2024-03-23, 20:35
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartne
Jag anser mig vara något bättre än dig för du tror på tomtar och troll och jag tror på verkligheten.
Jag skiter fullständigt om du blir ledsen över saker som skrivs på internet. Man-up!
Då kontrar jag med är du totalt dum i huvudet? Uppenbarligen. Du tror att jag blir ledsen för att du inte tror på ufo. Hahahah.
Citera
2024-03-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Då kontrar jag med är du totalt dum i huvudet? Uppenbarligen. Du tror att jag blir ledsen för att du inte tror på ufo. Hahahah.
Uppenbarligen då du tog dig tid att gråta ut här.
Falskt skratt och en smiley tar inte bort sanningen.
Lycka till i yttre rymden rocketman.
Citera
2024-03-23, 20:54
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartne
Uppenbarligen då du tog dig tid att gråta ut här.
Falskt skratt och en smiley tar inte bort sanningen.
Lycka till i yttre rymden rocketman.
Jag har berättat här ovan vad jag och min dotter såg.
Citera
2024-03-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Ok.

Först kom en ovalformad disk med ett starkt blått ljus runt. Den kom ner snabbt mellan molnen, sen stannade den helt stilla över en sjö. Efter ett tag ryckte den till och försvann snabbt genom molnen igen.

Sedan tog det ca fem minuter. Min dotter sa kolla pappa där är dom igen. Då var det två runda kulor. Perfekt runda. Med blått sken. De kom från två håll genom molnen över sjön. Sedan fixerade dom sig synkade, och gjorde en perfekt 360 rotation, sedan stack de iväg snabbt som fan åt var sitt håll genom molnen och upp i skyn och försvann.

Edit: detta föranleddes av att min dotter frågade mig. "finns det ufo pappa" jag svarade ja, definitivt, jag har sett dom. 10 min senare kom dessa UFO.

Edit 2: Ge mig en vettig anledning till varför jag skulle kunna tänkas ljuga om detta? Självfallet inte.

Tack. Det är intressant att de tycktes svara på hennes fråga. Man får en känsla av den sortens händelser att de verkligen övervakar oss i detalj.
Citera
2024-03-24, 14:39
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Tack. Det är intressant att de tycktes svara på hennes fråga. Man får en känsla av den sortens händelser att de verkligen övervakar oss i detalj.
Kanske dom gör. Men de kändes snälla. Fick inga obehagskänslor
Citera
2024-03-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatsyourname
Jag har berättat här ovan vad jag och min dotter såg.

Sjukt beteende att propsa på din unge dina vanföreställningar.
Senast redigerad av Cartne 2024-03-24 kl. 18:30.
Citera
2024-03-25, 13:08
Medlem
Jag är skeptiker. Jag kan vara mycket strikt i mina kommentarer vad gäller sakfrågorna. Men vi får en mycket trevligare diskussion om vi avhåller oss från personangrepp.
Citera
2024-03-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
En visselblåsare, David Charles Grusch 36, talar ut i en artikel publicerad av TheDebrief om hur USA i årtionden haft i sin besittning material bestående av små fragment upp till hela, intakta farkoster.

Mer om vem Grusch är.

Länk till artikel

https://thedebrief.org/intelligence-officials-say-u-s-has-retrieved-non-human-craft/

Arkiverad version, eftersom det tid till annan är omöjligt att komma åt artikeln.

https://archive.is/uUDC5

Länk till transkribering av ett samtal om faktagranskningen av denna artikel, där det bla. framgår att visselblåsaren vittnat under ed om det som framgår i artikeln.

https://thedebrief.org/fact-check-q-a-with-debrief-co-founder-and-investigator-tim-mcmillan-part-1/

Som vanligt en massa snack, men inte ett enda konkret bevis. Det bästa vi har är Nimitzfilmerna och inte ens på dessa kan man få en tydlig bild av hur det ser ut. De som svamlar om krashade farkoster och kroppar som USA har tagit hand om har onekligen en hel del bevis att lägga fram för sådana sensationella, världsomvälvande påståenden.

Jag påstår inte att det inte SKULLE KUNNA VARA SÅ. MEN så länge ingen kan visa upp något är det inget annat än en cool story. Många attention whores som täljer guld med kniv i UFO branchen, just sayin'
Citera
2024-04-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Som vanligt en massa snack, men inte ett enda konkret bevis. Det bästa vi har är Nimitzfilmerna och inte ens på dessa kan man få en tydlig bild av hur det ser ut. De som svamlar om krashade farkoster och kroppar som USA har tagit hand om har onekligen en hel del bevis att lägga fram för sådana sensationella, världsomvälvande påståenden.

Jag påstår inte att det inte SKULLE KUNNA VARA SÅ. MEN så länge ingen kan visa upp något är det inget annat än en cool story. Många attention whores som täljer guld med kniv i UFO branchen, just sayin'
Du har helt en poäng i detta. Det är mycket snack och lite verkstad i vanlig ordning. Det skulle komma förstahandsvittnen, bevis samt buller och bång men av detta har vi sett noll och intet, trots att det är snart ett år sedan. Om snacket skulle eskalera igen lagom till presidentvalet så skulle jag verkligen dra öronen åt mig.
Citera
2024-04-03, 23:06
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen

Du tänker inte särskilt långt och är inte insatt. Det pågår arbete för fullt så att Grusch ska kunna delge kongressen och dess kontroll funktioner de källor och info som han har. Han är fastlåst i NDA och det är därför han behöver rätt förutsättningar för att kunna dela sin info. Tror du på allvar att underrättelsefolk kan avslöja saker till höger och vänster utan repressalier?

Det krävs inga extraordinära bevis, det krävs bevis precis som vanligt. Enbart för att du blivit itutad religösa dogman att det inte kan finns annat liv i universum och att människan är livets högsta form. En bisarr tanke med allt vi vet om universum.
Citera
2024-04-04, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma

Det krävs inga extraordinära bevis, det krävs bevis precis som vanligt. Enbart för att du blivit itutad religösa dogman att det inte kan finns annat liv i universum och att människan är livets högsta form. En bisarr tanke med allt vi vet om universum.

Du blandar äpplen och päron.

Att ett extraordinärt påstående kräver extraordinära bevis är väl ganska självklart. UFO-historien kantas av berättelser, spekulationer, oskarpa bilder och filmer och ren bluff. Modern teknik möjliggör också bildmanipulation.

Inom vetenskapen brukar metoden vara att dela med sig av alla data, så att andra kan återupprepa ett visst givet experiment. Om påståenden enbart bygger på observationer, så stärks dessa givetvis av ett andra, oberoende fynd, tex om någon påstår sig ha funnit en ny fågelart.

Så, ja, eventuella bevis för att "vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens" kommer att nagelfaras. Låt oss säga att någon anställd lyckas smuggla ut ett foto från en militär eller industriell lokal utan allmän insyn. Låt oss vidare anta att fotot föreställer ett "klassiskt" "flygande tefat". Tycker du själv att det skulle räcka som bevis? Det går redan att skapa ett sådant foto mha AI.

Slutligen kan väl ingen utesluta liv i universum utanför Jorden? Skeptiker till UFO-påståenden har nog extremt sällan religionen som grund för att betvivla utomjordiskt liv. Skeptiker är rimligen också skeptiska till andra svårbevisade fenomen som tex gudar, spöken och Bigfoot.

Om utomjordiskt liv finns och kan bevisas, så är det förstås en stor upptäckt. Om man kan bevisa att utomjordiska organismer reser runt i universum och besöker eller har besökt Jorden, så vore det också en stor upptäckt.
Citera
2024-04-04, 23:00
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Du blandar äpplen och päron.

Att ett extraordinärt påstående kräver extraordinära bevis är väl ganska självklart. UFO-historien kantas av berättelser, spekulationer, oskarpa bilder och filmer och ren bluff. Modern teknik möjliggör också bildmanipulation.

Inom vetenskapen brukar metoden vara att dela med sig av alla data, så att andra kan återupprepa ett visst givet experiment. Om påståenden enbart bygger på observationer, så stärks dessa givetvis av ett andra, oberoende fynd, tex om någon påstår sig ha funnit en ny fågelart.

Så, ja, eventuella bevis för att "vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens" kommer att nagelfaras. Låt oss säga att någon anställd lyckas smuggla ut ett foto från en militär eller industriell lokal utan allmän insyn. Låt oss vidare anta att fotot föreställer ett "klassiskt" "flygande tefat". Tycker du själv att det skulle räcka som bevis? Det går redan att skapa ett sådant foto mha AI.

Slutligen kan väl ingen utesluta liv i universum utanför Jorden? Skeptiker till UFO-påståenden har nog extremt sällan religionen som grund för att betvivla utomjordiskt liv. Skeptiker är rimligen också skeptiska till andra svårbevisade fenomen som tex gudar, spöken och Bigfoot.

Om utomjordiskt liv finns och kan bevisas, så är det förstås en stor upptäckt. Om man kan bevisa att utomjordiska organismer reser runt i universum och besöker eller har besökt Jorden, så vore det också en stor upptäckt.

Nej, det är C Sagans citat som har roterat i en cementblandare. Det krävs exakt samma bevis för Ufo/Uap/Nhi som det gör för all övrig forskning. Extraordinär är ett värdeord beroende endast från vilken vinkel man tittar ifrån. Det som är extraordinärt för dig kan vara närmast självklart för mig.

Gällande forskning så stämmer det att man behöver dela med sig av datan. Och det är här problemet ligger. Ufo är inte bara öppen forskning utan militärstrategiskt/ politiskt/och troligen industriellt område. De sensorer som har möjligheten att upptäcka objekten är ofta hemligstämplade och så också den data de registrerar. Även industriellt finns fördelar att inte dela med sig av fynd och data. Därför blir normal öppen forskning omöjlig.
Bluff förekommer i öppen forskning också och är inte unikt för Ufo. Även de oskarpa bilderna kan vi ha en diskussion om, orkar inte skriva nu. Gällande fejk så är det korrekt och det kommer bli ett stort problem framöver för i princip allt som vi gör. Därför är de gamla bilderna och filmerna de bästa. Tex crop circle filmen och ufot som studsar mot marken och sedan kraschar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in