnyttja den möjligheten?

Själva grunden för hela den här röran är ju exakt det problemet, att saker är hemligstämplade.

Om de inte har något att dölja, varför går de inte ut och talar om exakt hur Grusch har fel/ljuger?

Slösa inte din dyrbara tid på trollet. OM han inte trollar så måste han sakna ett antal miljoner hjärnceller.
Varenda vettig människa med förstånd vet att det finns hemligstämplat material som vissa individer inom Pentagon inte vill kommer ut. Inget snack om den saken.

För övrigt snackar knäppisen om att leva i en fantasivärld när det är han själv som lever i en fantasivärld om han ärligt tror att Pentagon inte, hemlighåller information för allmänheten angående ufo.
Citera
2023-07-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Ja kommer det inte fram något nytt alls utan de bara repeterar så är det här ett fail av massiva mått. Vi får hoppas att information som åtminstånde leder vidare kan knypplas fram, annars är de alla rätt pinsamt bortgjorda. Jag vet fan inte riktigt vad jag skall tro om allt det här. Det är väldigt svårtolkat tycker jag. Det känns ju faktiskt som att något väldigt stort rör sig bakom draperierna i USA just nu, men om det slutar med att officiellt erkänna UFO/UAP innehav eller liknande känns ändå lite tveksamt. Jag vet inte ens om jag skulle bli lättad eller besviken om inget nytt kommer fram nästa vecka, det här har faktiskt gjort mig lite nervös. Förmodligen skulle man känna båda känslor haha.

Förstår hur du känner dig men om du tittar på det stora hela så verkar det som att det som sker är en så kallad "slow disclosure". Man läcker medvetet lite information då och då under en längre tid i hopp om att sanningen ska bli lättare att smälta för befolkningen när den tids nog uppenbarar sig. Man bearbetar medvetandet på befolkningen så att fler kommer kunna acceptera det när obestridliga bevis till sist presenteras.
Citera
2023-07-21, 17:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför skulle inte det vara sannolikt?
Sannolikheten att man ens kan resa interstellärt verkar minst sagt mikroskopisk och sannolikheten att något sådant sker just nu precis när vi lever är väl också minst sagt låg samtidigt som det är minst sagt osannolikt att bara militären eller myndigheterna skulle sitta på bevis för detta..

Citat:
Är det inte snarare det absolut mest självklara att folk som kan kontrollera tillgången till sanningen kommer att försöka utnyttja den möjligheten?

Varför skulle folk som har kontrollen vara de som sitter på sådan information - kraschar aliens avsiktligt ufon i närheten av myndigheter och militäranläggningar?

Citat:
Själva grunden för hela den här röran är ju exakt det problemet, att saker är hemligstämplade.
Ser man på det som är grunden för röran så verkat det inte särskilt hemligstämplat alls.. Fravor läckte sin story för evigheter sedan - även filmklippet FLIR1 låg på nätet i många år innan någon brydde sig alls - och varken han eller Elizondo eller Lazar eller någon som varit inblandad i de senaste årens påstådda "avslöjanden" har väl ens hotats med åtal..?

Myndigheterna verkar helt enkelt ignorera teorierna om utomjordingar högaktningsfullt ..

Citat:
Om de inte har något att dölja, varför går de inte ut och talar om exakt hur Grusch har fel/ljuger?
Vilka "de"? Om jag har rätt så är det ju konspirationsteoretikerna och charlatanerna bakom de senaste årens ufo-hausse som är Grusch's källor - så givetvis går de inte ut och säger att han har fel - det vore ju att skjuta sig själv i foten...
Citera
2023-07-21, 17:03
Medlem
urress avatar
Det är dags att storma Area 51.
Citera
2023-07-21, 17:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Slösa inte din dyrbara tid på trollet. OM han inte trollar så måste han sakna ett antal miljoner hjärnceller.
Det kan jag leva med - människan har ju över 100 miljarder hjärnceller så några miljoner hit eller dit gör nog mindre skillnad.

Citat:
Varenda vettig människa med förstånd vet att det finns hemligstämplat material som vissa individer inom Pentagon inte vill kommer ut. Inget snack om den saken.
Hur "vet" varenda vettig människa det? För att du påstår det?

Citat:
För övrigt snackar knäppisen om att leva i en fantasivärld när det är han själv som lever i en fantasivärld om han ärligt tror att Pentagon inte, hemlighåller information för allmänheten angående ufo.
Jag är övertygad om att Pentagon hemlighåller viss information om oidentifierade föremål - dock tror jag näppeligen att den informationen är att de har utomjordingar eller interdimensionella varelser och deras rymdskepp undangömda.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-07-21 kl. 17:42.
Citera
2023-07-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Vilka "de"? Om jag har rätt så är det ju konspirationsteoretikerna och charlatanerna bakom de senaste årens ufo-hausse som är Grusch's källor - så givetvis går de inte ut och säger att han har fel - det vore ju att skjuta sig själv i foten...

Pentagon. Det borde vara i deras intresse att svara på anklagelserna om de leder till både nya myndigheter, ny lagstiftning och anklagelser från folkvalda. Istället är de helt svarslösa.

Vidare så kan de förstås inte åtala någon för att sprida "beyond top secret" information utan att avslöja sig själva. Snarare bör man fråga sig varför inget åtalats för att sprida lögner...
Citera
2023-07-21, 18:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Pentagon. Det borde vara i deras intresse att svara på anklagelserna om de leder till både nya myndigheter, ny lagstiftning och anklagelser från folkvalda. Istället är de helt svarslösa.
De har ju redan svarat att de inte har sett det minsta tecken på något utomjordiskt. Och hur menar du att de skulle kunna motbevisa Grush källor om de inte vet vilka det är?

Citat:
Vidare så kan de förstås inte åtala någon för att sprida "beyond top secret" information utan att avslöja sig själva. Snarare bör man fråga sig varför inget åtalats för att sprida lögner...
Åtalas för vad? Är det olagligt att säga att man sett utomjordingar eller att man tror att myndigheterna har sådana i förvar?
Citera
2023-07-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag är övertygad om att Pentagon hemlighåller viss information om oidentifierade föremål - dock tror jag näppeligen att den informationen är att de har utomjordingar eller interdimensionella varelser och deras rymdskepp undangömda.

Nä, precis. Det är väl fullt rimligt och till och med ganska troligt att ett land, ja förmodligen alla länder, sitter på försvarshemligheter som de inte vill ska komma ut. Skulle bli mycket förvånad om något revolutionerande kopplat till ufon kommer fram nästa vecka.
Citera
2023-07-22, 11:14
Medlem
Är alltför insnöad på ämnet, inte bara genom intervjuer utan också böcker och läckta dokument. Blir tyvärr fett skeptisk och anar nästan att hela apparaten är orkestrerad när dels Graves (som driver en podcast om UAP:S utifrån ett nationellt säkerhetsperspektiv) ska höras, dels Fravor, som litar blint på Bob Lazar. Kastar en skugga över hela området. Undrar nästan om läckorna från tic tac är vapelskrammel gentemot Ryssland. Djupt besviken.
Citera
2023-07-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il-Matador
Är alltför insnöad på ämnet, inte bara genom intervjuer utan också böcker och läckta dokument. Blir tyvärr fett skeptisk och anar nästan att hela apparaten är orkestrerad när dels Graves (som driver en podcast om UAP:S utifrån ett nationellt säkerhetsperspektiv) ska höras, dels Fravor, som litar blint på Bob Lazar. Kastar en skugga över hela området. Undrar nästan om läckorna från tic tac är vapelskrammel gentemot Ryssland. Djupt besviken.

Jag är alltid skeptisk. Det har visat sig vara det bästa förhållningssättet. Det räcker i princip att vänta på oomkullrunkeliga bevis. Men i det här specifika fallet, så tillkommer det faktum att man inte kan ropa på vargen hur många gånger som helst. Till slut är det ingen som bryr sig om det. Just därför är det viktigt att åtminstone något kommer fram i kongressförhören den 26:e juli som har substans. Annars blir det kanske ingen Grusch 2.0 osv.
Citera
2023-07-23, 19:25
Medlem
Ett väldigt informationsrikt flowchart av disclosure-processen:

https://www.dropbox.com/s/sn35729keesepv2/disclosure-dark-20230723.png?dl=0
Citera
2023-07-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ett väldigt informationsrikt flowchart av disclosure-processen:

https://www.dropbox.com/s/sn35729keesepv2/disclosure-dark-20230723.png?dl=0

Det var intressant. Jag tycker att Chuck Shumer är ett överraskande namn i den här politikersamlingen. Han är majoritetsledare (för demokraterna) i senaten sedan 1999 och ett tungt namn när det gäller att få till uppgörelser över partigränserna. Han är över 70 år och har kanske inte så mycket att förlora, men att han överhuvudtaget blandar sig i detta är för mig något överraskande. Han är en välutbildad kille med judiska rötter, som har spelat sina kort väl under åren i senaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in