Citat:
Ursprungligen postat av
pinnpelle88
Det tragiska med era copes är att ni själva inte förstår hur patetiskt bögiga ni framstår.
"Buuuhuuu Ryssen skickade kryssningsrobotar, buuuhuuu såklart skickas de mot civila mål buuuhuuu

" - "svensk man" anno 2023
Ena sidan i denna konflikt är "folkmord", "olaglig invasion" "mänskliga rättigheter" "demokrati" "jag är bög"
Andra sidan är memes, hånskratt och mobbning av bögar/NAFO, skratt och firande osv..
....
.
Det är faktiskt det som jag finner anmärkningsvärt, men det är faktiskt överrepresentation av denna selektiva moraliska indignation på ryssanhängarna sida.
Nu vet jag iofs inte hur tankegångarna och pratet gick när nazisterna invaderade och stötte på lite motstånd, men jag tänker mig åtminstone att det var mer "Tough luck, men mästerrasen skall ta över världen och de som kommer emellan krossar vi" än selektivt bölande när de fick lite mothugg tillbaka.
Det är ganska symptomatisk för proryssar att helt strunta i massmordet i Bucha, bombning av teater med kvinnor och barn, systemtiska våldtäkter och tortyr av såväl vuxna och barn etc men börja böla över hur hemskt Zelensky-regeringen förtryckte rysstalande i landet då det inte fick vara förstaspråk.
Med det sagt är det inte alltid klädsamt att gotta sig i när namnlösa ryska soldater lider och dör eller förespråka deras utrotande, men på ett mänskligt plan finns det en logik i att avskyn från se oskyldiga personer lida och dö sedan omvandlas till avsky mot dem orsakade detta och i grunden sund instinkt.
Att t.ex. känna avsky och vilja skada personer som sadistiskt plågar små barn är faktiskt ett mänskligt sundhetstecken, och även om man inte ska låta känslan gå överstyr till lynching istället för ordentlig rättegång, är det mer problematiskt om ett samhälle är fullkomligt likgiltigt för sådant.
Pro-ryssarna har däremot inte någon sådan ursäkt, och deras förhållningsätt är inte bara inkonsekvent utan även kärringaktigt. Det är jämförbart med att slå någon i skallen med ett basebollträ och sedan få en örfil tillbaka, för att sedan börja böla "Men vad gör du? Så dum du är, så där får man väl inte göra...!"
Pinsamt värre.