2023-07-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Varför måste GM-SE beskriva sig själv? Den tanken har jag aldrig begripit. Om man kan få den utvecklad.
Det har jag aldrig påstått att han måste.

Däremot vad är er SE kritiska konstruktiva kritik.

Vilket signalement skulle han uppge?

Vilket uppträdande skulle han uppge?

Kan du ge mig ett kreativt förslag?
Citera
2023-07-23, 16:17
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Det har jag aldrig påstått att han måste.

Däremot vad är er SE kritiska konstruktiva kritik.

Vilket signalement skulle han uppge?

Vilket uppträdande skulle han uppge?

Kan du ge mig ett kreativt förslag?

Om han nu ska hålla på i linje med hur GM-SE i övrigt påstås göra, så borde han väl sett GM och om honom uppgett sådant som förekom i signalementen och som låg så långt bort från honom själv som möjligt? Det är ju uppenbart 1/3 att uppgifterna om GM varierar kraftigt.

Eftersom GM-SE var på plats vid skottögonblicket kan han lämna avvägda uppgifter som stämmer lagom mycket med det som hände och som kommer att harmoniera tillräckligt med övriga vittnens iakttagelser och annan utredning.

Han blir ett trovärdigt och betydelsefullt vittne som får stort inflytande över bilden av GM.
Citera
2023-07-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Angående det här med utstämplingstid så fanns den ju registrerad på Skandia så den var relativt enkel att kontrollera för polisen om det skulle behövas, dessutom hävdade han själv att han var tidigt på mordplatsen och nästan snubblade på kroppen
Han blev kallad till en rättegång mot Christer Pettersson på grund av att Lisbet Palme pekat ut Christer Pettersson som gärningsman, det skulle väl vara väldigt konstigt om Stig skulle behöva skaffa sig alibi i det läget.
1989 pratade man inte om samma saker som man gör nu efter den 10 juni 2020.
Min fetstil i början: Håller med. Och det skulle ha behövts. Men gjordes inte.
Citera
2023-07-23, 16:41
Medlem
Man kan spekulera om mycket när det gäller mop.

Med en annan person istället för Holmer vid ratten hade det förmodligen utvecklats annorlunda.
Kanske man undersökt Stig Engström bättre , kanske man letat fram Christer A och undersökt honom osv.
Risken är stor att det är försent att komma vidare med mop.
Citera
2023-07-23, 16:47
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Angående det här med utstämplingstid så fanns den ju registrerad på Skandia så den var relativt enkel att kontrollera för polisen om det skulle behövas, dessutom hävdade han själv att han var tidigt på mordplatsen och nästan snubblade på kroppen
Han blev kallad till en rättegång mot Christer Pettersson på grund av att Lisbet Palme pekat ut Christer Pettersson som gärningsman, det skulle väl vara väldigt konstigt om Stig skulle behöva skaffa sig alibi i det läget.
1989 pratade man inte om samma saker som man gör nu efter den 10 juni 2020.

Men han blev väl granskad av "Proletären" före rättegångarna? När sedan dokumenten från PH och förhören med personalen på Skandia "läckte" i CPFUP:en så blev hans alibi ifrågasatt av Anér, 1989. Frågan är varför inte utredningen jobbade vidare på det.
Citera
2023-07-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men han blev väl granskad av "Proletären" före rättegångarna? När sedan dokumenten från PH och förhören med personalen på Skandia "läckte" i CPFUP:en så blev hans alibi ifrågasatt av Anér, 1989. Frågan är varför inte utredningen jobbade vidare på det.

Jag antar att man först måste få Lisbet Palme att backa från sitt utpekande av Christer Pettersson,
vad jag vet så backade Lisbet Palme aldrig från det utpekandet.
Aner pekade också ut Anti Avsan som gärningsman.

https://www.politiskamord.com/p5hotmail.html
AFFÄREN ANTI AVSAN OCH HOTMAIL-KAMPANJEN
Citera
2023-07-23, 16:55
Medlem
Citat:
Om han nu ska hålla på i linje med hur GM-SE i övrigt påstås göra, så borde han väl sett GM och om honom uppgett sådant som förekom i signalementen och som låg så långt bort från honom själv som möjligt? Det är ju uppenbart 1/3 att uppgifterna om GM varierar kraftigt.

Eftersom GM-SE var på plats vid skottögonblicket kan han lämna avvägda uppgifter som stämmer lagom mycket med det som hände och som kommer att harmoniera tillräckligt med övriga vittnens iakttagelser och annan utredning.

Han blir ett trovärdigt och betydelsefullt vittne som får stort inflytande över bilden av GM.
Kan du ge ett kreativt förslag på klädsel och iakttagelse av förloppet?
Citera
2023-07-23, 16:58
Medlem
Citat:
Man kan spekulera om mycket när det gäller mop.

Med en annan person istället för Holmer vid ratten hade det förmodligen utvecklats annorlunda.
Kanske man undersökt Stig Engström bättre , kanske man letat fram Christer A och undersökt honom osv.
Risken är stor att det är försent att komma vidare med mop.
Jag tror det går att komma litegrann vidare. Ska köra hårt nån vecka till - någon kanske kan nappa?

“Det är någonting med henne som får mig att fundera lite grann. Jag kan inte sätta fingret på det, men du vet hur det är. Man får en sån här känsla för olika saker. Ibland säger hon för mycket, och ibland säger hon för lite.”
-Per Häggström, 1986-06-09

Att information om Palme nådde Stig behöver inte ha rört sig om ett planerat mord, eller ha haft "elaka" syften.
Stig kan ha överhört något, det kan ha varit ett tips i största allmänhet, en övning eller annat. Stig måste inte heller ha vetat exakt vem avsändaren var.
Senast redigerad av Skandiahuset 2023-07-23 kl. 17:20.
Citera
2023-07-23, 17:16
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

SE påstår att LP sagt mörkblå täckjacka och säger att han själv haft mörk rock, det pekar väl lite bort från honom? Det är kanske "inte så långt borta som möjligt från honom själv" men ändå.

Jag tror jag skrivi tidigare, han lämnar alltså ett signalement via ombud, ett ett signalement som tycks peka bort från honom.

Även förväxlingen sker via ombud, det vill säga Supervittnet. Jag tror inte att han själv använt ordet "förväxling" i föhören, det får man så att säga räkna ut själv. Springer in i gränden och när han kommer tillbaka hör han hur "hans klädsel bekrivs" av någon som han menar "inte varit på platsen i det inledande skedet".
Senast redigerad av MrBarnaby 2023-07-23 kl. 17:55.
Citera
2023-07-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
SE påstår att LP sagt mörkblå täckjacka och säger att han själv haft mörk rock, det pekar väl lite bort från honom? Det är kanske "inte så långt borta som möjligt från honom själv" men ändå.

Jag tror jag skrivi tidigare, han lämnar alltså ett signalement via ombud, ett ett signalement som tycks peka bort från honom.

Även förväxlingen sker via ombud, det vill säga Supervittnet. Jag tror inte att han själv använt ordet "förväxling" i föhören, det får man så att säga räkna ut själv. Springer in i gränden och när han kommer tillbaka hör han hur "hans klädsel bekrivs" av någon som han menar "inte varit på platsen i det inledande skedet".
Är han klädd i en mörkblå trekvartslång parkas/vinterjacka/täckjacka blå.

Läs Netflixserien

Hur resonerar GM-se här.

Dvs. Tvärtom. LP Mörkblå täckjacka pekar mot GM-SE klädsel och supervittnet pekar på fake-vittnet-SE klädsel.

Var det LJ han beskrev eller var det GM som stannar upp som HJ och LP beskriver.

Sommartankar
Citera
2023-07-23, 18:44
Medlem
Citat:

Han nämner ju tydligt att Lisbeth sagt blå täckjacka och det blir lite som att han faktiskt lägger fram ett annat signalement som ligger bort från honom själv...

Dessutom så är det självaste Lisbeth som han hört det ifrån på brottsplatsen så det blir ju sjukt trovärdigt och nästan bättre än han själv påstått det !

Så där har du ju faktiskt att han lägger ett signalement på GM som ligger bort ifrån hans egna signalement...

Sen är han ju även på att han sett GM i gränden( LJ) och även där blå täckjacka som han efteråt får dra tillbaka något...

Så visst försöker han sätta på GM ett signalement som står långt ifrån sitt eget !
Citera
2023-07-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Är han klädd i en mörkblå trekvartslång parkas/vinterjacka/täckjacka blå.

Läs Netflixserien

Hur resonerar GM-se här.

Dvs. Tvärtom. LP Mörkblå täckjacka pekar mot GM-SE klädsel och supervittnet pekar på fake-vittnet-SE klädsel.

Var det LJ han beskrev eller var det GM som stannar upp som HJ och LP beskriver.

Sommartankar

Exakt har GM-SE på sig blå täckjacka så har hans alterego Mörk längre rock med keps och handledsväska och stålbågade glasögon som det fejkande "supervittnet " och ser så han får nästan ett alibi för klädseln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in