2023-07-23, 13:50
Medlem
Söndag och butiken är stäng egentligen. Men hon behövde vattna så då har hon öppet några timmar, är det inte jättemärkligt med en butik som gör lite hur som?

"kom och gör mig sällskap" 🙃
Citera
2023-07-23, 14:21
Medlem
HappySnowmans avatar
Hur kan man ha sånt hål i huvudet att man lägger upp en reklamfilm på en blomma man vill sälja för flera hundra kronor med en larv som kryper runt mitt i smeten?

Peta bort larvskrället innan du tar filmen åtminstone, om du inte lyckas hålla dina växter fria från skadedjur!

Vem vill köpa växter där det ingår larver redan från början?

https://postimg.cc/Fkg0yvmX
Citera
2023-07-23, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Dom som köpte Mys förra lägenhet/etagevåning... är i alla fall skrivna på rätt adress, Hägernäsvägen 16 C. Och My är skriven på Norra Catalinagränd 10.
Jobas bor nog kvar i sin lilla lägenhet. 😎
Mysan bor nu vägg i vägg med stallmagneten...är dom vänner än?
Jobas kanske har fått ett menthal breakdown och har flyttat "hem"?

Hur ska detta sluta? Skönt att L får ha sommarlov med pappa och syskon, långt bort från cirkus MY
Citera
2023-07-23, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Hur kan man ha sånt hål i huvudet att man lägger upp en reklamfilm på en blomma man vill sälja för flera hundra kronor med en larv som kryper runt mitt i smeten?

Peta bort larvskrället innan du tar filmen åtminstone, om du inte lyckas hålla dina växter fria från skadedjur!

🤣🤣🤣 alla älskar MYs blommor, dom är ju av högsta kvalitét👌
Citera
2023-07-23, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman

Man häpnar 🥹 Men blombutiken och gymmet är inte vad det utger sig som. Det är Mytomanens fnitterhus. Idag var det lekstuga med en svägerska och kramträff med en bekant. My bryr sig inte om bladlöss och mask.
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Mysan bor nu vägg i vägg med stallmagneten...är dom vänner än?
Jobas kanske har fått ett menthal breakdown och har flyttat "hem"?

Hur ska detta sluta? Skönt att L får ha sommarlov med pappa och syskon, långt bort från cirkus MY
Stallmagneten verkar vara ett minne blott. Ett menthal breakdown för Jobas tror jag på. Och han har mina sympatier om så är fallet.
Citera
2023-07-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Undrar oxå kring adressändringen?
När ska Mr Wesslander skriva sig på den adressen han verkligen bor på?

#folkbokföringsbrott #skv
Vi blir sambo igen skrev My november 2020 " Jonas flyttat hem till oss.... ?
Jag vågar knappt tro på det, men så är det ❤️? Ingen kan vara gladare än jag!❤️ ( och Ludvig, Svea och katterna såklart ?) Jonas är nämligen också en obotlig ungkarl ? hehe!"
Så de har bott ihop ett par år nu.

Före det var det lite struligare, My var boende hos Jonas en period och flyttade sedan själv till en lägenhet.

Minns att My fick en fråga om inte Jonas kunde använda sin tvåa till sin studio nu när de skulle flytta till Täby igen.
Mys svar var något i stil med att man inte ger upp inkomster från ett förstahandskontrakt?? Borde vara svar nog för skattemyndigheten. Jonas bor med My sedan länge men hyr ut sin lägenhet i andra hand. Brukar vara ok att göra så under en kortare period eller i samband med studier, Vad jag vet har inte Jonas studerat de senaste åren.
Citera
2023-07-23, 17:53
Avslutad
Då kan du kan få hyra ut din bostadsrätt
Till exempel kan du ha rätt att hyra ut din lägenhet i andra hand till en närstående person eller hyra ut en lägenhet som du har köpt för att bo i vid din förestående pensionering. Du kan också ha rätt att hyra ut din lägenhet om den för tillfället är svårsåld på grund av hur marknaden ser ut. I så fall får du normalt hyra ut i högst ett år. Andra skäl kan vara arbete eller studier på annan ort. Ett annat skäl kan vara att provbo som sambo.

Bostadsrättsföreningen kan i vissa fall ha befogad anledning att motsätta sig uthyrning till andrahandshyresgästen om denne inte är skötsam. Det ligger i en bostadsrättsförenings intresse att lägenheterna inte i alltför stor utsträckning bebos av andra än bostadsrättshavarna själva. Särskilt i en mindre förening, där det redan pågår många andrahandsuthyrningar, kan detta få betydelse när hyresnämnden gör en avvägning mellan föreningens och bostadsrättshavarens intressen.

Bestämmelserna gäller även när en bostadsrättshavare ska hyra ut en lokal som innehas med bostadsrätt.
https://www.domstol.se/amnen/hyra-bostadsratt-och-arrende/bostadsratt/hyra-ut-bostadsratt-i-andra-hand/. Spara sin lägenhet tills man ska bo där själv får man om man sköter sig.
Citera
2023-07-23, 18:09
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Söndag och butiken är stäng egentligen. Men hon behövde vattna så då har hon öppet några timmar, är det inte jättemärkligt med en butik som gör lite hur som?

"kom och gör mig sällskap" 🙃
Väldigt konstigt. Igår var det extraöppet ett par timmar och idag när det ska vara stängt håller hon helt spontant öppet medan hon ändå är där.
Varför vattnade hon inte igår? Vilka växter behöver vattnas varje dag? Annat sortiment nu som inte kan lämnas en enda dag? Krukor som måste vridas 180° dagligen?
Allt klarade sig bra, tror jag, när hon hux flux stängde och åkte till Göteborg.
Hur många är det som vakar över hennes konto och ser att "oj, nu är det öppet, jag skyndar mig dit och köper nåt".

Nej, det går inte bra nu.
Citera
2023-07-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Då kan du kan få hyra ut din bostadsrätt
Till exempel kan du ha rätt att hyra ut din lägenhet i andra hand till en närstående person eller hyra ut en lägenhet som du har köpt för att bo i vid din förestående pensionering. Du kan också ha rätt att hyra ut din lägenhet om den för tillfället är svårsåld på grund av hur marknaden ser ut. I så fall får du normalt hyra ut i högst ett år. Andra skäl kan vara arbete eller studier på annan ort. Ett annat skäl kan vara att provbo som sambo.

Bostadsrättsföreningen kan i vissa fall ha befogad anledning att motsätta sig uthyrning till andrahandshyresgästen om denne inte är skötsam. Det ligger i en bostadsrättsförenings intresse att lägenheterna inte i alltför stor utsträckning bebos av andra än bostadsrättshavarna själva. Särskilt i en mindre förening, där det redan pågår många andrahandsuthyrningar, kan detta få betydelse när hyresnämnden gör en avvägning mellan föreningens och bostadsrättshavarens intressen.

Bestämmelserna gäller även när en bostadsrättshavare ska hyra ut en lokal som innehas med bostadsrätt.
https://www.domstol.se/amnen/hyra-bostadsratt-och-arrende/bostadsratt/hyra-ut-bostadsratt-i-andra-hand/. Spara sin lägenhet tills man ska bo där själv får man om man sköter sig.
Inget skäl verkar passa in på Jonas om nu inte 2 år 8 månader räcker för att provbo som sambo😄 då de nu dessutom har gift sig.
Citera
2023-07-23, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Väldigt konstigt. Igår var det extraöppet ett par timmar och idag när det ska vara stängt håller hon helt spontant öppet medan hon ändå är där.
Varför vattnade hon inte igår? Vilka växter behöver vattnas varje dag? Annat sortiment nu som inte kan lämnas en enda dag? Krukor som måste vridas 180° dagligen?
Allt klarade sig bra, tror jag, när hon hux flux stängde och åkte till Göteborg.
Hur många är det som vakar över hennes konto och ser att "oj, nu är det öppet, jag skyndar mig dit och köper nåt".

Nej, det går inte bra nu.
Tror nog att det knakar ordentligt i äktenskapet... Mysan lägger upp bilder på "dina tjejer" tillägnat Jobas...
Tror han bett henne hålla sig borta från honom...han har inte uppdaterat sin insta alls sen liselotta.
Citera
2023-07-23, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Inget skäl verkar passa in på Jonas om nu inte 2 år 8 månader räcker för att provbo som sambo😄 då de nu dessutom har gift sig.
Även om han har rätt att hyra ut bostaden i andra hand så kvarstår ju den lilla detaljen om att vara skriven där man faktiskt bor.
Citera
2023-07-23, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Det är väl så. En dag så tar väl allt ett slut med förskräckelse. Det går i alla fall åt det hållet. Jobas håller krampaktigt kvar sin lägenhet medans Mytomanen leker frisk i sina två lekstugor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in