2023-07-23, 11:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Ukrainas regim måste finna sig i att årgången inte är 2014 utan år 2023 och där Ryssland redan har annekterat Krim och Donbass och ingenting kommer att ändra på det.
Ukrainas regim kan nog finna sig i att Ryssland annekterar deras områden så länge ryssen inte befinner sig där och inget annat land bryr sig om annekteringen. När ryssen väl bestämmer sig för att åka hem till sig så kan man nog leva med att Kreml menar att de annekterat några områden i Ukraina. Den ukrainska regimen kan ju svara med att annektera Moskva och St. Petersburg, så kan de ha lite olika områden annekterade i varandras länder.
Citera
2023-07-23, 12:00
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Odessas katedral bombad av de ryska Bomber boys i expressen idag:

https://www.expressen.se/nyheter/katedral-bombad-i-attack-mot-odessa-en-dod-fy557/

Borde det inte strategiskt bättre att bekämpa militära mål?

Förstår inte riktigt taktiken, är väl rätt uppenbart att man inte kan "straffa" befolkningen till seger?
Citera
2023-07-23, 12:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Det är faktiskt det som jag finner anmärkningsvärt, men det är faktiskt överrepresentation av denna selektiva moraliska indignation på ryssanhängarna sida.

Nu vet jag iofs inte hur tankegångarna och pratet gick när nazisterna invaderade och stötte på lite motstånd, men jag tänker mig åtminstone att det var mer "Tough luck, men mästerrasen skall ta över världen och de som kommer emellan krossar vi" än selektivt bölande när de fick lite mothugg tillbaka.

Det är ganska symptomatisk för proryssar att helt strunta i massmordet i Bucha, bombning av teater med kvinnor och barn, systemtiska våldtäkter och tortyr av såväl vuxna och barn etc men börja böla över hur hemskt Zelensky-regeringen förtryckte rysstalande i landet då det inte fick vara förstaspråk.

Med det sagt är det inte alltid klädsamt att gotta sig i när namnlösa ryska soldater lider och dör eller förespråka deras utrotande, men på ett mänskligt plan finns det en logik i att avskyn från se oskyldiga personer lida och dö sedan omvandlas till avsky mot dem orsakade detta och i grunden sund instinkt.
Att t.ex. känna avsky och vilja skada personer som sadistiskt plågar små barn är faktiskt ett mänskligt sundhetstecken, och även om man inte ska låta känslan gå överstyr till lynching istället för ordentlig rättegång, är det mer problematiskt om ett samhälle är fullkomligt likgiltigt för sådant.

Pro-ryssarna har däremot inte någon sådan ursäkt, och deras förhållningsätt är inte bara inkonsekvent utan även kärringaktigt. Det är jämförbart med att slå någon i skallen med ett basebollträ och sedan få en örfil tillbaka, för att sedan börja böla "Men vad gör du? Så dum du är, så där får man väl inte göra...!"

Pinsamt värre.

Jag läste en gång ett förhör med en australisk sexualförbrytare. Han hade kidnappat en åttaårig flicka och bundit fast henne på ett bord där han torterade och våldtog henne. Vid polisförhöret var han ändå mest upprörd över att flickan hade sprattlat så att han själv hade ådragit sig en smärtsam sträckning i vaden. Och det var flickans fel!

Jag tänker ibland på det där när jag läser russofilernas inlägg här i tråden eller ser klipp från nyhetsmagasinen på rysk tv.

Vidrigt är vad det är.
Citera
2023-07-23, 12:02
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Är du stolt över det?
Klart han är stolt över att de bombat sin egen kyrka. Ryssen i ett nötskal
Citera
2023-07-23, 12:03
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Kan inte tala för den andra skribenten men jag är mycket stolt över det. Odessa är Ryssland!

Är du stolt över att vara slav under pedofiler som Joe Biden?

SLAVA RUSSIA!

Så du är stolt att ni förstör ryssland? Du verkar vara en smart kille?
Citera
2023-07-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Borde det inte strategiskt bättre att bekämpa militära mål?

Förstår inte riktigt taktiken, är väl rätt uppenbart att man inte kan "straffa" befolkningen till seger?

Attackera och förstöra ett världsarv, en ortodox katedral med civila dödsoffer, och samtidigt gråter dom vidriga svinen över russofobin i världen.
Citera
2023-07-23, 12:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Ryska offensiven vid Svatove-fronten har brutit igenom ukrainska försvarslinjen, som en varm kniv skär genom smör. Läget börjar se kämpigt ut för Ukraina trots att de öser på med klusterbomber. Snart kommer ryssarna också börja använda klusterbomber.

https://www.youtube.com/watch?v=vTTxcfKAmqA&ab_channel=DefensePoliticsAsia

Snart? Ryssland har ju använt kluster sedan dag 1.

Blir det inte konstigt när du behöver ljuga för att få igenom din poäng? Borde få dig att tänka efter
Citera
2023-07-23, 12:13
Medlem
Citat:
Men kära någon, Ryssland är inte på fel sida om gränsen eftersom det är ryska territorier i Ukraina som fick Ryssland att försvara dem militärt.

Om du lärde dig fel historia som barn kan du idag som vuxen stämma den som lärde dig.

Men kära du, nu blev det väl ordentligt fel i tänket. Kan du förklara vad det fetade är för någon variant av territorium du mumlar om. Men ok, Jag förlåter din skrämmande okunskap om hur suveräna statsbildningars gränser regleras i internationella avtal eftersom du verkar fullständigt ointresserad av fakta.
Och att dra fram historieförfalskningar serverade av Putin och Kreml ökar ju inte trovärdigheten i det du spammar tråden med utan ökar bara rysshatet.
Citera
2023-07-23, 12:16
Medlem
Sarumans avatar
För en dryg månad sedan förklarade Ryssland att om den ukrainska halvön Krim bombas med Natovapen så anser man att både USA och Storbritannien helt och fullt deltar i kriget som Ryssland startade.

https://www.aljazeera.com/news/2023/6/20/russia-us-and-uk-fully-dragged-into-conflict-if-crimea-bombed

I och med att Krim för några dagar sedan bombades med Natovapen, så borde väl det innebära att Ryssland nu formellt förklarat krig mot USA? Jag lyckas inte hitta någon information om att Ryssland nu vill kriga mot USA. Någon som hört eller sett något om detta?
Citera
2023-07-23, 12:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Odessas katedral bombad av de ryska Bomber boys i expressen idag:

https://www.expressen.se/nyheter/katedral-bombad-i-attack-mot-odessa-en-dod-fy557/

Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Kan inte tala för den andra skribenten men jag är mycket stolt över det. Odessa är Ryssland!

Är du stolt över att vara slav under pedofiler som Joe Biden?

SLAVA RUSSIA!

När såna här personer skickas fram för att ’diskutera’ är det lätt att se att det går dåligt för Ryssland. Nu är det inte argument längre, endast slagord och hyllande av terror mot civila. De här individerna kan knappt stava, det är bara dyrkande av våld.
Citera
2023-07-23, 12:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
För en dryg månad sedan förklarade Ryssland att om den ukrainska halvön Krim bombas med Natovapen så anser man att både USA och Storbritannien helt och fullt deltar i kriget som Ryssland startade.

https://www.aljazeera.com/news/2023/6/20/russia-us-and-uk-fully-dragged-into-conflict-if-crimea-bombed

I och med att Krim för några dagar sedan bombades med Natovapen, så borde väl det innebära att Ryssland nu formellt förklarat krig mot USA? Jag lyckas inte hitta någon information om att Ryssland nu vill kriga mot USA. Någon som hört eller sett något om detta?

Ryssland har så många "röda linjer" att det inte går att bry sig. Om de plötsligt angriper NATO så blir alla förvånade för de hotar med det hela tiden. Men de har ju eskalerat eftersom de säger att de skall attackera alla civila fartyg så åker till Ukraina oavsett från vilket land de kommer. Vad händer om de sänker en civil båt från ett NATO-land?
Citera
2023-07-23, 12:22
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Jag är stolt.

Såhär ser det ut när ryssar kommer hem. Mitt i natten i en kista lite i smyg så ingen ser. En armé att känna sig stolt över.

https://twitter.com/KilledInUkraine/status/1682891731338158080?t=ymCMFJl5pAMGMzLVK4ACPg&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in