Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
På fotot i Aftonbladet ser hon inte ut att vara en tjej som kan det här med smink och personvård. Hennes ögonbryn är inte välansade, ingen kvinna med självaktning intresserad av smink går utomhus med sådana ögonbryn och mustach som man ser på fotot. Jag tvivlar på att hon använder så täckande foundation som krävs för att täcka blåmärken eller rivsår. Hon ger överhuvudtaget inte intryck av att sköta sitt utseende. Kanske av ointresse eller okunskap, hon är ändå så ung. Ofta brukar dessa sminkmedvetna tjejer dras till tjejkompisar som är lika noga med sitt utseende, och man ser ju på Maja att hon ser helt för bedrövlig ut på den fronten.
Jag tror inte på att Johanna, eller Maja skulle ha varit förutseende nog att sminka sig med täckande foundation och puder för att dölja skador när de nästa morgon gick till skolan och arbetet. De hade ingen aning om att de skulle bli hämtade. Dessutom sitter inte smink kvar på huden eller under kläderna särskilt länge, under kläder skavs det av t ex. Tror inte att häktespersonalen skulle låtas sig luras.
Jag har själv i min ungdom försökt sminka över en blåtira jag fått på karaten, och det var omöjligt att täcka den t ex. Jag kan tänka mig att kvinnor som lever i misshandelsförhållanden, som är vana att dölja skador, har med tiden skaffat sig typ teatersmink som krävs för att dölja blåmärken och sår. Men inte vanliga tjejer som Johanna och Maja efter ett mord.
Hon har säkert kört sin egen variant på soap brows. Det är min killgissning.
Tänkte mest att hon kanske använde smink på jobbet och att det liksom oavsiktligt dolde nåt som inte upptäcktes i den inte så väldokumenterade kollen 17/10.
Typ skinny tint, BB-cream eller varför inte CC-cream osv. Eller en tintad moisturizer i all enkelhet.
Men tack, ville kolla lite hur bilderna upplevdes där då jag vet att huden är rätt tålig i ansiktet och det behövs mycket kraft för att riva i den osv.
Jag ska hålla mig till det digitala. För nån dag sen visade jag med de här exemplen hur olika lång tid iPhonen registrerar det tar att gå runt 48 steg likt MH går 02:43.
https://gofile.io/d/hPiJmJ
I nästa länk här har jag fler exempel på hur lång tid det kan ta att gå, enligt iphonen då, 32-34 steg likt MH går (33 steg) 02:19.
Uppemot sju minuter alltså. Det blir ju då spännande att se hur långt det är mellan start och sluttid i MH:s mobil när de redovisar det lite närmare i hovrätten.
Man måste nosa runt rätt djupt i iphonens databas för att få koll på anledningen till det. Den osminkade digitala sanningen s a s…
Är det ett tecken på flera minuters vakenhet eller är det iphonen som fastnat i vinkelvolten?
https://gofile.io/d/asFjiO