2023-07-20, 08:23
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
De vill inte lyfta ett finger för att försvara Sverige. Skulle ryssen komma kan vi nog vara säkra på att det försvinner några 100.000 osvenskar inom några veckor.
Ja det tror jag oxå. Inget ont som inte för något gott med sig så att säga.
Citera
2023-07-20, 08:37
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Lojala eller i själva verket infiltratörer?!

Det måste utredas i det enskilda fallet. Naturligtvis mer granskning ju högre säkerhetsklass det gäller.
Citera
2023-07-20, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag kan bara tala för mig själv som en generation uppvuxen i Sverige.
Jag skulle inte kriga för Sverige. Jag skulle göra det om det var typ 90-talet men för dagens Sverige, NO!
Varför jag inte skulle kriga för Sverige idag, är för det första; att jag känner att det är Sverige som vill ha bråk med Ryssland. De som vill bråka och utsätta folket för våld kan själva gå och kriga. Sedan ser jag ingen anknytning till Sverige på det sättet jag kände förr. Det är mycket rasism, rasistisk politik och annat skit som jag inte vill försvara. En tredje grej är att ni svennar vänder era kappor efter vinden. Ni är opålitliga. Jag kan inte ta risken.

Men jag tror om Sverige hamnar i krig kommer vi att se förändringar. Sverige kommer att torska i krig och det kommer bli invandrarna som tar över lite. Då tänker jag att jag kanske kan hjälpa till.

Som själv en gång i tiden ha gjort värnplikten, så skulle jag inte då tvekat en sekund att ställa upp för Sverige då. Det fanns ju även invandrare på den tiden som gjorde värnplikten och självklart hade man då stridit sida vid sida om det behövs, men på denna nivå som det är idag där demografin påminner mer om Bagdad är jag tveksam. Detta är ju inte heller något vi fått bestämma över utan blivit ganska överkörda i av staten.
Grejen är den som du själv sätter fingret på. Ni vill inte kämpa för Sverige och många svenskar vill inte heller kämpa för det Sverige som vi har idag och vi själva blivit helt överkörda i utvecklingen, så frågan är då vem vill kämpa för Sverige?
Jag tror att försvarsmakten, om de alls ska ha en chans att rekrytera folk helt får byta fokus, från att kämpa för landet, mer få lägga fokus på att kämpa för sitt eget liv i detta individualistiska samhälle vi har fått och man liksom får utgå ifrån att det inte blir bättre om ett annat land tar över makten och förslava folket eller ja mer än vad vår stat gör idag ivarjefall. De behöver en rejäl PR-kampanj till att tänka ut något nytt ivarjefall.
Citera
2023-07-20, 10:27
Bannlyst
De är beväpnade mot er istället.
Citera
2023-07-20, 13:37
Medlem
jizzbombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VAJRAMARANA
De är beväpnade mot er istället.
Det är därför man skaffar jägarexamen och vapen
Citera
2023-07-23, 07:28
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Som själv en gång i tiden ha gjort värnplikten, så skulle jag inte då tvekat en sekund att ställa upp för Sverige då. Det fanns ju även invandrare på den tiden som gjorde värnplikten och självklart hade man då stridit sida vid sida om det behövs, men på denna nivå som det är idag där demografin påminner mer om Bagdad är jag tveksam. Detta är ju inte heller något vi fått bestämma över utan blivit ganska överkörda i av staten.
Grejen är den som du själv sätter fingret på. Ni vill inte kämpa för Sverige och många svenskar vill inte heller kämpa för det Sverige som vi har idag och vi själva blivit helt överkörda i utvecklingen, så frågan är då vem vill kämpa för Sverige?
Jag tror att försvarsmakten, om de alls ska ha en chans att rekrytera folk helt får byta fokus, från att kämpa för landet, mer få lägga fokus på att kämpa för sitt eget liv i detta individualistiska samhälle vi har fått och man liksom får utgå ifrån att det inte blir bättre om ett annat land tar över makten och förslava folket eller ja mer än vad vår stat gör idag ivarjefall. De behöver en rejäl PR-kampanj till att tänka ut något nytt ivarjefall.

Jag förstår hur du tänker men hur ska försvarsmakten låta varje individ försvara bara sig själv? Jag som individ kanske har många runt mig som jag behöver mer försvara mig sör än några okända ryssar. Det blir kaos om man ska ha ett sånt försvar.
Citera
2023-07-23, 07:33
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tror inte folk flyttar till Ryssland med risk bli tvångsrekryterade och i förlängningen kanonmat åt Putin.

Folk är dumma i gemen, men det finns gränser.
Jag tror inte det. Ingen blir kanonmat. Men jag vill inte kriga för ett Sverige i pakt.
Sen får vi se om politiker sänder sina egna gossar till kriget.
Citera
2023-07-23, 09:54
Medlem
DeValeras avatar
På sätt och vis är det nog bara bra om enbart svenskar och grupper som är lojala mot Sverige och svenska intressen utbildas i vapenhantering. Det finns inget behov av att fylla på Försvarsmakten med bröderna Payman-typer.
Citera
2023-07-23, 14:34
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
På sätt och vis är det nog bara bra om enbart svenskar och grupper som är lojala mot Sverige och svenska intressen utbildas i vapenhantering. Det finns inget behov av att fylla på Försvarsmakten med bröderna Payman-typer.
Varför tror du att svenskar är så lojala? Var kommer det ifrån?
Citera
2023-07-23, 14:46
Medlem
TELAVIV91s avatar
Tror inte man kan bygga krigsmakt på någon nationslojalitet längre. Antingen är soldaterna bundna av värnplikt eller frivilliga med förmåner och tidsbundna kontrakt.
Citera
2023-07-23, 16:17
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsj
Man försvarar sitt folk och nation. babbar ska ut direkt från vårt land. Vi försvarar oss, världens bästa folk som även bringat världens bästa nation innan psykopater släppte in främlingar till vårt land. Nu är det slut med det. Nu ska vi kasta ut dom. Nettominus.

Sverige är bäst. Blattar skall kastas ut till öknen eller afrika. Albaner skall kastats ut till Turkiet. Slaver ska inte tjafsa med Germaner.

Jag är skåning och resten av Sverige har offrat Skåne för mångkulturen. Allt är förstört.

Jag hade stridit för det Sverige som fanns under 1950-talet. Eller dagens Schweiz eller Polen om jag tillhörde de nationerna.

Ska jag strida för Sverige idag blir det som legoknekt. Jag ska ha grovt betalt för jag kommer aldrig strida för svenskarna eller Sveriges ära.
Citera
2023-07-23, 16:46
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Väldigt många (inte bara invandrare) glömmer bort att man har vissa plikter i samhället, och inte bara rättigheter. Dessa människor behöver hjälpas och fostras i hur man blir en bättre samhällsmedborgare, värnplikten kan vara ett väldigt bra verktyg i denna fostran.

Det är sant vad du skriver.
Man har inte bara rättigheter utan också skyldigheter. Men sista åren så hhar ju de vid makten pissat på oss det lilla folket ganska så rejält så jag skulle nog fråga mig. Vad är det för fint och gott de har gjort för oss medborgare då?

Varför skall vi ställa upp om de själva struntat i medborgarkontraktet?

Personligen så har jag tvingats till värnplikten en gång i tiden och varit stolt över mitt land.
Nu önskar jag bara skiten brinner ner till grunden. Samt om regeringen bara ens funderar på att tvinga mig att återvandra hem så skulle de fått skicka hela förbannade försvaret och NATO för att tvinga mig ombord på ett plan hem till Sverige.

Dagarna då jag var stolt över mitt land är borta. I mitt Sverige bor inte 3 miljoner utlänningar utan där heter vi Sven, Gunnar, Göran med mera. Finns inte några förbannade Mohammed, Ali eller Mahmood.

Jag måste få säga att utlänningarna är smartare än svenskarna som förstått man får inte ett skit för man är svensk och tvingas betala skatt i det förbannade landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in