Citat:
Ursprungligen postat av
starfive
Sen är det så många som vill få det till att pappan måste vara den skyldige, pappan är orsaken, pappan är psykopat m.m. Nu är det ju mamman som skjutit sina barn sedan sig själv inte pappan så frågan är ju vem som är psykopat och inte!? Pappan hade för längesedan varit häktad om han varit minsta lilla misstänkt i detta. Sen vet vi förstås inte orsaken men oavsett vad som hänt och utlöst detta så kan man inte skylla på någon annan än mamman. Möjligtvis om hon var svårt psykiskt sjuk och led av vanföreställningar och psykoser, då har förstås pappan en skyldighet att se till att barnen inte befinner sig ensamma med mamman men inget sådant har ju hittills framkommit
Kanske kan vara så att hon ringde under dagen och sa att hon drar nu med barnen och att han aldrig mer får se dom osv. Hon har hotat med sånt tidigare men kommit hem senare. Han vet att hon mår psykiskt dåligt nu, sämre än tidigare, kanske börjat medicinera? och larmar polisen. Polisen tar emot och letar efter henne och barnen, men kanske inte så intensivt eftersom det inte finns ”något” på henne, men då det är barn inblandat så letar man. Sedan ringer pappan efter sin träning och meddelar att han när han ska lägga in sitt vapen märkte att väskan med glocken är tom och hon har ännu inte kommit hem, men när han ringt så har hon sagt att denna gång är det inga tomma hot, nu ska hon göra det. Polisen skickar bilar och helikopter att söka efter bilen.
Bara spekulering från min sida och jag vet som övriga här inte hur eller varför hon valde att mörda sina barn. Man tänker att man som förälder, speciellt mamma (jaaaaa, hoppa på mig nu men så är det!), att man har burit barnen, fött dom, sett dom ta sitt första steg osv, så måste man gå över en hög spärr för att kunna utföra något sånt. Men om det är en psykos och vanföreställningar så kanske hon såg dom som något annat, inte sina barn. En annan skepnad och hon skjuter dom.
Hursom så är det en tragisk händelse som jag inte önskar NÅGON får uppleva