2023-07-21, 00:41
Medlem
https://www.vlt.se/2023-07-20/mordutredningen-fortsatter-bilen-undersoks

I artikeln ovan står bla att
-Av hänsyn till anhöriga så vill man inte avslöja kvinnans relation till barnen.
Något märkligt sagt, eftersom man med detta just avslöjar att det måste då vara en nära relation.

Men man kanske menade att man inte vill avslöja kvinnans identitet av hänsyn till anhöriga.

-Obduktionen av kvinnan och barnen är klar, vilket har stärkt hypotesen av att kvinnan skjutit barnen och sedan sig själv.

-Motivbild undersöks. Vad hände innan tragedin. Förhör pågår. Sägs inte med vilka, men man kan väl anta att det är familj, vänner och arbetskollegor.

-Bilen ska ha undersökts under torsdagen.
Senast redigerad av Plantfjant 2023-07-21 kl. 00:45.
Citera
2023-07-21, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Määä

13 el 19.30 är superintressant ju.

Sen skriver du ”håll er till det som står i tråden”

I nästa mening ” säg att hon gör slut”
Det har väl inte stått i tråden.

Hon har varit väg hundratals gånger………….vem har sagt det.

Jag har ingen som helst aning om händelseförloppet utan gav bara ett exempel på att 13 kan vara ett helt naturligt förlopp.
Likväl som vilken annan tid under dagen.

Självklart har både mamma och pappa varit iväg själva med sina barn otaliga gånger…

Med det som framkommit menar jag:
Polis konstaterar mer eller mindre på stående fot att kvinnan skjutit sina barn och sig själv. Efter inledande undersökning stärks den bilden.
Kvinnan har skjutit med makens puffra.
Maken är inte misstänkt, ingen på orten är misstänkt.
Citera
2023-07-21, 00:59
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Sen är det så många som vill få det till att pappan måste vara den skyldige, pappan är orsaken, pappan är psykopat m.m. Nu är det ju mamman som skjutit sina barn sedan sig själv inte pappan så frågan är ju vem som är psykopat och inte!? Pappan hade för längesedan varit häktad om han varit minsta lilla misstänkt i detta. Sen vet vi förstås inte orsaken men oavsett vad som hänt och utlöst detta så kan man inte skylla på någon annan än mamman. Möjligtvis om hon var svårt psykiskt sjuk och led av vanföreställningar och psykoser, då har förstås pappan en skyldighet att se till att barnen inte befinner sig ensamma med mamman men inget sådant har ju hittills framkommit

Kanske kan vara så att hon ringde under dagen och sa att hon drar nu med barnen och att han aldrig mer får se dom osv. Hon har hotat med sånt tidigare men kommit hem senare. Han vet att hon mår psykiskt dåligt nu, sämre än tidigare, kanske börjat medicinera? och larmar polisen. Polisen tar emot och letar efter henne och barnen, men kanske inte så intensivt eftersom det inte finns ”något” på henne, men då det är barn inblandat så letar man. Sedan ringer pappan efter sin träning och meddelar att han när han ska lägga in sitt vapen märkte att väskan med glocken är tom och hon har ännu inte kommit hem, men när han ringt så har hon sagt att denna gång är det inga tomma hot, nu ska hon göra det. Polisen skickar bilar och helikopter att söka efter bilen.

Bara spekulering från min sida och jag vet som övriga här inte hur eller varför hon valde att mörda sina barn. Man tänker att man som förälder, speciellt mamma (jaaaaa, hoppa på mig nu men så är det!), att man har burit barnen, fött dom, sett dom ta sitt första steg osv, så måste man gå över en hög spärr för att kunna utföra något sånt. Men om det är en psykos och vanföreställningar så kanske hon såg dom som något annat, inte sina barn. En annan skepnad och hon skjuter dom.

Hursom så är det en tragisk händelse som jag inte önskar NÅGON får uppleva
Citera
2023-07-21, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Och varför skulle det vara konstigt att lägga ut ett foto på en överkörd orm?
(Det har jag gjort mer än en gång senaste åren och jag är vare sig barnamördare eller pervers utan en helt normal människa som fotograferar väldigt mycket)!

Samma här. Död orm=bra orm
Citera
2023-07-21, 02:02
Medlem
nowlickits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppansmatte1
Hur vet ni att det är Mamman till barnen som är död?

Tkr är lite märkligt att inte reggad som avliden på ratsit än, men antar att sånt kan dröja lite längre?
Citera
2023-07-21, 02:09
Medlem
fisk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowlickit
Tkr är lite märkligt att inte reggad som avliden på ratsit än, men antar att sånt kan dröja lite längre?
samtidigt, med tanke på hur mycket som skrivits det senaste dagarna om hur det blivit någon slags massturism till Skinnskatteberg med okända bilar som kör fram till parets hus så borde det ha skrivits någonstans att fel personer hängts ut.
Citera
2023-07-21, 02:13
Medlem
nowlickits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk0
samtidigt, med tanke på hur mycket som skrivits det senaste dagarna om hur det blivit någon slags massturism till Skinnskatteberg med okända bilar som kör fram till parets hus så borde det ha skrivits någonstans att fel personer hängts ut.

Jo, håller helt med om att egentligen inte finns några skäl att tvivla. Företaget hon jobbade på hade väl till och med kommenterat händelsen?
Citera
2023-07-21, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nowlickit
Jo, håller helt med om att egentligen inte finns några skäl att tvivla. Företaget hon jobbade på hade väl till och med kommenterat händelsen?

Inte att hon skulle varit anställd hos dem.
Utan mer att de som största arbetsgivare i Skinnsberg, har skapat krisnummer dit deras anställda kan ringa o prata
Citera
2023-07-21, 05:29
Medlem
Står en den på Fagersta Nyheter på nätet idag. Bla detta:
Vanligtvis försöker polisen arbeta brett när mord skett, men här stod det tidigt klart för dem vem som var ensam misstänkt. Barnens pappa hade slagit larm om att hustrun tagit med sig barnen ut i bilen och var inte hemma på kvällen när de normalt brukar sova.

Dessutom var en pistol borta från vapenskåpet i familjens villa. Mannen är tävlingsskytt och köpte två pistoler tidigare i år, en Glock för 9800 och en Walther för 6700 kronor.
Citera
2023-07-21, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
Detta är också citat från Fagersta Nyheter,

Tack! men citera allt är väl inte nödvändigt?

Här är länken till artikeln: https://fagerstanyheter.com/2023/07/21/utredningen-om-morden-pa-de-tva-barnen-kommer-att-laggas-ned-2/
Citera
2023-07-21, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Så varför i hela friden skulle han skjuta sina barn för att han har träffat en ny? Herregud, rena tokerierna här inne. Han hade givetvis varit häktad sedan länge om det hade funnits minsta lilla misstanke. Varför är det så extremt svårt att tro att en kvinna likväl som en man kan vara GM? Vilken värld lever man i när man till varje pris måste hitta att han är skyldig..jag fattar inte det, det ena scenariot mer absurt och verklighetsfrånvänt än det andra.

Inte för att jag har minsta koll på detta fallet men det vore inte första gången mannen i en familj mördar sin gamla familj för att börja på ny kula med en ny flamma. Tänker på Chris watts.
Senast redigerad av Engback 2023-07-21 kl. 06:36.
Citera
2023-07-21, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
Jo de är ju många här i byn som funderar på det faktiskt...Känns jättekonstigt
Men VET vi att mannen var på skjutbanan? Är inte det bara en spekulation för att förstå hur han kan ha upptäckt att ett vapen saknas?

Någon ska ha sett honom på cykel vid 19-tiden men det måste ju inte vara på hemväg från skyttet, han kan ju ha varit ute och letat efter familjen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in