Citat:
Ursprungligen postat av
Senilix
Det är fullständigt onödigt att åtal för alla brotten det räcker med ett, ansvarig folkmördare, och inte dra ut på processen i onödan. En snabb livstids dom räcker.
Fast jag föredrar att ryssen själv rensar upp skiten de har skapat och gör bot och rätt för sig om de vill ha en bättre framtid.
Ja en offentlig avrättning av Putin och världens börser skulle nog rusa och en ny högkonjunktur stå för dörren. För trots allt, oavsett en efterträdares ev. politiska avsikter efter Putins död så är det förhoppingssvis ljusår bättre för oss än den instabile svage Putin med sina diffusa hot. För stabilitet och relativt klara besked är det marknaden nu vill ha först och främst, inte en brölande virrig krigsgalen liten rysk president som leker stormaktsledare och hotar sina grannländer.
Själv bryr jag mig inte om om Ryssland får en nasseregering, bara den är stabil, förutsägbar, inser det idiotiska att föra imperialistisk politik och då utmana väst och Nato. Då minskar risken för misstag och storkrig. Fast det min åsikt det.