Citat:
Ursprungligen postat av
Per-Automatik
Väldigt många (inte bara invandrare) glömmer bort att man har vissa plikter i samhället, och inte bara rättigheter. Dessa människor behöver hjälpas och fostras i hur man blir en bättre samhällsmedborgare, värnplikten kan vara ett väldigt bra verktyg i denna fostran.
Det är sant vad du skriver.
Man har inte bara rättigheter utan också skyldigheter. Men sista åren så hhar ju de vid makten pissat på oss det lilla folket ganska så rejält så jag skulle nog fråga mig. Vad är det för fint och gott de har gjort för oss medborgare då?
Varför skall vi ställa upp om de själva struntat i medborgarkontraktet?
Personligen så har jag tvingats till värnplikten en gång i tiden och varit stolt över mitt land.
Nu önskar jag bara skiten brinner ner till grunden. Samt om regeringen bara ens funderar på att tvinga mig att återvandra hem så skulle de fått skicka hela förbannade försvaret och NATO för att tvinga mig ombord på ett plan hem till Sverige.
Dagarna då jag var stolt över mitt land är borta. I mitt Sverige bor inte 3 miljoner utlänningar utan där heter vi Sven, Gunnar, Göran med mera. Finns inte några förbannade Mohammed, Ali eller Mahmood.
Jag måste få säga att utlänningarna är smartare än svenskarna som förstått man får inte ett skit för man är svensk och tvingas betala skatt i det förbannade landet.